Vakantie waar naar toe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roamer

Vakantie waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 15:10

Hallo!
Ik en mijn vriend willen begin augustus op vakantie.. we hebben alleen geen idee waar naar toe..
Ik wil graag een beetje zon en zee, maar we zijn echt geen mensen die hele dagen aan het strand liggen (zeg maar gerust dat we het een kwartier leuk vinden en dan weer wat willen doen), dus er moet wel wat te zien en doen zijn. We willen ongeveer 8/10 dagen, gewoon in Europa en niet al te duur.

Iemand een leuk idee? :o

MaximeEratos

Re: Vakantie waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:11

Barcelona! Leuke afwisseling van strand, zon, zee en stad!

Roamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 15:33

Horseboy56 schreef:

Mijn vriend is al meerdere keren in barcelona geweest, dus dat valt af haha.
Italië trekt ons wel, misschien weet je daar iets leuks?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:47

Omgeving Rome? Dan zou je enkele dagen Rome en Ostia Lido (strand) kunnen combineren. Of je huurt een auto en trekt rond door de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:53

Hongarije! Minder toerisme en heerlijk weer in augustus. Het is spotgoedkoop.
Stranden hebben ze niet, echter wel ruim genoeg meren waar je lekker kunt zwemmen en zonnen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:49

Roamer schreef:
Horseboy56 schreef:

Mijn vriend is al meerdere keren in barcelona geweest, dus dat valt af haha.
Italië trekt ons wel, misschien weet je daar iets leuks?

Als Italië jullie trekt, waarom gaan jullie dan niet zelf een avondje googlen naar vakantieplekken daar?
Er zijn zat leuke plekken, aan de kust, in de bergen, in de Toscaanse heuvels, op de eilanden in het zuiden etc etc.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:51

Wij zijn vorig jaar 3 dagen rond het gardameer geweest, daar is in ieder geval meer te doen dan alleen op het strand liggen. Zijn ook met de auto de bergen in getrokken, dat was erg leuk. Was een beetje het toeristische ontvluchten, want het is er wel enorm toeristisch.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:10

Ik zou ook zeggen Toscane. Daar kun je naar de zee, maar ook oude dorpjes bekijken, veel cultuur, natuur, oude kloosters. Noema maar op.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:58

Wat wij een paar jaar geleden hebben gedaan is Slovenië en Kroatië. We waren er wel iets langer maar voor anderhalve week valt vast ook genoeg te combineren. Het is er bijna altijd lekker weer en strand en zon! Maar er is zeker in Slovenië ook veel te doen. De Slovenen vonden wij ook erg gastvrij in tegenstelling tot de Kroaten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:49

Kroatië?
Mooie natuur en ook strand, kun je een mooie combi maken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:51

Ik zeg Corsica! Je kan er alle kanten op, natuur, strand, bergen, lekker eten. Kampeerspullen in de auto en je bent voor een prikkie klaar.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:01

Tenerife! Heb je veel bezienswaardigheden om te gaan bekijken. Met een huurautootje is het super om te doen. En het Siam park is echt een aanrader.

Zon en strand heb je daar genoeg, en door de vele bezienswaardigheden ook nog genoeg te doen voor de afwisseling.

Wij zijn later nog naar Gran Canaria geweest. Ook een erg mooi eiland, minder toeristisch. Maar Tenerife heeft meer 'spectaculaire' dingen. :)

Roamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 15:23

Bedankt voor de reacties allemaal! We zaten al te denken aan tenerife, maar mijn vriend was bang dat er niet veel te zien was, dat klopt dus niet? En welk gedeelte zouden jullie dan nemen?

In de buurt van Rome lijkt ons ook wel wat en dan een paar dagen rome en een paar dagen strand.

Kroatie ben ik zelf al heel vaak geweest, dus ga liever een keer ergens anders naar toe

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:49

Wij waren toen naar Costa Adeje gegaan. De hele zuidkant van het eiland staat vol met hotels dus daar is ruime keus in.. Ik kan je wel aanraden om naar El Teide te gaan, het hoogste punt van Tenerife. En Los Gigantes is ook de moeite waard. Je kan overal dolfijnen tours doen. En bij Los Gigantes kan je dus langs de klif varen, even zwemmen en ook dolfijnen spotten. Echt heel erg leuk! Wij hadden wel een kleiner bootje 'gekozen' (werden aangesproken :') ) dus niet met zo'n hele grote catamaran op pad. Kies ze goed uit van tevoren!

Daar heb je ook het Siam Park.. Daar moet je gewoon even naar googlen.. Als je van waterpret hou is dat echt een hele leuke. En het Loro park zit vol met vogels en ze doen shows.. Geen bijzondere dieren net als in onze dierentuinen. Daar is het allemaal kleinschaliger maar wel erg leuk om te zien.

Zal ook vooral aan de andere kant van het eiland gaan kijken.. Wij zijn een van de laatste dagen daar pas geweest, maar daar is het groen en bewolkt. Wel, hebben ze aan de west kant van het eiland enorme golven. :D

Je hebt er volgens mij nog wel meer te doen, maar dit zijn een beetje de highlights die bij mij zijn blijven hangen.. En als je de mogelijkheid hebt... Neem een huurautootje! :)