Het liefst wil ik een steptocht doen, maar niet achter een gids aan. Een speurtocht-achtig iets is actiever en dan heb je nog enige competitie. De groep is niet heel groot, ik schat maximaal 18 personen. Daardoor blijkt het heel moeilijk om iets "op maat" te laten maken. Terwijl ik wel met een redelijk vast beginpunt en ieder geval met een vast eindpunt te maken heb. Waarbij dat eindpunt in Kralingen ligt, niet een wijk waar nou heel veel van dit soort "city-games" doorheen lopen merk ik. Beginpunt is wel gewoon in het centrum. We hebben 2 tot 2,5 uur de tijd om op een leuke manier "van hier naar daar" te geraken.
Nou kan ik gewoon steps huren, dat is geen probleem. Maar een speurtocht in elkaar flansen in een stad die ik niet ken... Met GPS-punten kan je natuurlijk wel iets in elkaar zetten, maar hoe weet je dan of je de juiste plekken meeneemt? En ik weet niet of iedereen een foontje heeft met een passende GPS-functie erop. Losse GPS-apparaten huren is misschien verhoudingsgewijs weer best duur. Iets met foto's of simpelweg door het juiste antwoord op een vraag de juiste richting kiezen is wellicht praktischer.
Is er iemand die mij zou willen en kunnen helpen? Want door de geringe groepsgrootte krijg ik helaas overal "nul op het rekest"

Reactie mag natuurlijk ook per PB!