Ervaringen safaripark beekse bergen of andere dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Ervaringen safaripark beekse bergen of andere dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 20:35

Hai bokkers!
Volgende week heb ik 2 weekjes vakantie en wil graag een paar daagjes erop uit.
Nu ben ik nog nooit in Safari park Beekse Bergen geweest maar het lijkt me wel een leuk dagje weg. Wie is er al geweest en hoe vonden jullie het? Of zouden jullie mij een ander park aanraden (behalve Wildlands wegens de toegangsprijs). Treinkaarten heb ik al dus vervoer erheen is geen probleem...
Thanx!

Jolandaa_

Re: Ervaringen safaripark beekse bergen of andere dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:38

Ik Ben 20 jaar geleden geweest en vorig jaar. Wauw, ik vond het een heel mooi park. Groot park, veel wandelen (of de bus of boot pakken of eige auto net wat je wilt)
Veel buiten, maar ik vond het een aanrader. Zeker gezien ik fotograferen leuk vind en ik weinig last van hekken had.

Daarnaast ben ik fan van burgers Zoo, ga ook graag naar Rhenen en Emmen staat op mijn lijst.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:39

Burgers zoo vond ik leuk :)

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:40

Kom je met de auto of met OV? Ouwehands in Rhenen heeft de laatste tijd problemen met parkeercapaciteit, dus als je daar niet over wil stressen en niet in de file zou staan, zou ik daar op dit moment niet heen gaan. Maar 't is wel een erg leuke dierentuin.
Burgers Zoo in Arnhem is enorm groot. Maar moooooi! De tropenhal en de oceaan zijn echt enorm de moeite waard. Maar het is zo groot dat je op 1 dag echt niet alles kunt zien.

Veel plezier gewenst!

Edit: ik las over je treinkaarten heen, je komt dus met het OV. Er is in Rhenen een station, en er is van daar vast goed busvervoer naar de dierentuin :)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:44

Burgers zoo <3 super mooie dierentuin! Emmen staat op de lijst! Wonen er 15 km vanaf, maar die entree prijs he.... :wow:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 20:46

Ik heb eigenlijk ook nog een puntje: Ik ben helemaal dol op pinguins... dus als die er zijn vind ik het ook leuk. Het eerste kaartje is voor Amsterdam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 20:47

Jolandaa_ schreef:
Ik Ben 20 jaar geleden geweest en vorig jaar. Wauw, ik vond het een heel mooi park. Groot park, veel wandelen (of de bus of boot pakken of eige auto net wat je wilt)
Veel buiten, maar ik vond het een aanrader. Zeker gezien ik fotograferen leuk vind en ik weinig last van hekken had.

Daarnaast ben ik fan van burgers Zoo, ga ook graag naar Rhenen en Emmen staat op mijn lijst.

Zit de bus en boot bij het kaartje inbegrepen?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:48

Pinguins heb je sowieso in Burgers Zoo. Meteen bij de ingang al :-)
Van de andere dierentuinen weet ik het niet.
In Artis hebben ze vast ook pinguins. Als je het zeker wil weten, zou je de dierentuin kunnen bellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:48

Burgers zoo heeft pinguïns :D

Heb je niemand in je buurt die lid is van de anwb? Dan kun je goedkoop kaarten voor wildlands bestellen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:51

Ben zaterdag in Artis geweest, en een vrijwilliger vertelde dat ze daar meer dan 100 pinguïns hadden. Is dat genoeg? :D

Verder lees ik even mee, ben nog op zoek naar leuke dierentuin-tips :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:52

Ik ben zelf weg van de Beekse Bergen, al is Burgers Zoo ook erg mooi.
Ik vind de dieren in beekse bergen mooi ruim zitten. Ze hebben er ook zwartvoet pinguïns.
Er is een roofvogelshow en naast een bussafari en bootsafari kun je ook met je eigen auto de safari doen.
Wij vinden het zeer dagvullend en gaan er dit jaar zeker weer heen.

De bus-, boot- en autosafari zit bij de prijs inbegrepen. Je kunt ze ook alle 3 doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 20:53

Foaly schreef:
Ben zaterdag in Artis geweest, en een vrijwilliger vertelde dat ze daar meer dan 100 pinguïns hadden. Is dat genoeg? :D

Verder lees ik even mee, ben nog op zoek naar leuke dierentuin-tips :)

Is het een leuk park? Ik las juist op Facebook best negatieve recensies(vieze toiletten enzo)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:55

Ik vind zelf Blijdorp ook een mooie dierentuin. Daar is veel gebouwd en verbouwd waardoor de meeste dieren nu mooie "natuurlijke" verblijven hebben. Pinguïns hebben ze daar in het Oceanium, onder andere koningspinguïns. Vanaf Rotterdam CS is het met de tram of lopend bereikbaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:55

Artis ben ik vorig jaar geweest, vond het leuk om eens gezien te hebben maar zou er niet weer heen willen.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:58

Beekse bergen is echt heel leuk kwa park! Mijn oom werkt in het dierentuin en in de zomer leeft ie op het vakantie park! Ga regelmatig mee!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:58

Ik vond het best leuk, niet supergroot maar wel een heel leuke sfeer door alle oude gebouwen etc. die er nog staan. Ook kun je in het weekend mee met een rondleiding door een vrijwilliger, dan ga je bv achter de schermen bij het aquarium en de olifanten, dat vond ik echt heel leuk :j Toiletten zou ik niet weten, ik ben één x geweest en ik vond het niet bijzonder smerig :)

Blijdorp is ook leuk idd, een stuk groter dan Artis en daar hebben ze ook pinguïns :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:01

Ik vond Blijdorp een aanfluiting in vergelijking met Beekse Bergen, Ouwehands Rhenen en Burgers Zoo. Het oceanium van Blijdorp was prachtig, maar verder miste ik echt diverse diersoorten en vond ik het park enorm klein. Halverwege de dag hadden wij alles al uitgebreid gezien.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:02

Ouwehand in Rhenen zit op loopafstand van het station. Pinguïns aanwezig. En het Berenbos is erg gaaf!
Beekse Bergen is ook erg mooi. Bus en bootsafari idd bij de prijs inbegrepen. Autosafari ook maar dat wordt lastig als je met de trein er heen gaat :D Er gaan vast pendelbussen van het station naar het park maar ik weet zo niet welk ns station dichtstbijzijnd is. Hilvarenbeek? Tilburg? Dat is vast op de site te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:03

Beekse Bergen is echt ontzettend leuk! Of ze ook pinguins hebben weet ik niet. Ik dacht het niet.
Burgers Zoo is ook erg leuk (daar ben ik ten huwelijk gevraagd :P In de tunnel van het oceanium.)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:08

Cayenne schreef:
Beekse Bergen is echt ontzettend leuk! Of ze ook pinguins hebben weet ik niet. Ik dacht het niet.
Burgers Zoo is ook erg leuk (daar ben ik ten huwelijk gevraagd :P In de tunnel van het oceanium.)

Jawel, ze hebben zwartvoet pinguïns in Beekse Bergen. http://www.safaripark.nl/bezoekers/dieren/pinguin

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:09

Ik vind Artis een absolute afrader.

Verouderd, kleine hokken, sneue dieren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:10

TurdusMerula schreef:
Ik vind Artis een absolute afrader.

Verouderd, kleine hokken, sneue dieren.

Daarom zijn wij er ook nog nooit geweest. Ik kwam veel van dit soort ervaringen tegen inderdaad. Ik wil wel graag ruime verblijven zien. Daarom vinden wij beekse bergen, burgers zoo en ouwehands zo leuk.

purny schreef:
Of zouden jullie mij een ander park aanraden (behalve Wildlands wegens de toegangsprijs)

Via ANWB kun je kaarten bestellen voor 20,00. Die zijn geldig t/m 30 juni.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:14

De grote ruimtes zijn voor ons ook een reden om naar Beekse Bergen te gaan idd :j

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:17

gisteren terug gekomen van een weekend beelse bergen. hadden het weekend wel nodig. aan 1 dag echt niet genoeg. erg mooi park.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:56

Beekse bergen is hier om de hoek!
Veel verschillense dieren wn kunt je dag volmaken.
Ik ouwehands en burgers zoo hadden wij in halve dag toch wel echt gezien.

Wildlands in emmen is daar in tegen wel echt super!