Vliegen met een jong kindje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Vliegen met een jong kindje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 19:50

In september gaan wij met onze dan 14 maanden oude zoon naar Florida :)
Ontzettend veel zin in uiteraard.

Op alle vluchten heeft hij een eigen stoel. Wij nemen een autostoeltje mee waarin hij kan zitten tijdens het vliegen. En ook gelijk kunnen gebruiken in de huurauto.

Iemand nog goede tips? Leuke kleine speeltjes? Andere handige dingen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:06

Wij zijn twee jaar geleden met onze toen 21 maanden oude zoon naar de Dominicaanse Republiek gevolgen. Ik had een aantal kleine cadeautjes mee, de iPad met filmpjes, veeeeel eten zoals rozijntjes waar ze even zoet mee zijn. Qua speelgoed hadden we kleine kartonnen boekjes en een magisch tekenbord. Daarnaast heeft hij 4 uur (van de 10) geslapen, dat was ook fijn. En verder werd hij vooral vermaakt door het cabinepersoneel en andere passagiers die hem maar wat schattig vonden.

Loesss

Re: Vliegen met een jong kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:50

Ik lees even mee voor later. Wij gaan in oktober met onze zoon van dan 8 maanden naar Portugal.
Dus ik ben erg benieuwd naar ervaringen/tips :).

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:34

wij hebben in 2013 gevlogen met onze dochter toen ze 8 maanden was naar Tenerife, in 2014 naar menorca en hopelijk in oktober naar florida ( dochter is dan 3 & kindje op komst 3 maanden)

wij namen mee: voorleesboekjes, filmpjes van nijntje/woezel en pip ( zonder geluid) en verder hadden een fleesdeken mee waar ze op de bank ook altijd onder lag,
af en toe even een rondje lopen.

tip die ik ook vaak hoor en wij bij onze dochter dit jaar ook gaan gebruiken is een stickersysteem maken ieder uur dat ze niet huilt/gilt mag ze een sticker plakken en een klein kadotje waar ze zich dan weer een uur mee kan vermaken. denk aan kleurboekje+ kleurtjes, filmpje kijken.

voor florida zijn het dan 10 kleine kadotjes.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:46

Wij gaan ook vliegen met ons 14 maanden zoontje en ook ong. 10 uur. Geen extra stoel. Neem koekjes snoepjes en nieuw speelgoed mee uiteraard zonder geluid. Ben heel benieuwd hoe het gaat.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:46

Snapt een kind van 14 maanden dat stickersysteem? Vind het wel een erg goed idee!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 19:04

Leuk idee maar onbegrijpelijk voor een 14mnd denk ik.

Kreeg de tip vandaag voor van die autoraam stickertjes. Die plakken ook op kunststof en kan je er makkelijk afhalen.
Verder idd regelmatig goed ingepakte cadeautjes met veeeeeeeel papier. Oa bananen e.d

Veel snoep zal hij niet krijgen. Maar zal voldoende snacks inpakken.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:34

14 maanden is denk wel erg jong voor het systeem maar de kleine kadotjes snapt hij denk is wel.
dan hoef je het niet eens ieder uur te doen. stickers op een papier plakken vond die van mij al vroeg erg leuk dus dat zou je wel kunenn proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:35

Afbeelding

:))

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:54

Die is geweldig emma!!!

Ik ben nu zes keer naar Australië gevlogen met kindlief, vanaf dat ze 23 maanden was (Ze is nu vijf. Dus zo'n twee keer per jaar :+ ). Vooral zorgen dat je kind lekker moe is voor je gaat vliegen :o niet zo fijn bij het wachten in de gate, een moe kind, maar ze slapen dan wel lekker door in vliegtuig :+ verder nieuwe speeltjes (oude speeltjes zijn met vijf minuten niet meer interessant), en inpakken in veel papier. Filmpjes kijken werkt ook magisch voor kleintjes. En verder...ontspan. als jij gaat stressen voelt kind dat haarfijn aan en gaat juist lopen jengelen. Als jij doet alsof vliegen leuk is, nemen ze dat enthousiasme over. Als jij gaat lopen brommen, doen hun dat ook.

Geef een klein dekentje mee dat je thuis al tijd van te voren op bed legt, dan wordt dat dekentje iets vertrouwds waar mee ze kunnen tutten en mee kunnen slapen.

En de gouden tip: wees nooit, nooit, nooit zo dom om de favo knuffel in de koffer te doen ipv handbagage :+ één keer gehad...ergste 24 uur van mijn leven _O-

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:39

Vorig jaar sept zijn wij met onze toen 14 maanden oude zoon naar Florida gevlogen. Heen vlogen we overdag, ging redelijk goed. Veel iPad spelletjes en filmpjes gekeken. En verder onbeperkt soepstengels en rozijntjes. Wij hadden ook de autostoel mee aan boord, nadeel vind ik wel dat dat ding veel plek inneemt. Hij heeft er heen een uurtje of 2 in geslapen. Terug vlogen we 's nachts, dat was de eerste paar uur drama. Kind was volledig oververmoeid en overstuur toen we vertrokken en heeft 2 uur gekrijst... Pas toen de lichten in het vliegtuig uit gingen werd hij rustiger en heeft hij uiteindelijk een uurtje of 4 geslapen. Daarna was hij gelukkig weer redelijk vrolijk.
Grootste tip: bereid jezelf goed voor en wat er ook gebeurd blijf rustig....
Wij hebben pas weer gevlogen en ik vond het nu makkelijker omdat hij nu meer geïnteresseerd is in boekjes, filmpjes, vormendoosjes e.d. En inderdaad, knuffel mee en voldoende eten, drinken en luiers! Houd ook rekening met (forse) vertraging!
We hebben een geweldige vakantie gehad in Florida, Amerikanen zijn heel kind vriendelijk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 22:06

I know. Is niet onze eerste usa reis. Wel met hem erbij :)

Bedankt voor je reactie :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:18

pioade schreef:
Vorig jaar sept zijn wij met onze toen 14 maanden oude zoon naar Florida gevlogen. Heen vlogen we overdag, ging redelijk goed. Veel iPad spelletjes en filmpjes gekeken. En verder onbeperkt soepstengels en rozijntjes. Wij hadden ook de autostoel mee aan boord, nadeel vind ik wel dat dat ding veel plek inneemt. Hij heeft er heen een uurtje of 2 in geslapen. Terug vlogen we 's nachts, dat was de eerste paar uur drama. Kind was volledig oververmoeid en overstuur toen we vertrokken en heeft 2 uur gekrijst... Pas toen de lichten in het vliegtuig uit gingen werd hij rustiger en heeft hij uiteindelijk een uurtje of 4 geslapen. Daarna was hij gelukkig weer redelijk vrolijk.
Wij hebben pas weer gevlogen en ik vond het nu makkelijker omdat hij nu meer geïnteresseerd is in boekjes, filmpjes, vormendoosjes e.d. En inderdaad, knuffel mee en voldoende eten, drinken en luiers! Houd ook rekening met (forse) vertraging!
We hebben een geweldige vakantie gehad in Florida, Amerikanen zijn heel kind vriendelijk!

Hier gaat mijn haar al recht van overeind staan. Je zou maar een mede passagier zijn. Je gaat op vakantie, betaalt honderden euro's voor een ticket en dan zit je opgescheept met het krijsende kind van een ander. Persoonlijk vind ik het niet kunnen zulke kleine kinderen op zulke lange vluchten. Ga gewoon een paar jaar dichterbij op vakantie. Leuker voor de rest van de mensen in het vliegtuig en een stuk fijner voor je kind wat dat scheelt ze een hoop stress.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:31

Laat ik toch denken dat ze niet langer als 45 min achtereen in een autostoeltje mogen zitten, ivm de ontwikkeling van de rug. Maar zie nu hier voor een vlucht van 10 uur of is dat alleen voor de start en landing? Weet iemand hoe dit zit?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 05:40

Twee uur max in een maxi cosi en dan 15 min eruit :) zal ook wel voor de autostoel gelden.

Knuffeldier. Dat is jouw mening. Wij betalen net zoveel om in dat vliegtuig te zitten. En ik ondervind ook vaak genoeg last van volwassenen in het vliegtuig :)

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:19

Hier gaat mijn haar al recht van overeind staan. Je zou maar een mede passagier zijn. Je gaat op vakantie, betaalt honderden euro's voor een ticket en dan zit je opgescheept met het krijsende kind van een ander. Persoonlijk vind ik het niet kunnen zulke kleine kinderen op zulke lange vluchten. Ga gewoon een paar jaar dichterbij op vakantie. Leuker voor de rest van de mensen in het vliegtuig en een stuk fijner voor je kind wat dat scheelt ze een hoop stress.[/quote]

Tja dat is jouw mening. Ik vind niet dat je omdat je een klein kind hebt de eerste 10(?) jaar veroordeeld bent tot de plaatselijke center parcs. Geen enkel kind huilt overigens 10 uur lang. Ik vind vliegen juist een hele kindvriendelijke manier van reizen. Je kunt ze onderweg entertainen en je bent (relatief) snel op plaats van bestemming. Bovendien heb ik al eens een vlucht gehad met een groep dronken studenten, nou daar had iedereen een stuk meer last van. Die bleven de hele vlucht vervelend. Zoonlief is inmiddels bijna 2 en heeft met 8, 14 en 20 mnd gevlogen en behalve het eerste deel van die ene vlucht ging het prima.
Inmiddels weten we dat zoon moeilijk in slaap valt in het vliegtuig, dus boeken we voortaan vluchten overdag. Ook maken we hem juist niet moe vooraf, het gaat een stuk beter als hij fit en uitgerust is. Wellicht is dat anders als hij ouder is.

Wat betreft de autostoel, dat advies geld vooral voor de maxi cosi. Ik neem aan dat je een vervolgstoel mee neemt? Controleer dan wel het nummer, niet alle stoeltjes mogen mee. Ook kun je hem met een twee punts gordel niet goed vast zetten, waardoor je je kind bij start/landing/turbulentie alsnog op schoot moet houden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 08:23

Het is er een speciaal voor in het vliegtuig :) goedgekeurd voor alle juiste partijen

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:28

@Keet
Goed idee van die raamstickers!
Ik geef hem ook geen gewoon snoep☺️ Goodies, liga ect.

@knuffeldier
Ik vond huilende baby's ook altijd vervelend. Maar hoort er gewoon bij vind ik! Als de ouders er maar voldoende aandacht aan schenken! Volwassenen kunnen inderdaad netzo vervelend zijn!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 08:40

En na je vlucht ben je ook weer van het kindje af :) die gaat met de ouders mee.
Maar heb dit topic niet geopend om een discussie te voeren of kinderen wel of niet moeten vliegen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:42

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:44

Oh ik volg even wij willen in november ook vliegen alleen onze dochter die dan 31 maanden is kan geen moment stil zitten dus word ook een probleem

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:45

Keet schreef:
Twee uur max in een maxi cosi en dan 15 min eruit :) zal ook wel voor de autostoel gelden.

Knuffeldier. Dat is jouw mening. Wij betalen net zoveel om in dat vliegtuig te zitten. En ik ondervind ook vaak genoeg last van volwassenen in het vliegtuig :)

Helemaal mee eens. Bovendien zijn niet alle kinderen krijs-kinderen. Die van ons heeft eigenlijk nooit gehuild, alleen als er echt wat aan de hand was. Die kon je ook rustig meenemen naar restaurants, zonder dat ook maar iemand in de gaten had dat er een kleine mee was. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:46

sloffiee schreef:
Oh ik volg even wij willen in november ook vliegen alleen onze dochter die dan 31 maanden is kan geen moment stil zitten dus word ook een probleem

Met 2,5 jaar snappen die kleintjes heus wel wat de bedoeling is. Tenslotte ben je al vanaf baby af aan met ze aan het communiceren en uitleggen wat alles inhoudt. Ga ik even uit van onze zoon hoor, want die praatte en begreep al heel veel op die leeftijd.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:06

knuffeldier schreef:
pioade schreef:

Hier gaat mijn haar al recht van overeind staan. Je zou maar een mede passagier zijn. Je gaat op vakantie, betaalt honderden euro's voor een ticket en dan zit je opgescheept met het krijsende kind van een ander. Persoonlijk vind ik het niet kunnen zulke kleine kinderen op zulke lange vluchten. Ga gewoon een paar jaar dichterbij op vakantie. Leuker voor de rest van de mensen in het vliegtuig en een stuk fijner voor je kind wat dat scheelt ze een hoop stress.

Ik kom zelf uit Australië, daarom neem ik kindlief regelmatig mee die kant op voor familie bezoek. Zowel haar opa als overgroot oma (mijn oma), leefde nog toen zij zo klein was maar waren te ziek, zwak en misselijk om om naar Nederland te komen. Dus dan maar nooit meer zien? Mijn zus trouwde toen kindlief twee en een half was. Maar niet bijzijn omdat andere mensen misschíen overlast ervaren???

Meestal zijn kinderen heel rustig in vliegtuig. Ik heb het op zes keer heen en weer vliegen, dus twaalf keer, slechts 1 keer een heenweg gehad dat ze steeds huilde (niet krijsen) omdat ik met mijn domme kop dr knuffel in de koffer had gedaan. Ik schaamde mij dóód tegen over andere passagiers maar tegen wie ik mij ook verontschuldigde, iedereen was begripvol. En na een tijd door huilen was ze moe en viel in slaap. Ze houden dat echt niet hele vlucht vol.

Dan de mensen die enorm hard praten, oorverdovend snurken, zo breed zijn dat ze eigenlijk twee stoelen nodig hebben omdat jij nu opgevouwen zit tegen de armleuninng, die teveel hebben gedronken, degene met muziek zo hard dat hele vliegtuig het hoort, die seksistische opmerkingen naar de stewardess maken of de raarste dingen eisen te krijgen op hun vlucht....Van volwassenen heb je veel makkelijker de hele vlucht lang overlast dan van een klein kind...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:15

Vaak heb je wat meer ruimte als je met een kind reist, zeker op z'n verre vlucht.
Ik zou vooral niet te veel "moeten" op zo'n reis, lekker een stukje lopen zo nu en dan en wat speelgoed, goed eten en drinken maar niet volproppen met snoep.
De flight crew heeft echt wel ervaring met kleine kinderen op een reis en zij gaan je ook helpen.

Liever met een krijsend kind in een vliegtuig dan met een azijnzeiker. Wordt zo moe van de discussie dat je met kinderen niet mag vliegen, niet in een restaurant mag komen, niet in de stad, niet in een park, niet in de trein. dat kinderen nog mogen bestaan in deze maatschappij. Ophokken tot hun 18e en dan wel gemanierd de wereld in schoppen dat kan ook niet he.
Lakse ouders daarin tegen dan heb je wel een punt maar zo te lezen is TS verre van dat.