In september naar Rome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

In september naar Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 20:23

Hallo :))

Ik heb vandaag met mijn werk geregeld dat ik in september ook nog een weekje vrij kan krijgen.
Dit betekent dus dat mijn vriend en ik naar Rome gaan *\o/*

Ik heb er erg veel zin in en ben nu internet natuurlijk aan het af snuffelen :D In mijn achterhoofd zit wel terreurdreiging en vliegen ( wordt voor mij 1e keer vliegen ) maar dat mag de pret niet drukken, anders kom ik nergens....

Iemand nog tips qua hotels, wat moet je zien enz :D

Groetjes

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:31

Villa Borghese, Forum Romanum, Pantheon, Trevifontein, Colosseum, St-Pietersplein, Mausoleum van Hadrianus ('s avonds heel erg mooi),... Geniet ervan, Rome is een prachtige stad!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:35

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:42

Naast de geijkte dingen is Villa Torlonia ook echt een aanrader. Het is vrij onbekend en ligt niet midden in het centrum, waardoor het er heerlijk rustig is. Verder zou je ook Scuderie del Quirinale, de Capitolijnse musea en de Palatijn kunnen bezoeken. En niet in Rome, maar wel heel gemakkelijk te bereiken vanuit de stad: Ostia Antiqua en Tivoli, waar je Villa d'Este en Villa Hadriana hebt, die ook supermooi zijn. :) Vooral Villa d'Este is gewoon op loopafstand van het station van Tivoli.

WinSel

Re: In september naar Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 20:58

Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga je topic nu even doorlezen Marion :D

Hebben jullie nog tips qua hotels ? Niet te duur...
Ik ben aan het kijken vlucht + hotel, maar heb echt geen idee haha

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:00

skyscanner.nl voor je vlucht of evt een goedkoop combinatiepakket boeken via een site als d-reizen, een airbnb in plaats van een hotel is ook erg leuk :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 21:02

Dankje, ik ga gelijk even kijken :)

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:04

Wij zaten in Hotel Marisa, vlakbij het station. Ik zou daar vooral niet naartoe gaan :+
Villa d'Este is inderdaad erg mooi, vooral buiten. Verder zijn de echte hoogtepunten al genoemd denk ik.
Als je durft/wil/kan zou ik echt de Sint Pieter beklimmen, fantastisch uitzicht. Maar Rome is ook gewoon een fantastische stad <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 21:08

Dan zoek ik dus niet naar dat hotel haha :)) Was het zo erg ?

Ik hoef geen luxe hotel maar wel graag netjes en schoon haha
Ben nu beetje aan het kijken wat goedkoper is, vlucht en hotel apart of samen boeken.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:57

Nou, luxe was het inderdaad niet. Wij waren met school, je kunt je dus voorstellen wat voor soort hotel het dan was. In die 5 nachten ben ik 2x door m'n bed gezakt, het was enorm gehorig (van zowel binnen als buiten) en bij het station er tegenover wemelde het van de zwervers.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:06

Heel leuk! Prachtige stad!

Mijn topic van vorig jaar met veel tips van anderen en mijn verslag en foto's op pagina 6!

Tip maak wel wat punten op een lijstje waar je op welke dag heen wilt.
Wij zijn eigenlijk niet zo van het lopen maar lopen is echt een aanrader.
Je komt onderweg ook veel tegen.
1x verdwaald toen een Taxi naar het hotel genomen.

[BEU] Trip naar Rome...bezienswaardigheden, kaartjes en tips

Edit

Zie dat iemand de link al geplaatst had.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 08:50

Ik heb je topic idd doorgelezen :D Ga vanmiddag eens wat dingen opschrijven !

Iemand nog tips wat wel goede hotels zijn ? :D Er zoveeeeel, ik weet het niet meer haha
Wat waren jullie ongeveer per dag kwijt aan eten,drinken, dingen doen enz ? We zijn met zn 2en :)

Dit wordt voor mij de 1e keer naar t echte buitenland, Duitsland tel ik niet mee haha, dus ben heel benieuwd :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:39

Wij zaten hotel centrale.
Als je google map kijkt zie je waar het allemaal in de buurt van zit.

Leuk klein centraal gelegen hotel.
Kleine kamers en gewoon standaard eenvoudig ontbijt.
Wel wat gehorig met de deuren bv.
Het zit in een zijweg van een hoofdstraat dus geen last van verkeer.

Jullie moeten even kijken willen jullie in het centrum of toch daar buiten.
dan doe je meer met het openbaar vervoer.

Wij zijn niet zo van het openbaar vervoer in Nederland ook niet.
Dus we hadden ook een transfer van de luchthaven naar hotel en terug.

Kijk wel de revieuws op trivago enz van de hotels.
Dan heb je een beeld.
in september is misschien airco nkg nodig?
Wij waren in oktober of november.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:47

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt qua eten in Rome. Ik ben er afgelopen jaar geweest en wij zijn juist wat achteraf in gezellige steegjes gaan eten, super eten en niet duur. En ik zou een roma pas aanschaffen. Hiermee kun je onbeperkt 3 dagen lang met openbaar vervoer en er zitten 2 musea bezoeken bij, waar ook colloseum en forum romanum onder vallen. En wij hebben heel veel gelopen maar als we 's avonds moe waren konden we toch makkelijk met de bus weer terug naar ons B&B. Wij zaten in B&B Laura. Was erg netjes, wel een gedeelde badkamer (hier hebben we zelf voor gekozen) en het ontbijt was niet top (heel veel zoete broodjes en daar heb ik in de ochtend geen zin in), wel een airco op de kamer en de eigenaar is echt super aardig. Hij heeft ons 's nachts gewoon naar het vliegveld gebracht. Verder was het B&B maar 10 min lopen naar het colloseum.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:50

Voor het Forum Romanum en Colosseum kan je een combiticket kopen. Best schuif je dan aan aan het loket van het Forum aangezien de wachtrij hier vele malen minder druk is dan aan het Colosseum. Ook kan je je ticket de avond ervoor aankopen aangezien deze 2 dagen geldig zijn, dan is het ook minder druk. Loop niet in de val om een oud ticket te kopen, er zijn vele fraudeurs die dit proberen aan te bieden. Ze zijn wel 2 dagen geldig, maar je kan maar 1 keer naar binnen met elk ticket. Bovendien als je student bent of onder de 25 jaar, is het echt veel goedkoper (rond de 7 euro).

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:53

Ooh en nog een tip, kijk van te voren waar je heen wilt en koop daar al kaartjes voor. Je kan zomaar een uur of langer in de rij staan. De toegang tot de Sint Pieter is gratis, maar toen wij er waren stond er een rij van zo'n 3 uur. Wij hadden thuis al een skip the line ticket gekocht voor €14 p.p, het was me het geld meer dan waard om niet zo lang te hoeven wachten, wij konden zo met onze groep naar binnen lopen en daar kun je dan zo lang blijven als je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:51

Wij hebben zelf Hotel D'Este gehad voor een weekje in Rome. Centraal bij San Maria Maggiore, 5 minuten lopen vanaf het station Termini en wij zijn lopend gewoon naar het Collosseum gelopen. Hop on Hop off bus was voor ons ook ideaal - zo zijn wij 3 dagen bereid geweest om overal 'snel' te komen en uit te stappen zonder al te veel gedoe of kosten. Eten waren wij verder niet veel voor kwijt, op het pleintje daar kon je heerlijk goedkoop een pizza eten of goed uit eten, maar om de hoek bij Termini station zat ook de McDonalds bijvoorbeeld. Het is net hoe duur je het zelf maakt. :) En 'skip the line' tickets zijn echt de moeite en het geld waard!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:09

Wij hebben ook veel aan dit boekje gehad: https://www.bol.com/nl/p/100-rome/9200000031580229/ . Er staan wandelroutes langs de leukste bezienswaardigheden uitgestippeld dus je vind makkelijk je weg en er staan heel leuke (en goedkope!) lokale restaurantjes in.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:07

De locatie van je hotel is wel belangrijk:ga ergens zitten in de buurt van waar je het liefst bent. Ik vind de St.Pieter het belangrijkste dus ik koos een hotel op loopafstand daarvan. Maar Rome is best groot en zo vol bezienswaardigheden dat je echt niet alles in 1 vakantie kunt zien.Ik had hotel Atlante Star en daar ga ik iedere keer naar terug,voornamelijk vanwege de fantastische locatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:14

Nog iets: er zijn daar veel straatverkopers die tickets voor de St.Pieter of voor bijeenkomsten met de Paus proberen aan te smeren.Terwijl deze 2 dingen absoluut gratis zijn! De Vaticaanse Musea kosten wel geld,en hebben vaak lange wachtrijen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 11:22

Bedankt voor jullie reacties <3
Morgen ga ik even naar reisbureau om wat informatie op te vragen. En dan binnenkort maar boeken, voor we te laat zijn :))

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:29

We zijn naar reisbureau geweest en hebben een hotel en vlucht geboekt :)) 5 tot en met 9 september *\%/*

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 11:26

Wat voor schoenen raden jullie aan ? T wordt veel lopen natuurlijk maar t is er als t goed is ook warm haha

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:12

WinSel schreef:
Wat voor schoenen raden jullie aan ? T wordt veel lopen natuurlijk maar t is er als t goed is ook warm haha

Gewoon sneakers of zo, in ieder geval iets met een goede stevige zool want die steentjes zijn geen pretje aan je voeten :)

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:48

Ik had sandaaltjes met een goede zool, heb hier 5 dagen prima op kunnen lopen, bijna geen zere voeten gehad. Voor als het al wat frisser wordt zou ik een sneaker met goede zool nemen.