Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12503
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:44

zonnebloem18 schreef:
Vraag het ook even goed na bij de camping. Wij mogen namelijk geen dicht plastic gebruiken onder de tent. Wij moeten dit soort tenttapijt er onder hebben.

Dit gebeurt steeds vaker

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:58

Silenna schreef:
Ahh super, enorm bedankt voor de info! Ik dacht dat die wegwerpzeilen niet aangeraden werden omdat daar juist water op kon komen te staan waardoor je tent alsnog nat wordt? :o
Of moet je dan het grondzeil niet onder je tent laten uitsteken o.i.d?
Sorry, echt enorme kampeernoobs hier :')

Hier nooit last van. Nu hebben wij sowieso een stevige gesloten tent. Is misschien anders met een ander soort tent?

Ik heb nog nooit op een camping gestaan waar zo’n ‘tent luier’ niet mag. Gaat ons ook voornamelijk om de modder/klei etc.

zonnebloem18

Berichten: 24867
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:00

Echwel schreef:
zonnebloem18 schreef:
Vraag het ook even goed na bij de camping. Wij mogen namelijk geen dicht plastic gebruiken onder de tent. Wij moeten dit soort tenttapijt er onder hebben.

Dit gebeurt steeds vaker

Ja daarom zei ik het ook. Erg banketstaaf als je daar staat met je plastic zeiltje staat en het mag niet. Nou hebben de meeste campings dan wel wat liggen om te lenen, maar vervelend is het wel.

Het staat bij onze camping specifiek in de voorwaarden.

Onze tent had een dicht kuipzeil, maar we hadden er toch zo'n tenttapijt onder. Dan loopt water er makkelijker onder weg.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:03

Hier op de camping mag een dik plastic zeil inderdaad ook niet.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:04

Wat een mooie tent Lenaatje !

Ik heb de afgelopen week heel wat campings bekeken, er zijn er steeds meer die regels stellen aan het grondzeil. Verder heb ik geen verstand van tenten, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:06

De enige camping die ik tegengekomen ben waar het niet mag, was bij Wenen in de buurt, maar die man was erg zuinig op z’n gras: we moesten 3 x verkassen in 2 weken tijd omdat hij gras wilde maaien. Wij waren de enige gasten op die camping

Echwel

Berichten: 12503
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:09

Ze zijn steeds zuiniger op het gras
Wij zitten vaak onder luifel gewoon zonder tapijt alleen een klein matje

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:30

Waar wij staan is het betegeld op de plek waar de voortent en de caravan staat, en daar is weer kunstgras omheen. Heel fijn want alles staat recht, en het gras blijft netjes. Meeste mensen die hier staan hebben een seizoensplek.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:51

Op NTKC terreinen moet je sowieso om de 4 dagen je tent of caravan verplaatsen om het gras te sparen. En heb het bij andere campings ook al vaker meegemaakt dat een plastic zeiltje niet mag. Vind daar best wel wat voor te zeggen.

Echwel

Berichten: 12503
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:53

Staat ook steeds vaker, geen wifi versterker en geen elektrische verwarming gebruiken

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:06

Echwel schreef:
Staat ook steeds vaker, geen wifi versterker en geen elektrische verwarming gebruiken

dat ben ik gelukkig nog niet tegengekomen, een camping met fatsoenlijke wifi ook niet, Terspegelt kwam in de buurt.

Echwel

Berichten: 12503
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:11

Probleem is dat iedereen teveel wifi gebruikt door bv films enz te streamen
Daardoor hebben anderen geen wifi

Kennis van ons heeft camping in het oosten, heeft een verklikkertje voor versterkers, maar zodra ze haar zien is alles opeens uit..

Tja je zult maar geen film.kunnen streamen...

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:13

Laatste camping waar ik stond was plastic zeil ook niet toegestaan.

Heb ik toch gebruikt, want de bodem van mijn tent is óók van waterdicht materiaal. (Anders lig je in een plas water)

Dan maakt het niet veel meer uit of er 1 of 2 lagen plastic liggen. En een grondzeil van een tent is nooit 100% waterdicht, zeker niet als je er druk op uitvoert, in de tent zitten/ liggen bijvoorbeeld. Ik heb graag een extra laagje bescherming tegen vocht dus.

Die regel is meer voor luifels en voortenten, waar waterdichtheid niet zo belangrijk is.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:23

mvdende schreef:
Laatste camping waar ik stond was plastic zeil ook niet toegestaan.

Heb ik toch gebruikt, want de bodem van mijn tent is óók van waterdicht materiaal. (Anders lig je in een plas water)

Dan maakt het niet veel meer uit of er 1 of 2 lagen plastic liggen. En een grondzeil van een tent is nooit 100% waterdicht, zeker niet als je er druk op uitvoert, in de tent zitten/ liggen bijvoorbeeld. Ik heb graag een extra laagje bescherming tegen vocht dus. Ook zonder plastic.


Die regel is meer voor luifels en voortenten, waar waterdichtheid niet zo belangrijk is.

Onzin. Het grondzeil van mijn tent is 100% waterdicht.

Het is gemak maar ook zuinigheid op mijn spullen. Blijft ingeval voor mijn gevoel gewoon mooier en netter.

Echwel

Berichten: 12503
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:26

Sorry mvdende dat is onzin
Geen plastic is geen plastic
Na jou willen ook.mensen staan die gras willen hebben ipv zand

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:08

SusanH schreef:
Waar wij staan is het betegeld op de plek waar de voortent en de caravan staat, en daar is weer kunstgras omheen. Heel fijn want alles staat recht, en het gras blijft netjes. Meeste mensen die hier staan hebben een seizoensplek.


Oh de horror :D Niks zo fijn als echte grassprietjes aan je voeten!

Elke 4 dgn verkassen met je zootje is ook horror trouwens hahaha.

Wij vertrekken over 1,5 week naar het oosten, een fijne alternatieve hippie-kinder-camping. We hebben een oppas thuis, dus durf het wel op te schrijven hier ;)

Echwel

Berichten: 12503
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:11

Leuk waar als ik.mag vragen

zonnebloem18

Berichten: 24867
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:12

Ga je naar Lolotte?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:19

Ja Lolotte idd! Goede verhalen over gehoord en de oudste wordt 10 over een paar weken, dus dit was er wel het jaar voor ;)

Echwel

Berichten: 12503
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:20

Oh daar ga ik een keertje met kleinzoon naartoe
Heerlijk modder en zand

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:20

Weet iemand een leuk plekke voor ons?
- Hond toegestaan (het liefst kleine afratsering ook toegestaan ipv aan de lijn)
- Natuur/Kleine camping. Dus veel ruimte, heuvel, bomen, etc. en geen postzegels. Veel privé
- Met elektriciteit
- Mooie omgeving waar veel te doen is zoals een natuurgebied en eventueel culinaire gelegenheden.
- Verblijf van een week, dus niet paalkamperen
- Niet in 'iemands achtertuin'
- Buiten NL ook leuk!

Zelf vinden we de campings van staatsbosbeheer echt perfect. Enige nadeel is dat een afratsering om de tent voor de hond niet is toegestaan. Dus hij moet continu aan de lange lijn wat heel storend is. Dan vinden we camping Beaureve in Belgie helemaal top ook, alleen zijn we er nog niet geweest.

Ik zoek eigenlijk iets wat bijna lijkt op wildkamperen, maar dan toch veilig met een groep en wat simpele voorzieningen :) Voor redelijk lang verblijf.

Groetjes


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:28

Afbeelding

Valt wel mee hoor de hoeveelheid kunstgras. Het is maar een strookje van een cm of 25 a 30 rondom de tent.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78593
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:41

Nou moet ik zeggen dat de campings die ik tegengekomen zijn die deze regel hadden dit enkel hadden voor de luifels en voortenten. Als een caravan constant op dezelfde plek staat groeit er ook geen gras meer. :+ Onder een bungalowtent mocht het bij die campings wel, mits de plek gebruikt werd die toch door de caravans al kaal was.

Miran

Berichten: 4466
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:42

Wij hebben simpel plastic zeil onder de tent, voor mij is het ook nieuw dat dat onder een dicht zeil van een tent niet zou mogen, ik ken dat alleen voor in voortenten van caravans. We waren deze keer het plastic vergeten, maar het ziet er dan echt niet beter uit als je na een week de tent weg haalt dan met plastic. De onderkant van de tent ook niet.
Wij slaan de hoeken onder de tent als een soort dijk om te voorkomen dat er water tussen komt.