[VOLG] First travel alone - Werkvakantie in Portugal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

[VOLG] First travel alone - Werkvakantie in Portugal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 08:21

"Ik wil de wereld rondreizen. Ik wil ontdekken, leren, op avontuur gaan."
Dat spookt al een poos door mijn hoofd, en nu ga ik eindelijk een begin maken!

Ik ben een meisje dat op tweetalig VWO zit, als onderdeel van tweetalig zijn wij verplicht om een week op buitenlandse stage te gaan in het 5e leerjaar. Alleen. Zonder ouders en vrienden. Toen ik dat als kleine brugpieper hoorde kroop ik al rillend tegen mijn moeder aan. Ik? Alleen op reis? Dat kan toch niet, dat durf ik niet... Als brugmug heb ik nooit veel zelfvertrouwen gehad, maar naarmate ook dat met mijn persoonlijkheid groeide, is het nu juist het gene wat ik wil. Ik ben een ander persoon, ik heb andere dromen. Ik wil juist avontuur. En dit wordt mijn kans voor een begin.

Al zoekende kwam ik een advertentie op de boktmarkt tegen van een Nederlandse vrouw met een stal in Portugal. Ze zocht iemand die wou helpen met het verzorgen van de paarden, poetsen, wassen, stallen mesten, maar ook zelf de paarden rijden en beweging geven. Daarbovenop bijna dagelijks mee op buitenrit door het prachtige Portugese Alentejo. Het klonk als een droom, ik zag mezelf daar al op een mooi paard, met de wind door de manen, galopperend over de velden met een gouden ondergaande zon. <3 :')
Ja, dit moest en zou mijn stage worden. :D
Één week vond ik als bruggertje al veel, maar nu besloot ik mooi gelijk 3 weken te gaan :+

En nu is het eindelijk zo ver! Maandagochtend om 5 uur vertrekt mijn vliegtuig, met mijn eenzame plekje bij het raam tussen alle vreemde mensen. Ik heb er zin in. <3
Mijn ouders hebben gisteren nog even met de eigenaresse gebeld (die tevens mijn host zal zijn) en het klonk allemaal heel vriendelijk en vertrouwd! In elk geval één zorg minder dat het een enge oude man zal zijn :')

Mijn koffers zijn half gepakt, want ja waarom iets meteen afmaken? :Y) Morgen ga ik met mijn nichtje de stad in voor de laatste dingetjes, vanmiddag mijn leesboeken ontvangen (ik lees normaal echt nooit, alleen als het moet voor school, maar somehow vond ik het nu nodig om 3 boeken te bestellen), en dan ben ik klaar voor de reis en hopelijk onvergetelijke tijden! <3
Dit is de site van de stal, voor een impressie waar ik ga werken: http://www.portugal-horse-riding.com/nl/

Afbeelding

Mijn camera en laptop gaan natuurlijk mee, dus vele foto's zullen volgen! :D

Volgen jullie mee? *\o/*

Anoniem

Re: [VOLG] First travel alone - Werkvakantie in Portugal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:25

Super leuk! :D Volg graag mee, we verwachten een boel mooie fotos!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:28

Ik volg! Ook tto'er met Eio stage in het verschiet, ik weet alleen nog niet waar ik heen wil. Zou je mij misschien adres gegevens/website/advertentie willen linken via pb?

Jij bent een stuk heldhaftiger dan ik volgens mij, ik vind het nog maar wat spannend haha. Kom maar op met die foto's!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 08:33

Deetjeeuh schreef:
Super leuk! :D Volg graag mee, we verwachten een boel mooie fotos!

Leuk dat je volgt! :D Haha komt goed!

lobkew schreef:
Ik volg! Ook tto'er met Eio stage in het verschiet, ik weet alleen nog niet waar ik heen wil. Zou je mij misschien adres gegevens/website/advertentie willen linken via pb?

Jij bent een stuk heldhaftiger dan ik volgens mij, ik vind het nog maar wat spannend haha. Kom maar op met die foto's!

Gezellig! Moet jij ook dit jaar nog? PB is onderweg, mijn leraar vond het eigenlijk te Nederlands (gezin spreekt Nederlands), maar ik heb hem kunnen overtuigen haha. Ik hoop voor je dat jij de jouwe ook zo ver krijgt mocht dit je stageplek worden :D

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:39

Heel veel plezier! Geniet van iedere seconde want die weken zijn veel te snel voorbij!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 18:50

Ilona schreef:
Heel veel plezier! Geniet van iedere seconde want die weken zijn veel te snel voorbij!

Dankjewel! Gaat wel lukken :D Ben bang dat het snel voorbij vliegt ja haha

Zo, weer terug uit Rotterdam en eindelijk al mijn koffers gepakt! *\o/* Ik gokte er op dat alles in 1 koffer zou passen, maar dat werden er met moeite 2 en 10 bijgeboekte kilo's hahaha

Afbeelding

Kreeg net een berichtje van Meike dat ze vandaag van haar paard is gevallen en niet meer kan lopen van de pijn in haar voet... Ze laat straks een foto maken om te kijken wat er aan de hand is, hopen op niks ernstigs voor haar, en zodat we gewoon buitenritten kunnen maken natuurlijk :(:) Tot die tijd moet ik voor alle 16 de paarden zorgen en rijden samen met haar dochtertje, ontzettend druk maar ook heel leuk natuurlijk! Mij hoor je niet klagen dat ik een aantal paarden meer moet berijden :+

Ik heb er zo veel zin in, het dringt ook gewoon nog niet door bij mij dat het realiteit is. Heb echt nog zo'n "ja ja leuk verhaal man"-gevoel :')
Maar morgen sta ik daar echt *\%/*

Ik heb ook een cadeautje voor haar gekocht, een heel gaaf halster bij de epplejeck. Gelijk 1 voor Romaissa (mijn eigen pony) gekocht :+. Zit nu alleen al ingepakt haha
Afbeelding

Nog een paar uurtjes :):) Straks lekker de hele nacht door reizen, om 2 uur vertrekken we van huis. Wordt starbucks halen op het vliegveld gok ik :')
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 24-04-16 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:55

Wat gaaf dit! Ik ga in de zomer 6 weken alleen naar frankrijk.. vind het ook erg spannend. helaas geen paarden maar wel koeien en schapen!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 18:59

kionasuppie schreef:
Wat gaaf dit! Ik ga in de zomer 6 weken alleen naar frankrijk.. vind het ook erg spannend. helaas geen paarden maar wel koeien en schapen!

Oh dat is ook heel gaaf! Wat ga je daar doen? Ook een werkvakantie of rondtrekken, backpacken?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:16

Heel veel plezier!
Ik ga je ook zeker volgen :D Lijkt mij ook erg gaaf :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 04:11

Dankjewel! Leuk dat je volgt!

Ik zit ondertussen op het vliegveld bij de gate. Was langs de starbucks gegaan om een frappuchino te kopen, had hem besteld maar het duurde zo lang voor ie klaar was. Had nog maar 20 minuten voor boarden dus ben vertrokken zonder koffie :') Werd heel raar aangekeken hahaha. Ben uiteindelijk ruim op tijd en had nog zat tijd over, maarja :')

Vliegtuig :D
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:10

Spannend zeg!! Veel plezier! :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:04

Goede reis en veel plezier!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:15

Gaaf! Ik volg! Na de examens ga ik 3 maanden naar Hongarije dus ben wel benieuwd hoe het je bevalt zo in het buitenland!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:41

Wat leuk, ik ben een aantal jaar geleden voor een maand naar dezelfde stal geweest. Onwijs mooie plek, heel veel lieve mensen en leuke paarden. Ben daarna nog twee keer terug geweest :P
Je gaat zeker een leuke tijd hebben daar, heb best een beetje heimwee maar het gaat dit jaar helaas niet lukken om daar weer naartoe te gaan, hopelijk volgend jaar weer.
Voor hoe lang ga je?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:38

WildDreams schreef:
kionasuppie schreef:

Oh dat is ook heel gaaf! Wat ga je daar doen? Ook een werkvakantie of rondtrekken, backpacken?

Het is eigenlijk een stage maar ik zie het meer als werkvakantie omdat je een vergoeding krijgt. Ik ken de mensen verder niet, maar zijn kennissen van mijn huidige stage en die zijn erg positief!

Ik wens je heel erg veel plezier en ben benieuwd wat je van je reis vind!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:53

En daar lig ik dan op de bank, net met voeren door mijn enkel gegaan die al nog herstellende was van 4 weken geleden hetzelfde verhaal -O- Kan niet meer lopen... En de staleigenaresse kan dus ook al niks. Wat een ellende :n

Zal later uitgebreid reageren op mn laptop, zit nu op mn telefoon en dat werkt niet zo fijn haha

Oh wat leuk beestenfreak! Had jij toen vrije tijd? Ik ga drie weken :)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:38

Ach wat een pech! Hopelijk knapt het snel op en kun je toch nog een hoop gaan doen daar...

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 11:58

Dankjullie allemaal! :D

kitlover schreef:
Gaaf! Ik volg! Na de examens ga ik 3 maanden naar Hongarije dus ben wel benieuwd hoe het je bevalt zo in het buitenland!

Wat gaaf zeg! Wat ga je in Hongarije doen?

kionasuppie schreef:
WildDreams schreef:

Het is eigenlijk een stage maar ik zie het meer als werkvakantie omdat je een vergoeding krijgt. Ik ken de mensen verder niet, maar zijn kennissen van mijn huidige stage en die zijn erg positief!

Ik wens je heel erg veel plezier en ben benieuwd wat je van je reis vind!

Leuk, veel plezier alvast! Dankjewel :D

NoorW schreef:
Ach wat een pech! Hopelijk knapt het snel op en kun je toch nog een hoop gaan doen daar...

Ik kan weer mank rondlopen dus het gaat al beter gelukkig, beetje rust houden vandaag en duimen dat ik morgen weer aan de slag kan :)

Komt zo een verslagje aan van gisteren, even de foto's uploaden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:59

Jeetje wat een pech , (werk) vakantie :(:)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:54

Aaawh nee wat een pech! Hopelijk morgen weer beter.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:05

WildDreams schreef:
kitlover schreef:

Ik ga daar op een camping werken waar ik ook buitenritten mag begeleiden ^^ heb er super veel zin in.

Sterkte met je voet! Balen zo in je eerste week al, hoe is het met de voet van de eigenaresse?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:10

Wat gaaf!! Ik ga je natuurlijk ook volgen! :D
Je hebt trouwens je telefoonnummer op dat boekje gezet en dat is vanaf die foto wel te lezen.. Misschien niet heel handig om je nummer zo op internet te hebben? :P

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 15:13

lobkew schreef:
Aaawh nee wat een pech! Hopelijk morgen weer beter.

Ik hoop het ja, ik loop al minder mank gelukkig :) Pijn kan ik wel tegen, maar het loopt zo stijf :')

kitlover schreef:
WildDreams schreef:

Ik ga daar op een camping werken waar ik ook buitenritten mag begeleiden ^^ heb er super veel zin in.

Sterkte met je voet! Balen zo in je eerste week al, hoe is het met de voet van de eigenaresse?

Oh dat is nog gaver dan Portugal, wauw! <3 Zou je me misschien de contactgegevens/site willen sturen? :o En is er een minimale tijd dat je daar moet werken?

CastaMickey schreef:
Wat gaaf!! Ik ga je natuurlijk ook volgen! :D
Je hebt trouwens je telefoonnummer op dat boekje gezet en dat is vanaf die foto wel te lezen.. Misschien niet heel handig om je nummer zo op internet te hebben? :P

Hee Nardi, leuk dat je volgt! :D Oh daar kan ik me niet veel zorgen om maken haha, zou niet weten wat mensen met mijn nummer moeten :+

anoukka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:16

Wat superleuk, heel veel plezier! Ik volg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:10

Ik volg ook Sharon!