Mijn man en ik willen deze vakantie naar Noorwegen. Ik wil naar Noorwegen omdat ik dol ben op het land, en mijn man heeft op zijn bucketlist het noorderlicht staan. Lijkt me wel te combineren, toch?
Ik heb al gegoogeld, en weet inmiddels dat we tot Tromsø moeten gaan, omdat je daar 90% kans hebt om het noorderlicht te zien. We willen een tot 2 weken weg, lijkt me dat dat te doen moet zijn.
Ik wil liever niet vliegen, dus het wordt zeer waarschijnlijk een auto reis. Nu was mijn oom een tijd geleden hier in Nederland, hij woont in Noorwegen. Hij had het over een weg door Zweden die je kon rijden om dan helemaal boven in het puntje van Noorwegen ongeveer uit te komen. Die zou ik het liefst rijden, om dan vervolgens langs de Noorse kust weer naar beneden te komen zakken en zo terug naar huis te rijden.
Maar is dat te doen in 2 weken? Zijn er bokkers uit die omgeving die me meer kunnen vertellen? Of bokkers die ervaring hebben met een vergelijkbare reis? Ik weet dat er excursies te vinden zijn, maar die zijn of met het vliegtuig, of niet in onze vakantie te vinden.
Ik ben eens benieuwd