Utrecht CS met hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Utrecht CS met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 08:23

Komende week reis ik met hond per trein, overstap in Utrecht. Zijn alle perrons daar goed bereikbaar zonder steile trap of roltrap? Weet iemand dat?

Nado

Re: Utrecht CS met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:27

Wat noem je een steile trap? Er zijn zowel gewone trappen als roltrappen naar alle perrons. Je kunt ook via de tunnel van perron naar perron gaan, dan ga je een trap naar beneden ipv naar boven door de grote hal. Die trap is in ieder geval in mijn beleving niet steil. Toch handig dat mijn hond gewoon op de roltrap gaat :)

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:28

Ik dacht dat ze voor elk perron een lift hebben.
Weet ik niet zeker meer, al een tijdje niet meer geweest..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:33

Ze hebben volgens mij overal een lift. :j De trappen zie ik wel vaker honden op lopen maar het zou mijn keuze niet zijn om dat met enige regelmaat te doen bij grotere rassen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 08:35

Ok, dank. Ik reis bijna nooit met trein maar kan me van vroeger nog hele lange roltrappen herinneren. Of deze hond er op kan, weet ik niet. Ze komt uit Rusland bij ons wonen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:42

mysa schreef:
Ok, dank. Ik reis bijna nooit met trein maar kan me van vroeger nog hele lange roltrappen herinneren. Of deze hond er op kan, weet ik niet. Ze komt uit Rusland bij ons wonen.

Is dat je eerste kennismaking zeg maar?
Dan zou ik echt niet met de trein gaan, die honden zijn vaak weinig gewend en de kans op paniek is reuze.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:45

Inderdaad Utrecht CS is vaak heel druk!
Bij ieder perron is een lift aanwezig, maar een trap zou voor een keer toch moeten kunnen?
Zelf zou ik me eerder zorgen maken om de drukte. Zeker met de verbouwingen is er zo veel herrie.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:45

Op utrecht cs zijn er naar elk perron liften, soms moet je wel een beetje zoeken waar ze zijn.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 08:46

Ja, is eerste kennismaking. Heb geen ander vervoer. Maar het is een stadshond, dus wel wat gewend. Ga in Maastricht eerst uitgebreid kennismaken en wandelen.
Edit:het is trouwens een volwassen hond en ze heeft vier maanden op straat geleefd voor ze in de opvang kwam.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:52

Jeetje wat een indrukken op 1 dag voor zo'n hond! Is de hond het gebied in Maastricht wel bekend? Die treinreis an sich is al niet niks.
Is de hond wel gewend aan de trein?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 08:55

Tussenpersoon zegt dat het prima kan. Ik vind het ook veel voor het dier maar ze schijnt behoorlijk stabiel te zijn en ik heb veel ervaring met allerlei honden, dus ik ga er vanuit dat het goed komt.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:56

jahoor, tijdje geleden met een vrij drukke flatcoated retriever gereisd waar ik overstap moest maken op Utrecht CS en alle perrons zijn goed te bereiken met lift. Ging perfect terwijl ik er van tevoren ook een beetje tegen op zag.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:59

Het zal zeker goedkomen! Ik vraag me alleen of je het zo moet willen.
Wel fijn dat het een stabiele hond is :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:18

Is het geen idee om voor 1x te investeren in een taxi?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:42

Taxi wordt me een beetje te gek. Ik betaal ook al voor vervoer met auto van Brussel naar Maastricht. Ben me er van bewust dat het veel is voor de hond maar aan de andere kant heb ik alle tijd om me op haar te richten in de trein. Neem tuigje mee ipv halsband, snoepjes, water en ze mag op schoot. ;) en het is maar één dagje hé, de rest van haar leven zit ze in een eigen huis, eindelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:59

Als het dier verder toch altijd thuis blijft zou ik die eerste dag zo prettig mogelijk willen maken en toch 1x investeren. Jij hebt dan wel alle tijd om je op haar te richten, maar die hond wordt gebombardeerd met indrukken van nieuwe mensen, nieuwe geuren, nieuwe geluiden... Ik vind t zo sneu voor t dier, snoepjes of geen snoepjes...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:04

Als ze op schoot kan, kan je ze toch ook optillen op de roltrap? Doe ik ook met de mijne, die is niet zo handig en ik heb geen geduld voor de lift

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 10:04

Ik kijk wel welke indruk ze maakt in Maastricht, bij twijfel kan ik dat altijd nog doen inderdaad.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 10:06

@Schuur, denk dat ze net iets te zwaar voor me is. Als ze ook niet op schoot blijkt te passen ga ik in het portaal van de trein op de grond naast haar zitten, mocht ze onrustig zijn.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:07

Een vriendin heeft ook 2 zwerfhonden uit Rusland en Oekraïne. Elke hond is anders natuurlijk maar als ik die verhalen hoor.. dan zou ik het ook zielig voor de hond vinden. Zoveel indrukken de eerste dag. Hond hoeft normaal niet bang aangelegd te zijn maar Utrecht centraal is wel wat zeg als 1e dag van de hond. Mijn keus zou het niet zijn.
Anders een optie Utrecht centraal te ontwijken? Bijvoorbeeld door een stuk met de bus te gaan? Zou al heel veel schelen lijkt mij.

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:08

Ts, ik vind het heel fijn dat je het hondje een nieuwe kans biedt! Dat vooropgesteld. En zoals de meeste hier al zeggen, het station is prima te doen voor honden. Daarbij, denk ik dat ze in Rusland wel ergere dingen heeft meegemaakt dan in de trein, die meer stress op zouden leveren.
Daarbij, jij bent nu lekker bij d'r!
Succes en veel plezier samen.
TOP dat je je hiervoor inzet, en zelf een hele dag reist ervoor! +:)+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 10:13

Dank je wel voor je positieve geluid, Mareveer! En idd, ze heeft ooit vier maanden in een wereldstad als Moskou op straat geleefd. Achtergelaten door de eigenaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:14

Utrecht centraal is heel prima te doen buiten de spits. Je kan vaak gewoon door de tunnel en die is dan heel rustig. En ja ik kom met regelmaat op Utrecht Centraal op diverse tijden.

TS ik zou zorgen dat je rond 12-14uur daar moet zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:15

Op zich te doen. Ook met een bange ik vind niks leuk hond. Alleen niet in de spits reizen is fijner. Overal is een lift.

Onze eerste tweedehands witte herder die nooit veel verder dan een balkon was geweest en grasveld voor een flat is ook per trein vervoerd. Nu kenden we hem wel een beetje dat scheelt maar ook al een tijd niet meer gezien. Hij is van venlo naar Lelystad gegaan terwijl hij bang was voor alles en iedereen. Niet ideaal maar wel mogelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:17

Goed dat je voor zo'n hondje gekozen hebt, maar waardeloos dat het dier dit op de eerste dag met een vreemde moet doorstaan. Die indrukken en stress wat het achterlaat zul je nog wel een paar dagen lol van hebben...

Heb je niemand in de omgeving die met de auto kan rijden? Dat jij de benzine en een doosje merci betaald?

Ik zou dit zo doen voor vrienden, familie of een kennis.