Vakantie met vrienden, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Vakantie met vrienden, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:20

Hee allemaal,

Ik heb al even gekeken met de zoekfunctie maar kon niet echt een toepasselijk topic vinden. Ik ga met vrienden een week op vakantie (5 mannen, 2 vrouwen). We zijn allemaal tussen de 20 en 23 jaar en willen gewoon een gezellig weekje weg. We hebben alleen geen idee waarheen. We hebben waarschijnlijk niet de mogelijkheid met de auto te gaan, dus zijn afhankelijk van ander vervoer. Verder willen we geen standaard stapvakantie (dus overdag strand, snachts in de kroeg). We willen eigenlijk van alles een beetje: keer op stap, keer wat dingen bekijken/doen en lekker op het strand of aan het zwembad liggen. Het maakt niet uit of we op een camping, in een appartement, hotel of iets anders zitten.

Heeft iemand een idee?

faunty

Re: Vakantie met vrienden, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:23

kijk eens bij belvilla

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:24

Valencia; prachtige stad, op fietsafstand van het strand, leuke terrasjes, uitgaansgelegenheden als je wil, sealife. Genoeg te doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:29

Tussen Llorret en Tossa de Mar, ligt een camping..
Camping Cala LLevado, een gezinscamping (terras) met name, immers de echte jeugd zit in Llorret zelf..
de wat ouderen in Tossa of Blanes.

Vanuit de camping ben je met de fiets binnen 20 minuten in Tossa de Mar en/of Lloret de mar (makkelijk als je eventueel snachts nog de hort op zou willen).

En vanaf daar kun je ook makkelijk uitstapjes maken naar bijvoorbeeld barcelona.

camping vond ik toentertijd erg schoon (en lijkt niet veranderd), drie mooie stranden (waarvan een naturisten, lekker rustig hehe).

ik weet niet of er nu nog busreizen op rijden, toen heb ik via kras geboekt, het waren de wat rustigere 'jeugd' tot jong volwassenen die op die camping verbleven, na het drankfestijntype in Lloret te hebben afgezet.

Nadeeltje.. camping is enorm stijl.. tenzij je aan je conditie wilt werken in de vakantie, kun je beter alles meenemen wat je nodig hebt als je naar het strand gaat, want je wilt de trappen niet de hele dag open neer sjouwen..

ik zou er nu, met 38 jaar nog steeds rustig wat boeken. Zelf ben ik het type, rust natuur, beetje cultuur en een mooi terrasje her en der

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:41

Valencia heb ik inderdaad al van meer mensen gehoord! Zal het eens in de groep gooien. Zelf zat ik ook te denken aan Kroatië of Hongarije oid. Moet ook heel mooi zijn.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:44

Ibiza gecombineerd met (een dagje) Formentera. Je kan er stappen, maar het is verder ook gewoon een erg mooi eiland (zeker het naastgelegen Formentera is prachtig!). Kroatie heb ik ook goede verhalen over gehoord :)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:49

Barcelona is ook erg leuk!
Grote en veelzijdige stad, je kunt er leuk stappen en is aan het strand gelegen en vlakbij de luchthaven.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:54

Nessie schreef:
Ibiza gecombineerd met (een dagje) Formentera. Je kan er stappen, maar het is verder ook gewoon een erg mooi eiland (zeker het naastgelegen Formentera is prachtig!). Kroatie heb ik ook goede verhalen over gehoord :)

Is Ibiza niet extreem duur? We blijven wel studenten natuurlijk :Y)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:02

Het enige wat echt duurder is, is het stappen (entree en (ook normaal/fris) drinken). Verder vind ik het uit eten niet duurder dan andere vakantieoorden. Hotels liggen uiteraard aan het seizoen, dat is ook afhankelijk van wat je wilt. Je kunt ook nog kijken via AirBnB. Wij gaan midden mei (buiten het hoogseizoen) er 5 dagen heen, zijn inclusief halfpension en vlucht 220 euro kwijt. Dit boeken wij los. September/oktober er ook 3x geweest, nooit meer dan 280 euro voor de reis en het hotel uitgegeven (en er dan 2x een week en 1x 10 dagen gezeten).

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:06

Lissabon
Argeles sur mer

Weet wel meer leuke plekjes maar niet perse aan het strand..

Ook heb je nog Albufeira, wel een stap locatie, maar overdag merk je daar helemaal niks van. + Als je buiten het hoogseizoen zit is de feest stemming (of hoe zeg je dat..) een stuk minder aanwezig.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:11

Lissabon, Barcelona is ook leuk, alleen minder strand vakantie. Volgens mij schijnt Bologna ook wel leuk te zijn? :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 16:16

Strand is niet per se een vereiste. Het zou leuk zijn als het er bij zit. We zitten wel midden in het hoogseizoen helaas omdat we aan de vakanties van onze studie gebonden zijn. We willen eind juli/ begin augustus gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:26

Ik denk dat Kroatië heel leuk is. Ik weet alleen niet of je dan ook een dag weg kan zonder auto. Maar verder is het goedkoop, uitgaan is leuk en er is veel te zien.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 16:32

lieveli schreef:
Ik denk dat Kroatië heel leuk is. Ik weet alleen niet of je dan ook een dag weg kan zonder auto. Maar verder is het goedkoop, uitgaan is leuk en er is veel te zien.

Een auto daar huren is op zich geen probleem. We hebben allemaal een rijbewijs, maar hebben geen auto's die we mee kunnen nemen vanuit Nederland.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:33

Kun je dan niet beter een busje huren in NL? Dat zou ik eerder doen dan een auto in Kroatië.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:45

Char_elle schreef:
lieveli schreef:

Een auto daar huren is op zich geen probleem. We hebben allemaal een rijbewijs, maar hebben geen auto's die we mee kunnen nemen vanuit Nederland.

In dat geval is Albufeira inderdaad ook een goede tip.
Ga vooral NIET in het nieuwe centrum zitten, want dat is 1 groot zuipfestijn, maar het oude centrum iets verderop is erg gezellig, aan het strand, leuke eettentjes en terrasjes. Daar vandaan kun je prima naar Lissabon rijden en touren langs de zuidkust (Algarve) die echt schitterend is. Veel te zien, oude vissersstadjes, history, natuur etc.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:50

1 van de griekse eilanden? Vorig jaar ben ik een week naar Kos geweest met een vriendin. Je kon er leuk stappen, maar ook gewoon de avond doorbrengen op een terrasje aan de boulevard. Ook is er genoeg te doen!
Of de canarische eilanden?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:13

Mallorca, cala'd'Or!