opzoek naar een mogelijkheid tot verblijven in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoef

opzoek naar een mogelijkheid tot verblijven in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 20:49

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid te verblijven in Amerika in de mei vakantie (23-4/08-5)
Ik zou eerst met de reisorganisatie EF mee gaan , maar dit is helaas anders gelopen dan gepland.

Nu ben ik nog steeds opzoek naar een andere mogelijkheid tot een verblijfplaats.
Of ik nu met een organisatie mee reis, au-pair terecht kom, ik sta voor alles open.

Dit alles om mijn Engels deze twee weken hopelijk te kunnen verbeteren!

Weten jullie toevallig een gezin die mij zou kunnen helpen? Of een familielid die toevallig in Amerika woont waarbij ik zou mogen verblijven.

Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen :o

Celiien

Re: opzoek naar een mogelijkheid tot verblijven in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:51

Je bedoeld als werk? Of vakantie?

Au pair etc moet je een speciaal visum voor hebben, weet niet of je dat geregeld krijgt in een week.
Dan kan je beter iets zoeken in Engelsnd

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 21:35

Celiien schreef:
Je bedoeld als werk? Of vakantie?

Au pair etc moet je een speciaal visum voor hebben, weet niet of je dat geregeld krijgt in een week.
Dan kan je beter iets zoeken in Engelsnd

Als vakantie, puur voor mijn Engels!
Ja dat is ook mijn twijfel ...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:35

Je wilt nu nog wat regelen voor overmorgen? Ben je dan niet een beetje aan de late kant ;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:40

Voor au-pair is 2 weken echt te kort daar zal je nooit een gezin voor vinden . En klopt je leeftijd in je profiel? Met 15 ben je daar denk ik ook relatief jong voor.
(En het verbaasd mij dat jou ouders je met 15 alleen naar Amerika laten gaan ☺️)
Laatst bijgewerkt door genja op 21-04-16 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 22:40

Fitzroy schreef:
Je wilt nu nog wat regelen voor overmorgen? Ben je dan niet een beetje aan de late kant ;)

Jawel heel laat .. Daarom probeer ik het ook nog zo. Het is voor iets wat in die twee weken valt. Dus niet persee voor overmorgen

Sjoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 22:41

genja schreef:
Voor au-pair is 2 weken echt te kort daar zal je nooit een gezin voor vinden . En klopt je leeftijd in je profiel? Met 15 ben je daar denk ik ook relatief jong voor.
(En het verbaasd mij dat jou ouders je met 15 alleen naar Amerika laten gaan ☺️)

Jaa daar heb je gelijk in inderdaad!
Ben nu nog 17, maar bijna 18!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:43

zijn de tickets er uberhaupt nog wel?
als je je hebt aangemeld maar ineens niet kan/mag via die organisatie..

want lijkt mij een behoorlijk dure aangelegenheid.
daarnaast is het misschien ook handig om te vermelden waar je tickets naar toe zijn, Amerika is nogal groot..

maar het simpelste lijkt mij gewoon een b&b of hostel pakken?

om nu nog een echt goede taalgerichte bestemming te vinden waar je volle profijt haalt uit engels leren, lijkt mij te kort dag.. Dus een normale vakantie lijkt mij de grootste kans?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:51

Gewoon een hostel boeken en vakantie vieren? Je ontmoet dan vanzelf mensen om Engels mee te praten. Als au pair of voor andere werkzaamheden heb je een visum nodig en die kun je niet op zo'n korte termijn regelen. Veel plezier!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:03

oei, heeft die reisorganisatie het dan zo laat af laten weten..? Ik zou voor een airbnb gaan, goedkoopste optie en dan zit je bij Amerikanen in huis.

Ik mocht op die leeftijd ook al verre reizen maken in m'n eentje maar ik had m'n zaakjes wel wat beter op orde := hopelijk TS ook..

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:15

Lijkt mij wat dure aangelegenheid om last minute kaartjes te boeken naar USA om Engels te verbeteren. Au pair heb je speciaal visum voor nodig. Als je alleen vakantie gaat zonder werk heb je, voor zover ik weet, altijd een ESTA nodig om visum vrij te mogen reizen, heb je die al? Dit kan geregeld in 72 uur, meestal krijg je direct uitslag of je visumvrij mag reizen (dat mag heus wel, mag enkel niet als je spion ben geweest, drugsverslaafd, terrorist etc. Maar je moet die ESTA wel regelen!). Hopelijk heb je die al ivm je eerst geplande reis. En als de reisorganisatie het zo laat afweten zijn hun dan niet verplicht nieuwe, gelijkwaardige reis voor je te regelen?

Waarom wil je perse die kant op in mei vakantie als ik vragen mag? Is het geen idee om het naar de zomer te verplaatsen zodat je het nog goed kan plannen? Zo kort dag kun je beter naar Engeland reizen, is ook goed voor je Engels.

En als het puur is voor je Engels te verbeteren (Ik neem aan voor school?), misschien is twee talig gezin hier in Nederland wat? Denk dat je dan makkelijker aan baantje komt. Zo oefent onze gastouder ook haar Engels met onze kinderen en de gewone oppas (Die voor de avond uren) haar cijfers vliegen ook omhoog voor Engels sinds ze bij ons oppast :+

Hoe naar het ook is dat je reis niet door gaat, ik zou America voor deze vakantie écht even uit je hoofd zetten...Engeland is stukken makkelijker.