pioade schreef:Vorig jaar sept zijn wij met onze toen 14 maanden oude zoon naar Florida gevlogen. Heen vlogen we overdag, ging redelijk goed. Veel iPad spelletjes en filmpjes gekeken. En verder onbeperkt soepstengels en rozijntjes. Wij hadden ook de autostoel mee aan boord, nadeel vind ik wel dat dat ding veel plek inneemt. Hij heeft er heen een uurtje of 2 in geslapen. Terug vlogen we 's nachts, dat was de eerste paar uur drama. Kind was volledig oververmoeid en overstuur toen we vertrokken en heeft 2 uur gekrijst... Pas toen de lichten in het vliegtuig uit gingen werd hij rustiger en heeft hij uiteindelijk een uurtje of 4 geslapen. Daarna was hij gelukkig weer redelijk vrolijk.
Grootste tip: bereid jezelf goed voor en wat er ook gebeurd blijf rustig....
Wij hebben pas weer gevlogen en ik vond het nu makkelijker omdat hij nu meer geïnteresseerd is in boekjes, filmpjes, vormendoosjes e.d. En inderdaad, knuffel mee en voldoende eten, drinken en luiers! Houd ook rekening met (forse) vertraging!
We hebben een geweldige vakantie gehad in Florida, Amerikanen zijn heel kind vriendelijk!
Hier gaat mijn haar al recht van overeind staan. Je zou maar een mede passagier zijn. Je gaat op vakantie, betaalt honderden euro's voor een ticket en dan zit je opgescheept met het krijsende kind van een ander. Persoonlijk vind ik het niet kunnen zulke kleine kinderen op zulke lange vluchten. Ga gewoon een paar jaar dichterbij op vakantie. Leuker voor de rest van de mensen in het vliegtuig en een stuk fijner voor je kind wat dat scheelt ze een hoop stress.