Kamperen in juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Kamperen in juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 08:47

We zijn de dagen al bijna aan t aftellen en dan hebben we vanaf 28 mei 3 weken vakantie.

Maar nu is de grote vraag waar gaan we heen. Het plan was om naar mn vader te gaan in Italië en daar de tent in de achtertuin op te zetten. Maar de huizenjacht is minder geslaagd dan gepland dus voor 1 juni zal er geen huis zijn dus om dan meteen te komen zien ze ook (terecht) niet zitten.
Helaas rijkt ons budget niet zo ver dat we en die lange reis erheen kunnen betalen en dan nog een camping.
Dus helaas wordt het dit jaar geen Italië. Ook zien we toch wel op tegen de lange reis.

Dus tijd voor een nieuw plan.
Maar helaas is het weer nogal wisselend in juni. Dus we weten niet zo goed waar we heen willen/moeten.

Dus wie heeft goede ervaringen met het weer op een locatie die maximaal 8/10 uur rijden is (vanaf Zeewolde )
Het liefst zoeken we strand weer. Maar dat dat moeilijk wordt op die afstand snappen we ook.

Dus eigenlijk de volgende 'eisen'
- +- 25 graden in juni
- maximaal 8/10 uur rijden vanaf Zeewolde
- mooie omgeving waar wat te doen is
- leuke campings in de buurt

Babeth

Re: Kamperen in juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:59

Noord West Frankrijk is heel erg mooi. Ook Normandië. Je kunt ook naar Wales gaan. Ontzettend mooi daar! Alleen wel iets kouder dan Frankrijk.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:04

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:49

Ik zou denk ik afwachten tot vlak voor vertrek en dan kijken waar t mooi weer is. In juni is er overal nog wel plek op campings. In Frankrijk zou je rond die tijd iig wel ergens mooi weer moeten kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:51

miccamaaike schreef:
Ik zou denk ik afwachten tot vlak voor vertrek en dan kijken waar t mooi weer is. In juni is er overal nog wel plek op campings. In Frankrijk zou je rond die tijd iig wel ergens mooi weer moeten kunnen vinden.

Dit zou ik ook doen :j Nog niks vastleggen maar tegen de tijd dat je vertrekt kijken hoe ver het mooie weer is als het ware. Het kan namelijk rond die tijd in Normandie of zelfs Belgie al prachtig zijn, maar het kan ook zijn dat je daar nog onder de 20 graden zit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:57

miccamaaike schreef:

Dat dus... Doen wij ook altijd. Zelfs in het hoogseizoen is er altijd wel een plek voor een tent.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:00

Duitsland is ook een erg fijn land om te kamperen!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 12:11

miccamaaike schreef:

Dat was ook t idee.
Maar t begint te veel te kriebelen haha.
We zijn dus vooral aan t kijken van wat zou kunnen. Waar kunnen er redelijkerwijs mooi weer verwachten en in die gebieden al wel wat campings uit de zoeken (zonder te boeken)
en dan idd week van te voren kijken waar t t mooist weer is.

We willen allebei altijd zo graag weten waar we aan toe zijn dus vinden t lastig om af te wachten.
Vandaar de vraag.
Ik ga normaal nooit zo vroeg op vakantie daarom heb ik geen idee hoe t met het weer zit zo vroeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:13

Hebben jullie een ingebouwde thermometer in de auto? Wij zijn wel eens ingestapt en zuidelijk gaan rijden tot de thermometer hoger dan 25 graden aangaf. Daar bij de eerste beste camping stoppen en de boel in elkaar zetten. Langs de Franse kust heb je in elk ga in de klei een camping muncipal, is nooit meer dan een grasveldje en een toiletgebouw. Wel enorm goedkoop en als je een leuk dorpje uitkiest ook genoeg te doen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 12:15

Haha wauw. Dat is leuk om zo te doen.
Nee hebben we niet. Maar simpel thermometertje is natuurlijk zo geregeld.
Maar ben bang dat vriendinlief dat niet trekt haha.
Het is zeg maar al wat dat we überhaupt naar kamperen :')
Die houdt helemaal van zekerheid.
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 10-04-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:15

Haha ja was het zeker! Beviel het dorpje waar we zaten niet, gingen we weer een stukje naar het zuiden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:50

Op de bonnefooi kamperen doen wij nog steeds. Hebben een beetje 'nomaden'-bloed door de aderen stromen, dus langdurig op één plek staan is niets voor ons. Als we al een plan hebben, kan dat onderweg zomaar veranderen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 16:30

We willen de eerste week wel graag reserveren. (Mag ook 3 dagen van te voren)
en dan wel verder zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:41

Kan ik me voorstellen hoor :j Maar vooral de atlantische kust van Frankrijk zit echt stampvol met campings van allerlei formaten die in juni al open gaan maar die dan hooguit wat bejaarden en/of hele jonge gezinnetjes trekken.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:48

Reserveren in juni!!
Ik kan je vertellen dat de meeste camping nog lang niet vol zijn. Wij kamperen al jaren in juni. Omdat het overal nog heerlijk rustig is en de campings heerlijk stil.
Als je reserveert ben je niet vrij mocht je op een camping staan die je niet bevalt kun je zo weer weg.
Wij blijven nooit langer dan twee dagen op een camping. En doen alles op de bonnefooi. En nog nooit een camping gehad die vol was.