Hulp gevraag aan Bokkers uit Rotterdam!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mandymonica

Hulp gevraag aan Bokkers uit Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 15:23

Ergens in juni staat er een bedrijfsuitje gepland in Rotterdam en ik ben belast met de organisatie ;-) Normaal gesproken erg leuk, maar nu krijg ik 1 ding niet rond en daar baal ik van. Dus wil ik proberen om het op een creatieve manier op te lossen :)*

Het liefst wil ik een steptocht doen, maar niet achter een gids aan. Een speurtocht-achtig iets is actiever en dan heb je nog enige competitie. De groep is niet heel groot, ik schat maximaal 18 personen. Daardoor blijkt het heel moeilijk om iets "op maat" te laten maken. Terwijl ik wel met een redelijk vast beginpunt en ieder geval met een vast eindpunt te maken heb. Waarbij dat eindpunt in Kralingen ligt, niet een wijk waar nou heel veel van dit soort "city-games" doorheen lopen merk ik. Beginpunt is wel gewoon in het centrum. We hebben 2 tot 2,5 uur de tijd om op een leuke manier "van hier naar daar" te geraken.

Nou kan ik gewoon steps huren, dat is geen probleem. Maar een speurtocht in elkaar flansen in een stad die ik niet ken... Met GPS-punten kan je natuurlijk wel iets in elkaar zetten, maar hoe weet je dan of je de juiste plekken meeneemt? En ik weet niet of iedereen een foontje heeft met een passende GPS-functie erop. Losse GPS-apparaten huren is misschien verhoudingsgewijs weer best duur. Iets met foto's of simpelweg door het juiste antwoord op een vraag de juiste richting kiezen is wellicht praktischer.

Is er iemand die mij zou willen en kunnen helpen? Want door de geringe groepsgrootte krijg ik helaas overal "nul op het rekest" -O-

Reactie mag natuurlijk ook per PB!

Goof

Re: Hulp gevraag aan Bokkers uit Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:28

De eerste vraag die mij tebinnen schiet is of 2/ 2,5 uur steppen leuk en te doen is voor iedereen binnen je bedrijf?
Ik zou persoonlijk niet zitten te wachten op 2,5 uur steppen namelijk :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:34

Nee,ik ook niet.Vooral als het weer iets minder is.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 17:58

**grinnik** Veel van die steptochten zijn minimaal 3 uur. Je bent natuurlijk niet de volledige tijd echt "aan de step" als het goed is. Hier even kijken, daar een opdrachtje oplossen... En het weer? Tja, daar heb je nou eenmaal geen invloed op. Ik mag hopen dat dat medio juni wel aardig is en zo niet, dan hebben we pech. Als je in Nederland rekening gaat houden met het weer, dan kan je nooit een buitenactiviteit organiseren. We zijn niet van suiker!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 12:14

Verder niemand met een iets meer inhoudelijke reactie? :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:42

Weet je wel zeker dat iedereen fysiek in orde is? Ik heb bijvoorbeeld een chronische ontsteking en zou zomaar dagenlang last kunnen houden van 2 uur steppen. Is ook niet echt inhoudelijk, maar het lijkt me voor jou zo sneu als je dit helemaal geregeld hebt en er dan 2 moeten afhaken omdat ze een medisch probleem hebben wat jij niet wist..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:25

Ik kom zelf niet uit rotterdam, maar ik denk gelijk aan geocaching.com
Een soort van speurtochten met GPS.

https://www.geocaching.com/play/search/ ... &types=3,8

Hier staan een aantal caches met verschillende waypoints.. misschien staat er niets leuks voor je tussen.
En de meeste smartphones hebben gps.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 17:41

Geocaching is niet eens zo'n gek idee Olikea, ik ga eens op onderzoek uit!

En wat de lichamelijke gesteldheid betreft, de meeste collega's kunnen een licht sportief onderdeel in een uitstap wel waarderen. En als er iemand af moet haken, tja, dan is dat zo. Ik heb tijdens een soortgelijke uitstap, waarbij ik 7 maanden zwanger was, ruim een uur door een grot in Valkenburg gemountainbiked en ik kan je vertellen, dat gaat best hard en is heeeel hobbelig. Maar we hadden ook veel lol! Beeb en ik hebben er niets aan over gehouden. En tja, toen is er ook iemand "boven" gebleven, omdat 'ie de grot niet in durfde. We hebben ook wel eens gedoken en toen ben ik zelf na de zwembadduik afgehaakt, omdat open water bepaald mijn ding niet bleek met zo'n duikpak. En bij een paardenuitstap zijn er 2 afgehaakt omdat zij "echt niet op zo'n beest" gingen zitten ;-) Dat is dan niet anders. Ik hou er rekening mee dat niet iedereen altijd aan alles deel kan nemen, daarom organiseer ik meestal iets gevarieerds. Dit is niet het enige onderdeel van de dag!