De afgelopen 4 maanden heb ik via workaway op een Ierse stud gewerkt. Met wel 11 drachtige merries, 7 gewone, 1 net uit training en 1 die we zadelmak aan het maken zijn. En uiteraard nog een zwik pony's en 2 Irish Draft merries. Genoeg te doen dus

Momenteel zijn er 9 veulentjes geboren en staan er dus nog 2 op de planning.
Ik vind het leuk om wat foto's van dit avontuur hier te plaatsen, want het is hier zo waanzinnig mooi! En missen ga ik het zeker, het de hele dag een beetje met paarden rommelen is geweldig.
Nog even een korte introductie over wat ik eigenlijk de hele dag doe:
's ochtends beginnen we om 8.30, paarden naar buiten brengen (ze gaan allemaal naar buiten, in groepjes van minstens 2) is het eerste wat we gaan doen. Daarna gaan we stallen schoonmaken, het terrein schoonmaken, voer maken, etcetera. Dan komt er meestal nog een vee-arts langs en dan is eigenlijk de dag al weer over. Rond 4 PM halen we ze allemaal weer naar binnen en wordt er gevoerd. En dan begint de volgende dag alweer

Overigens staan de paarden die langer dan 40 dagen gedekt zijn met een goed embryo dag en nacht buiten!
Eerst de paardenfoto's
1. Singitta, het mooiste paard dat hier staat vind ik. Enorm groot, zowel qua karakter als qua formaat.

2. Sommige kunnen bijna rollen op het einde

3.

4. de teaser, deze hengst wordt gebruikt om te kijken of de merrie's 'in season' zijn en klaar om gedekt te worden. Er komt altijd een vee-arts scannen daarna, maar voor de eerste indicatie gebruiken we Tony de teaser.

5.

6.

7. Nog geen 24 uur oud, maar zo lief!

8.

9.

Dan nog wat foto's van de schitterende omgeving hier
10. Uitzicht vanuit huis

11.

12.

13.

14. Men vervoert hier de koeien gewoon over de weg, dat levert soms interessante situaties op.

15.

Helaas overleed mijn Nikon vlak voordat ik wegging, dus het zijn allemaal telefoonfoto's. Hopelijk geeft het toch een goede indruk. Ik heb in ieder geval waanzinnig veel geleerd de afgelopen maanden en ik ga het constant tussen de paarden zeker missen!