Vakantie alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Vakantie alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:17

Heee bokkers!

Afgelopen jaar ben ik alleen 5 dagen naar Parijs geweest. Ik heb dit erg fijn gevonden en aangezien ik dit jaar niet samen met iemand vakantie kan krijgen van mijn werk, wil ik wel graag weer alleen op vakantie gaan.

Wel ben ik nu al 4 x in Parijs geweest en ik weet daar nu echt de weg wel. Ik zou graag naar een land buiten Nederland willen, met Frankrijk als voorkeur omdat ik de franse taal beter beheers dan de Nederlandse of Engelse taal. Mochten er dingen zijn in een ander land wat ik echt niet moet missen, dan wil ik ook mij prima met handen en voeten redden :+ .

Ik zit alleen met het feit dat ik geen auto heb, dus ik zal met het vliegtuig of met het ov moeten reizen. Dit ging afgelopen jaar in Parijs ook goed. Eerst met het vliegtuig en daarna met de bus en de metro.

Ik vind het heel lastig wat ik wil. Ik ben ontzettend sportief ingesteld dus zoiets is ook leuk maar ik wil ook weer niet al mijn geld hieraan uitgeven. Hebben jullie tips/aanraders voor mij? Ik vind het zooooo lastig!

Liefs

Anoniem

Re: Vakantie alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:18

Nice? :) Vond ik ontzettend leuk!

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:25

Tours?
Het ligt best wel een stuk zuidelijker dan parijs maar is echt een hele mooie stad. Helaas waren wij er met slecht weer dus niet veel gezien of bezocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:27

Niet Frankrijk, maar is Zweden niet wat? En dan Stockholm? Is hartstikke veel te doen en te zien en daarvoor heb je geen auto nodig; er is heel goed openbaar vervoer (waaronder metro). In Zweden wordt over het algemeen ook goed Engels gesproken en er zijn veel betaalbare hotels of hostels.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:29

Heel toevallig ga ik morgen voor 4 dagen alleen naar Dublin!
Mijn Engels is helaas ook niet optimaal, maar ik denk me wel te kunnen redden. En het is natuurlijk een goed moment om de taal te verbeteren!
Ik heb al gezien dat vervoer gemakkelijk gaat vanaf het vliegveld en dat het centrum niet eens zo heel ver weg is. Daarbij heb ik een slaapplekje aan de rand van het centrum kunnen vinden via Airbnb. En dat alles voor studentbudget :)

Ik kan je aan het einde van de week wel vertellen hoe het mij bevallen is!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:30

Trendy Berlijn?
Daar zul je je best kunnen redden met je talenkennis.
Goed met trein/vliegtuig en openbaar vervoer te bereizen. Veel te zien en te doen.
Ook een stad waar mensen eenmaal geweest vaak meerdere malen naar teruggaan.
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-04-16 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:31

Chantalla schreef:
Heel toevallig ga ik morgen voor 4 dagen alleen naar Dublin!
Mijn Engels is helaas ook niet optimaal, maar ik denk me wel te kunnen redden. En het is natuurlijk een goed moment om de taal te verbeteren!
Ik heb al gezien dat vervoer gemakkelijk gaat vanaf het vliegveld en dat het centrum niet eens zo heel ver weg is. Daarbij heb ik een slaapplekje aan de rand van het centrum kunnen vinden via Airbnb. En dat alles voor studentbudget :)

Ik kan je aan het einde van de week wel vertellen hoe het mij bevallen is!

Dan kan ik je alvast vertellen, Dublin is ontzettend leuk in je eentje! Ik ben er vorig jaar 4 dagen geweest. Het was de eerste keer dat ik alleen ging, maar heb me geen moment verveeld! Ontzettend leuke stad en qua vervoer allemaal goed geregeld. In Dublin zelf heb ik alles lopend gedaan, want het was allemaal dichtbij :j Mijn hotel zat midden in het centrum, dus had ook geen vervoer nodig in principe. Vervoer van/naar luchthaven was met de AirCoach, perfect!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:37

Door Frankrijk kan je prima met het OV reizen, ben oa met de trein naar Bordeaux en Limoges geweest. Verder wordt er ook gevlogen op Nice.

Ik kan je ook Boedapest aanraden. Hele mooie stad waar er veel te doen is. Hongaars is niet te begrijpen, maar met gebroken Engels kon je overal prima terecht

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:42

barcelona?
je zult je dan in het engels moeten behelpen in plaats van frans, maar na parijs blijft dat ook altijd een favo plaats voor mij..

alleen en met handen en voeten en matige taalbeheersing gaat ook prima overigens.. zelf ooit 4 weken alleen naar Indonesië geweest.. Ook heerlijk :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:25

Thailand, wel een stukje verder dan Parijs maar een heerlijk land om 'alleen' te zijn. Heel makkelijk bereisbaar, legt snel contact met andere reizigers mocht je dat willen en natuurlijk een lekker temperatuurtje!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:50

Frans / Zwitsers bergdorp niet een idee? Eenvoudig pensionnetje en bergwandelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:53

Ik ben in 2012 een paar dagen alleen in Porto geweest. Ontzettend goed te doen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:53

Een oud-collega van mij is onlangs naar Praag geweest en heeft dat als zeer positief ervaren. Misschien is het ook wat voor jou? Je kunt je daar met handen-en-voeten-engels redden. ;)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:59

Dublin kan ik inderdaad ook aanraden, van het vliegveld naar het centrum is half uurtje met de bus en daarna is eigenlijk alles te lopen. Maar je kan ook fietsen mocht je dat liever willen, voor 5 euro huur je 3 dagen een fiets die je overal kan oppikken en wegzetten.

Daarnaast best wel wat te zien en sowieso een hele vriendelijke stad. Ieren zijn echt heel gezellig!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:06

Rome is heel leuk maar wel prijzig. Krakau is geweldig en goedkoop. Ik reis bijna altijd alleen en maak dan overal vrienden.Dat gaat zelfs veel beter als je alleen reist.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:12

Ik kan alleen maar beamen dat Dublin een goeie optie is om alleen heen te gaan. Net als de rest van Ierland. Er zijn heel veel jongeren die alleen op reis zijn en dat jouw engels niet zo goed is, is helemaal niet erg. Je red je daar snel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:24

Bordeaux <3 Heerlijke stad, omgeving is prachtig, goed eten/drinken, musea en makkelijk bereikbaar vanuit NL :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 09:43

Wauw wat een opties! Allemaal alvast heel erg bedankt, ik ga alvast even lekker sneupen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:47

Ik overweeg ook om eens een keer wat dagen alleen weg te gaan dus ik lees gezellig mee :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:56

Hoeveel tijd heb je? Je kan natuurlijk ook een interrailpas kopen (of een landpas van bijv Frankrijk) en dan van stad naar stad reizen

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:43

Moest eerst aan Bordeaux denken, maar daarna meteen aan Nice. Zeker als je van sporten houdt. Hardlopen over de promenade des anglais is toch wel erg fijn om je dag mee te beginnen.

Er is ook een soort park (ben de naam kwijt) van waaruit je mooi over de stad heen kijkt (http://cache2.asset-cache.net/gc/153508 ... 8287s6KXUA). Daar wordt ook vaak met groepen gesport. Ik heb er al bokstraining, yoga en allerlei andere sporten gezien. Heerlijke omgeving om dat te doen, of om aan te haken bij een groep.

Dit is toch niet te weerstaan? :D

Afbeelding

Vanaf Rotterdam/The Hague airport gaan veel goedkope vluchten, maar je kunt ook vanaf Amsterdam vliegen geloof ik. Daarna is het een half uurtje in de bus voor 6 euro en dan zit je midden in het centrum. Daar is bijna alles op loopafstand. Een maand terug vloog ik er voor een paar tientjes naartoe.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:20

Hoi, je zou kunnen overwegen om naar ons toe te komen. Zuid/westkust van Portugal. Als je een rijbewijs hebt... hebben wij eventueel wel een auto'tje ter beschikking. Ik zou zeggen: ga voor Lissabon! Het is echt een absolute aanrader. Behalve Lissabon, is er natuurlijk nog veel meer te zien, beleven, ontdekken. We wonen redelijk centraal. Bijvoorbeeld Evora, hartje Alentejo, met prachtige kathedraal, bottenkapel, romeinse tempel is een dikke aanrader. Eventueel kunnen wij je best wel begeleiden in Lissabon als je dat wilt. Ze spreken daar over het algemeen goed Engels hoor, geen probleem!
Buiten het houten chalet, SonhoCabana, hebben we voor een single ook nog wel een appartement in de verhuur. Dat is in ons eigen huis en echt supergezellig!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 07:42

countrygirl schreef:
Hoi, je zou kunnen overwegen om naar ons toe te komen. Zuid/westkust van Portugal. Als je een rijbewijs hebt... hebben wij eventueel wel een auto'tje ter beschikking. Ik zou zeggen: ga voor Lissabon! Het is echt een absolute aanrader. Behalve Lissabon, is er natuurlijk nog veel meer te zien, beleven, ontdekken. We wonen redelijk centraal. Bijvoorbeeld Evora, hartje Alentejo, met prachtige kathedraal, bottenkapel, romeinse tempel is een dikke aanrader. Eventueel kunnen wij je best wel begeleiden in Lissabon als je dat wilt. Ze spreken daar over het algemeen goed Engels hoor, geen probleem!
Buiten het houten chalet, SonhoCabana, hebben we voor een single ook nog wel een appartement in de verhuur. Dat is in ons eigen huis en echt supergezellig!

Wauw bedankt voor je aanrader, ik moet alles even laten bezinken en ik ga je zeker een pb doen!

Allemaal bedankt voor jullie tips, Nice lijkt rcht heel tof.
Ik heb 2 weken vrij van mijn werk en kan die tijd ook lekker reizen :D