Dat spookt al een poos door mijn hoofd, en nu ga ik eindelijk een begin maken!
Ik ben een meisje dat op tweetalig VWO zit, als onderdeel van tweetalig zijn wij verplicht om een week op buitenlandse stage te gaan in het 5e leerjaar. Alleen. Zonder ouders en vrienden. Toen ik dat als kleine brugpieper hoorde kroop ik al rillend tegen mijn moeder aan. Ik? Alleen op reis? Dat kan toch niet, dat durf ik niet... Als brugmug heb ik nooit veel zelfvertrouwen gehad, maar naarmate ook dat met mijn persoonlijkheid groeide, is het nu juist het gene wat ik wil. Ik ben een ander persoon, ik heb andere dromen. Ik wil juist avontuur. En dit wordt mijn kans voor een begin.
Al zoekende kwam ik een advertentie op de boktmarkt tegen van een Nederlandse vrouw met een stal in Portugal. Ze zocht iemand die wou helpen met het verzorgen van de paarden, poetsen, wassen, stallen mesten, maar ook zelf de paarden rijden en beweging geven. Daarbovenop bijna dagelijks mee op buitenrit door het prachtige Portugese Alentejo. Het klonk als een droom, ik zag mezelf daar al op een mooi paard, met de wind door de manen, galopperend over de velden met een gouden ondergaande zon.

Ja, dit moest en zou mijn stage worden.

Één week vond ik als bruggertje al veel, maar nu besloot ik mooi gelijk 3 weken te gaan

En nu is het eindelijk zo ver! Maandagochtend om 5 uur vertrekt mijn vliegtuig, met mijn eenzame plekje bij het raam tussen alle vreemde mensen. Ik heb er zin in.

Mijn ouders hebben gisteren nog even met de eigenaresse gebeld (die tevens mijn host zal zijn) en het klonk allemaal heel vriendelijk en vertrouwd! In elk geval één zorg minder dat het een enge oude man zal zijn

Mijn koffers zijn half gepakt, want ja waarom iets meteen afmaken?

Dit is de site van de stal, voor een impressie waar ik ga werken: http://www.portugal-horse-riding.com/nl/

Mijn camera en laptop gaan natuurlijk mee, dus vele foto's zullen volgen!

Volgen jullie mee?