Stedentripje Keulen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Stedentripje Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 18:26

Goedenavond bokkers!

Ik hoop dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen. Mijn moeder wordt in mei 52 jaar en ik wilde haar voor haar verjaardag een weekendje weg nemen. Het idee was om met de trein (vanaf Leeuwarden) naar Keulen (of eventueel Düsseldorf) te gaan, maar ik schrok een beetje van de prijzen voor hotels in het centrum :=
Wij gaan dus met de trein en zijn afhankelijk daar van het openbaar vervoer, daarom wilde ik graag op loopafstand van het centrum (en de Dom etc) zitten zodat we daar geen gedoe hebben met metro's en trams (die hebben we in Leeuwarden niet :+ ). Meestal is mijn moeder degene die de goedkoopste plekjes kan vinden, maar die kan ik nu natuurlijk niet vragen. Daarom vroeg ik mij af of jullie misschien goede hotels/B&B's weten, voor een leuk prijsje of sites waar ik op kan kijken.

Ohja, planning is dat we eind mei, begin juni gaan!

Alvast bedankt voor het lezen in ieder geval!

Mando

Re: Stedentripje Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:10

Ik zou t niet weten.
Zijn er geen georganiseerde reizen bv bus en hotel en vrijheid om te shoppen

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:33

Ik gebruik vaak booking.com, die hebben meestal goedkope aanbiedingen. Heb je daar al gekeken?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:35

Heb je al gegoogled op 'goedkoop hotel Keulen'?
Dan krijg je allerlei links met de beste prijzen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:38

Ik ben 2 jaar geleden geweest. Ons hotel was aan de rand van het centrum en goed te doen op loop afstand.
Zal kijken of ik de naam nog ergens kan vinden.
Hij zat alleen wel tegen over een discotheek dus als je in het weekend gaat dan hoorde je wel flink wat muziek

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:41

The Ascot Hotel heet het :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:45

Kijk eens op vakantieveilingen! Of op Groupon, Bebsy, Prijsvrij.. :)

Mijn zusje is gister in Keulen geweest, die heeft 't enorm naar de zin gehad!! :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 13:07

Bedankt voor de reacties allemaal!

Booking.com heb ik gekeken, zat in de periode die ik uit had gekozen nog op 300/400 euro voor 2 nachten..
Heb inderdaad al wat gegoogled en gekeken maar allemaal rond die prijs of sites die me niet heel betrouwbaar leken!

Zal dat hotel eens opzoeken Skessa!

Paris, dingen als vakantieveilingen vertrouw ik niet helemaal met zulk soort dingen, omdat ik afhankelijk ben van mijn werk en mijn moeders werk. We hebben dus maar keuze uit 2 weekenden en mijn ervaring met vakantieveilingen is dat als je echt wil boeken je nog aardig flexibel moet zijn ivm de beschikbaarheid!

Heb nu wel nog een georganiseerde busreis naar praag en berlijn gevonden die prijstechnisch ook erg goed in elkaar zitten!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:43

Ik heb hier pas geslapen met een aanbieding: http://www.hotelspecials.nl/hotels/dori ... sdorf.html
De tram stopt ongeveer voor de deur, en het is in Keulen echt geen 'gedoe'. Vindt het altijd wel een extra vakantie gevoel geven :)

Op hotel specials zijn trouwens vaak meerdere leuke acties te vinden

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:45

Misschien kun je met AirBNB iets vinden? Da's vaak goedkoper dan een hotel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:48

Wij hebben meer richting de rand gezeten via vakantieveilingen..
als je moeder helemaal gezond van lijf en leden is, kan een minder goed hotel zoals wij hadden prima..

openbaar vervoer was prima te doen, wij zaten met zo'n 20 minuten in hartje centrum.

misschien is het ook handig om aan te geven wat jij duur vind en wat je budget is/aan denkt kwa prijs..

hotels zijn helaas gewoon niet goedkoop.. zo af en toe tref je wat.. maar meestal is het totaalplaatje gewoon duur.

als het niet persee op haar verjaardag moet zijn..
dan zou je kunnen denken aan een aanbiedingsreis.. voor de oktoberfesten, of de kerstmarkten zijn regelmatig goede aanbiedingen te vinden.