Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:47

lukka63 schreef:
Echwel schreef:
[ [url=m/x2umIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wxYcwA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kamperen in engeland is wel anders dan Frankrijk en Duitsland, minder campings en wel stuk duurder.
Zaterdag naast de Salisbury racebaan gestaan en dat meemaken was echt heel bijzonder


Wouhh gaaf!
Mag je in Engeland ook vrij staan?

Er zijn wel gratis plekken idd
Ook bij veel publiek enz mag je gratis staan..
Er is nu helaas te weinig zon voor ons om volledig vrij te staan.
Vandaag rijden we door naar de westkust van Wales.
Hebben plekje met uitzicht over zee

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:35


Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:54

Afbeelding
Ik sta op Terspegelt. Opvallend veel kinderen, het is toch nog geen schoolvakantie?

Het is onze laatste keer kamperen, mijn man is er echt te oud voor nu. Dus als er iemand interesse heeft in een TEC Travelking met voortent(je). Let me know!

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:04

Ja sommige scholen hebben i.p.v. 2 weken meivakantie, maar 1 week gehad en die hebben dus nu een weekje vrij.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:35

Die meivakantie was al een maand geleden, van koningsdag t/m 5 mei

Ik sta gelukkig nog lekker rustig. Heb net een rondje gefietst en het is hoofdzakelijk plekken met privé sanitair nu.

Eapy

Berichten: 1745
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:39

miramii schreef:
Iemand tips voor een camping rond Lyon, Dijon (of max dergelijke afstand en 25+ graden), geschikt voor kleine kinderen (denk aan peuterbadje ed) met caravan?


Ja, soort van! Anderhalf uur van Lyon, camping Le Gallo Romain. Alles erop en eraan, niet te groot, wel groot genoeg. Kinderbadje, speeltuin, prima restaurant, Nederlandse eigenaren. Wij vonden het er erg fijn!

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 06:23

Morrie schreef:
Die meivakantie was al een maand geleden, van koningsdag t/m 5 mei

Dat klopt deels (zoals ik al zei) mijn kids hadden van 25 april t/m 6 mei vakantie (2 weken dus) en sommigen hebben dus nu nog 1 week tegoed, omdat die toen maar 1 week hebben gehad. Scholen mogen dat zelf bepalen.
Maargoed, maakt verder ook niet uit en erg offtopic dit dus ik zal er over ophouden :Y).

@miramii: ik heb geen tips voor campings bij Lyon helaas.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78575
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:35

Nog plannen om dingen te doen Morrie? Sowieso is Eersel een leuk dorp voor terrasjes en lekker eten.
Ik ga er zo boodschappen doen. :')

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:48


rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:56

Veel plezier Morrie. Geniet er van.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:01

Neonlight schreef:
Nog plannen om dingen te doen Morrie? Sowieso is Eersel een leuk dorp voor terrasjes en lekker eten.
Ik ga er zo boodschappen doen. :')

fietsen maar helaas brak de fietsketting van de fiets van mijn man net dus fietsen gaat niet door. Wandelen kan ik niet want ik heb 2 versleten knieën en een versleten heup.
Ik ga nog maar een e-book downloaden denk ik en ik vermoed dat we eerder naar huis gaan want mijn man is er helemaal klaar mee nu.

germie

Berichten: 26072
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:50

In augustus ga ik kamperen, op het strand, in Egypte is het plan. Ja, serieus, bij 40 graden in een tent met gedeeld sanitair.

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:51

Morrie schreef:
Neonlight schreef:
Nog plannen om dingen te doen Morrie? Sowieso is Eersel een leuk dorp voor terrasjes en lekker eten.
Ik ga er zo boodschappen doen. :')

fietsen maar helaas brak de fietsketting van de fiets van mijn man net dus fietsen gaat niet door. Wandelen kan ik niet want ik heb 2 versleten knieën en een versleten heup.
Ik ga nog maar een e-book downloaden denk ik en ik vermoed dat we eerder naar huis gaan want mijn man is er helemaal klaar mee nu.



Is er geen fietsenmaker in de buurt die dat kan verhelpen, wij zijn zo vaak onderweg geholpen als we pech hadden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:09

Ik verbaas me ook over het aantal kinderen wat vrij is. Raar zo kort voor de zomervakantie. Maar wel lekker als je voor het hoogseizoen uit een weekje weg kan met je gezin. Lekker rustig overal.

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:35

germie schreef:
In augustus ga ik kamperen, op het strand, in Egypte is het plan. Ja, serieus, bij 40 graden in een tent met gedeeld sanitair.



Waar ga je heen?

Ik kom net terug uit Egypte. Wat Fantastisch daar! Maar ik zat op een all inclusive resort in Marsa Alam.

Dit jaar dus niet meer kamperen, want het geld is op :')

En volgend jaar wil ik terug naar Egypte, dus echte kampeervakanties staan hier voorlopig op een laag pitje.

Misschien nog eens een nachtje ofzo, maar grotere duurdere vakanties, zitten er niet meer in.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:53

Wij staan met de camper in de Algarve. Veel kids en drukke camping. We gaan waarschijnlijk doorrijden. De wasmachines zijn ook de hele tijd bezet :+
Mocht iemand nog een kleine rustige camping weten let me know.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:27

Morrie schreef:
Neonlight schreef:
Nog plannen om dingen te doen Morrie? Sowieso is Eersel een leuk dorp voor terrasjes en lekker eten.
Ik ga er zo boodschappen doen. :')

fietsen maar helaas brak de fietsketting van de fiets van mijn man net dus fietsen gaat niet door. Wandelen kan ik niet want ik heb 2 versleten knieën en een versleten heup.
Ik ga nog maar een e-book downloaden denk ik en ik vermoed dat we eerder naar huis gaan want mijn man is er helemaal klaar mee nu.

Het voorseizoen is ook nog niet afgelopen.. zullen ook wel veel mensen een seizoenplek hebben. Komen in de weekeinden/studiedagen en misschien zijn het veel kindjes die nog niet leerplichtig zijn?

Jammer dat dit dan echt de laatste keer is! Probeer er maar extra van te genieten!

germie

Berichten: 26072
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:32

mvdende schreef:
germie schreef:
In augustus ga ik kamperen, op het strand, in Egypte is het plan. Ja, serieus, bij 40 graden in een tent met gedeeld sanitair.



Waar ga je heen?

Ik kom net terug uit Egypte. Wat Fantastisch daar! Maar ik zat op een all inclusive resort in Marsa Alam.

Dit jaar dus niet meer kamperen, want het geld is op :')

En volgend jaar wil ik terug naar Egypte, dus echte kampeervakanties staan hier voorlopig op een laag pitje.

Misschien nog eens een nachtje ofzo, maar grotere duurdere vakanties, zitten er niet meer in.

2 plekken. 1 op 2.5 uur onder Marsa Alam, Wadi Lahami en de andere is Marsa Shagra.
Er niets aan luxe, geen zwembad, geen vermaak. Maar het gaat ons om het duiken. De douches en wc's schijnen schoon te zijn en het eten ook goed. De bedden in de tent ook. Wij hebben wel gekozen voor de grote tent (5 bij 5) i.p.v. de kleine van 3.5 bij 3.5 omdat je ook nog wat spullen op de grond wilt leggen om op te laden e.d. Ook heeft de grote tent een zitzak in de tent. Geen airco, alleen een ventilator. Maximaal 3 rijen vanaf de zee is ons beloofd. Lahami is klein, Shagra moet erg groot zijn, daar kun je ook al luxe kamers met airco huren. Maar omdat ze in 1985 begonnen zijn met tenten willen wij dus het kampeergevoel ervaren.
Ze noemen het een eco kamp. Dus we gaan het zien.

Ik ben nog nooit in Egypte geweest, dus weet ook niet of het mooi is. Mijn beeld is dat het duiken mooi is maar boven water enorm lelijk, zeg maar bijzonder onaantrekkelijk. Ik hoop dat ik dat beeld bij kan stellen. Maar mede daarom ben ik er nog nooit geweest. Het leek mij gewoon nooit leuk. Dus ik hoop dat het nu wel zo geweldig is als iedereen zegt. :P

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:45

germie schreef:
mvdende schreef:



Waar ga je heen?

Ik kom net terug uit Egypte. Wat Fantastisch daar! Maar ik zat op een all inclusive resort in Marsa Alam.

Dit jaar dus niet meer kamperen, want het geld is op :')

En volgend jaar wil ik terug naar Egypte, dus echte kampeervakanties staan hier voorlopig op een laag pitje.

Misschien nog eens een nachtje ofzo, maar grotere duurdere vakanties, zitten er niet meer in.

2 plekken. 1 op 2.5 uur onder Marsa Alam, Wadi Lahami en de andere is Marsa Shagra.
Er niets aan luxe, geen zwembad, geen vermaak. Maar het gaat ons om het duiken. De douches en wc's schijnen schoon te zijn en het eten ook goed. De bedden in de tent ook. Wij hebben wel gekozen voor de grote tent (5 bij 5) i.p.v. de kleine van 3.5 bij 3.5 omdat je ook nog wat spullen op de grond wilt leggen om op te laden e.d. Ook heeft de grote tent een zitzak in de tent. Geen airco, alleen een ventilator. Maximaal 3 rijen vanaf de zee is ons beloofd. Lahami is klein, Shagra moet erg groot zijn, daar kun je ook al luxe kamers met airco huren. Maar omdat ze in 1985 begonnen zijn met tenten willen wij dus het kampeergevoel ervaren.
Ze noemen het een eco kamp. Dus we gaan het zien.

Ik ben nog nooit in Egypte geweest, dus weet ook niet of het mooi is. Mijn beeld is dat het duiken mooi is maar boven water enorm lelijk, zeg maar bijzonder onaantrekkelijk. Ik hoop dat ik dat beeld bij kan stellen. Maar mede daarom ben ik er nog nooit geweest. Het leek mij gewoon nooit leuk. Dus ik hoop dat het nu wel zo geweldig is als iedereen zegt. :P


Boven water is één enorme (saaie) zandbak! Je moet daar echt heen gaan voor het onderwater leven. Boven water is er gewoon niets.

De tempels en piramides zijn in het noorden van Egypte, bij Cairo en dat is vanaf Marsa iets van 8 uur enkele reis met de auto/ minivan.

Rondom Marsa Alam is verder echt niets te zien.

Je kan nog een excursie met quad boeken, dat is leuk en dan zie je ook een (nagebouwd) dorpje hoe de mensen daar leefden.

Onder water is het mooiste, maar ik heb naast heel mooi koraal, ook behoorlijk wat verbleekt/ versteend dood koraal gezien. Of dat door het toerisme komt of klimaatverandering weet ik niet. Sommige stukken zijn heel mooi, andere is het hier en daar iets kleurrijks in een omgeving van dood. Vaak daar waar het erg ondiep is, zeg maar maximaal 50cm onder het wateroppervlak.

Ik weet niet hoe dat is waar jij heen gaat, aangezien dat waarschijnlijk veel minder toeristisch is als de grote hotels in Marsa Alam.

Ik heb bij de Ethos speciale reef friendly zonnebrand gekocht,om in ieder geval mijn impact op het koraal te verminderen.


Ik ben helemaal fan van snorkelen nu, en het klimaat is daar heerlijk. Al was het nu al behoorlijk aan de warme kant met 36°c. Ik zou daar niet in juli/ augustus willen zitten, véél te heet! Mei/ juni en oktober is daar echt perfect.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:05

Fietsenmaker heeft pas over weken tijd want hij heeft geen personeel. Deze fiets gaat er ook uit, hij gaat een e-bike kopen met lage instap ( ik heb er al zo eentje). We hebben nu op de camping een damesfiets voor hem gehuurd. Zal hem zwaar vallen zonder tig versnellingen. :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78575
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:32

Bij het gemeentehuis zit een fietsenmaker, in Riethoven zit een fietsenmaker en in Bergeijk.

germie

Berichten: 26072
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:48

Citaat:
Boven water is één enorme (saaie) zandbak! Je moet daar echt heen gaan voor het onderwater leven. Boven water is er gewoon niets.

De tempels en piramides zijn in het noorden van Egypte, bij Cairo en dat is vanaf Marsa iets van 8 uur enkele reis met de auto/ minivan.

Rondom Marsa Alam is verder echt niets te zien.

Je kan nog een excursie met quad boeken, dat is leuk en dan zie je ook een (nagebouwd) dorpje hoe de mensen daar leefden.

Onder water is het mooiste, maar ik heb naast heel mooi koraal, ook behoorlijk wat verbleekt/ versteend dood koraal gezien. Of dat door het toerisme komt of klimaatverandering weet ik niet. Sommige stukken zijn heel mooi, andere is het hier en daar iets kleurrijks in een omgeving van dood. Vaak daar waar het erg ondiep is, zeg maar maximaal 50cm onder het wateroppervlak.

Ik weet niet hoe dat is waar jij heen gaat, aangezien dat waarschijnlijk veel minder toeristisch is als de grote hotels in Marsa Alam.

Ik heb bij de Ethos speciale reef friendly zonnebrand gekocht,om in ieder geval mijn impact op het koraal te verminderen.


Ik ben helemaal fan van snorkelen nu, en het klimaat is daar heerlijk. Al was het nu al behoorlijk aan de warme kant met 36°c. Ik zou daar niet in juli/ augustus willen zitten, véél te heet! Mei/ juni en oktober is daar echt perfect.

Ik ga het dus zien. Ja, de zomervakantie is het heetst daar, maar ik zocht een reisgenoot en die kon alleen maar nu. De prijs was ook te doen, dus was het van boeken maar.

Ik heb nog gewone zonnebrandcreme, die maak ik eerst op. Anders is dat ook weer zo zonde. Dat je daar verbleek koraal ziet komt niet door het klimaat, maar door de vele mensen die overal komen. De riffen die je snorkelend kunt zien worden gewoon beschadigd door snorkelaars en zwemmers. Daar doe je niets aan. Dieper moet het minder beschadigd zijn, want minder mensen. Maar goed, ik moet dat dus nog zien. Ik ben ook echt niet dat ik alleen maar het goede zal beschrijven. En ondiep zitten ook die papagaai-vissen en die vreten het koraal ook op. Dus dat je meer dood koraal ziet ondiep is ook zo waar niemand komt. Op Bonaire en Curacao waren de riffen echt heel mooi en niet beschadigd. Daar begint het rif dieper.

Maar de onderwaterwereld is mooi he. Dan weet je nu waarom ik duik. :P

Of een eco lodge echt beter is dan een gewoon hotel weet ik niet. Ze zeggen dat de tentenkampen een minimale impact hebben. Dat was overigens geen bewuste keuze, maar het ging ons om onbeperkt duiken en zonder gids duiken. Dat kan vanaf veel resorts niet. Zo'n eco tentenkamp is overigens niet goedkoper dan een luxe 5* hotel. Dat verbaasde ons nog wel even. Maar de reviews zijn positief, goed personeel, goed eten, schoon en goed duiken.

Het is in ieder geval wel anders kamperen dan kamperen in Nederland.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:54

Ik lees nog altijd graag mee hier. Wij zijn afgelopen weken weer op pad geweest, maar hebben de ene week in een huisje gezeten ipv de tent, want kans op regen.
En afgelopen weekend in NL de camper meekunnen pakken van mijn vader. Gelukkig, want compleet verregend...

10 cm water, degene in tentjes die mee waren zijn in de avond naar huis gegaan, was niet te doen. Alles zeiknat (kwamen terug van uit eten)

Wat is een camper dan fijn zeg, geen natte zooi op de grond!


Plan is vooralsnog wel aankomende zomer met de tent, maar ook naar t mooie weer hahah!

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:45

Neonlight schreef:
Bij het gemeentehuis zit een fietsenmaker, in Riethoven zit een fietsenmaker en in Bergeijk.

Hoe krijg je een fiets zonder ketting daar? Fietsdrager zit op de caravan en in de auto past ie niet.
Hij heeft nu op de camping een fiets gehuurd maar die trapt te zwaar voor hem om lange tochten te maken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78575
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:30

Ai, dat is vervelend dat ie op de caravan zit.
Fiets huren in het dorp anders? Die fietswinkel daar verhuurd ook.