Reisgenoot USA gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Reisgenoot USA gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:12

Ik weet even niet waar de beste plek is om dit neer te zetten :P

Ik heb gisteren mijn diploma Beveiliging 2 gehaald voor mijn huidige werk , dus ik heb wat meer zekerheid op contract verlenging :D Ik wil sowieso naar de States gaan dit jaar, maar wanneer was nog even de vraag. Oktober was eerst de planning maar nu is Juni hoogstwaarschijnlijk ook een optie!

Ik heb mijn rijbewijs, ik heb wat contacten in Amerika zelf en heb ook al een idee waar ik allemaal langs wil gaan. Het is iig de bedoeling dat het een paarden/fotografeer vakantie word en dat er een auto gehuurd word. Ik wil sowieso naar Kansas toe, verder staat Colorado, California en Nevada ook op de lijst. Omdat dit best een lange afstand is om in je eentje af te leggen, leek het mij leuk om een mede reisgenoot, met rijbewijs, ouder dan 21, bij mij te hebben, iets wat ik nog niet eerder heb gedaan (samen met iemand reizen).

Nou vroeg ik mij dus af of er bokker(s) zijn die dit leuk lijken, een roadtrip door deze staten.
Ik had zelf in mijn hoofd ca 2/3 weken te gaan.

foto's erbij voor de sfeer van de stal in Kansas waar ik zeker heen wil gaan

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nadia op 27-04-16 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Typfout uit titel gehaald

Zoe_97

Re: Reigenoot USA gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:14

jammer dat je iemand 21+ zoekt! z-lijkt me helemaal prachtig!
veel geluk met iemand te vinden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:15

Zoe_97 schreef:

Helaas ivm auto rijden daar (verzekeringskwestie) en eventueel ook nog naar las vegas gaan is 21+ wel echt van belang :P

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:26

Hmm waarom kom ik dit nu net tegen, zo'n roadtrip staat al lang op mijn to-do-list :D
maar zal ook wel een aardig kostenplaatje bij horen, heb je daar al een beetje een idee van?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:27

lifaya schreef:
Zoe_97 schreef:

Helaas ivm auto rijden daar (verzekeringskwestie) en eventueel ook nog naar las vegas gaan is 21+ wel echt van belang :P

snap ik hoor :) ik heb wel een europees rijbewijs maar inderdaad ene bar kom ik daar niet binnen :p moest je dit over enkele jaren herhalen wil ik zeker mee ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:28

Carmax schreef:
Hmm waarom kom ik dit nu net tegen, zo'n roadtrip staat al lang op mijn to-do-list :D
maar zal ook wel een aardig kostenplaatje bij horen, heb je daar al een beetje een idee van?

Kostenplaatje zal relatief meevallen. Auto huren kost zo'n 500 dollar, benzine kost niet veel daar en je vliegticket van ca 800 euro :P Verder natuurlijk wel eten enzo maar dat zijn kosten die je normaal ook maakt. Verder zie ik wel de mogelijkheid om het zo te regelen dat we bij andere mensen (ranches, evt in ruil voor foto's) kunnen overnachten. Wellicht de laatste nacht in een hotel ofzo voor de vlucht, maar thats it. Je kan de auto kosten en benzine kosten delen.

Ik ben al 2 x eerder in Amerika geweest waarvan 3 maanden in Kansas, dus ik weet daar wel een aantal mensen/stallen, ik heb ook nog een contactpersoon uit Colorado en iemand in California, maar die heb ik beide al lang niet gesproken, maar het zijn erg gastvrije mensen :) Ik heb het tot nu toe elke keer zo gedaan :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:33

Klinkt super, alleen zijn vakanties voor dit jaar al geboekt. Had zeker interesse gehad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 00:40

Faringo schreef:
Klinkt super, alleen zijn vakanties voor dit jaar al geboekt. Had zeker interesse gehad.

Helaas! Ik ben vrij van het last minute alles beslissen, dus heb altijd alleen moeten reizen omdat nooit iemand mee kon of wou :') Dus nu wou ik het toch eens op tijd doen (lees, in het geval van oktober :)) Juni is al best snel :P ) .

Maar mocht ik niemand vinden dan zit er niks anders op dan weer alleen te gaan helaas.

Heb in elk geval even gekeken wat tickets ongeveer kosten. Ik heb nu even gekeken naar heenreis Schiphol->Wichita (KS) en terugweg LA (CA) -> Schiphol, en dan kom je uit op ca 620 euro op 1 juni heen en 21 juni terug :P

edit: heb ook 2 mogelijke adressen een bericht gestuurd. 1 in California en 1 in Colorado :)

purny

Re: Reisgenoot USA gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:34

Heb je ook naar drop off kosten gekeken?