Hallo. Ik kan het zo snel niet vinden. Maar ik wil graag mijn dopper flesje meenemen in mijn handbagage, desnoods leeg. Mag dat? En koeken, mag je dat ook mee nemen? We moeten nogal lang reizen morgen, en ik zou graag zelf wat meenemen ipv dat ik dat steeds op het vliegveld of boothaven moet kopen.
Lege flesjes mag je altijd meenemen volgens mij. Is immers geen vloeistof Doen wij ook altijd. Flesje leegdrinken, meenemen en na de douane weer vullen. Koeken mag sowieso!
Blue_flower
Geplaatst: 26-04-16 12:49
Lege fles mag, kun je binnen de gate vullen met water. Koek weet ik niet zeker.
edit: zou zorgen dat je fles leeg is voor je de gate in gaat, sommige Gates hebben extra douane controle en dan mag je daar je fles weggooien als er wat in zit.
MacavityL
Geplaatst: 26-04-16 12:50
Flesje mag leeg mee, niet gevuld. Etenswaar mag ook gewoon mee (alleen niet altijd ingevoerd worden, dus in het vliegtuig opeten).
Piekosjj
Geplaatst: 26-04-16 12:51
Ja hoor, mag gewoon! Paar weken terug nog gevlogen met leeg flesje die ik na de douane weer gevuld heb op de wc en een hele voorraad aan sultana's gingen ook zonder problemen mee
Anoniem
Geplaatst: 26-04-16 12:52
Ja, die dingen heb ik ook altijd mee kunnen nemen. Scheelt je een flinke smak geld; op de luchthaven is alles zo duur
fohadie
Geplaatst: 26-04-16 12:52
Hangt er vanaf waar je heengaat. Bijna altijd mag je wel koeken en ander eten meenemen, of je het mag invoeren in het land van bestemming is een ander verhaal. Er zijn landen zoals Australie die er moeilijk om kunnen doen. Maar als het voor onderweg is mag het meestal wel. Bij KLM krijg je sowieso eten en drinken aan board. Ik had vorig jaar een vlucht van ruim 8u en kreeg genoeg te drinken en af en toe wat te eten.
Ik neem zelf ook lege flesjes mee, en zelfs nadat je door de douane ben mag je flesjes en eten kopen die gewoon mee aan board mogen.
ik google altijd op: Wat mag mee in handbagage en zo kom je een heel end. Het verandert soms maar over het algemeen blijft de lijst hetzelfde.