Japan 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:11

Met m'n vriend samen ga ik toch liever wel in een hotel/app/airbnb liggen met eigen kamer :+ en niet op een slaapzaal. Misschien is een minshuku dan ook nog een idee.


Courses schreef:
Ticketprijzen voor oktober zijn best wel te doen! :) Ik zat vorig jaar op 555.


555 euro is inderdaad geen geld! Hoe lang deed je er dan over? Want vind het ook wel zonde om dan bijv. 23 uur onderweg te zijn :=


Ja ik vond de hotelprijzen ook wat aan de hoge kant hier en daar :') Maava, laat je weten of je AirBNB je bevalt en welke je hebt?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:06

Onze kamer in Tokyo is via airbnb, ons huis is via een andere website, speciaal voor verhuur van huizen, maar staat ook op airbnb (voor 15 per nacht meer. :o )
https://www.airbnb.nl/rooms/10846861
Deze hebben wij in tokyo, tot nu toe zijn de eigenaren heel aardig en behulpzaam! Ze zijn ook aardig snel volgeboekt.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:17

Leuk topic, mijn vriend en ik willen ook graag naar Japan!
Afgelopen januari hebben we een rondreis door de USA gedaan, dus helaas moeten we nog even doorsparen. Zijn er absoluut dingen die je niet mag overslaan naast de grote steden? Bijvoorbeeld mooie natuur/parken die wat minder bekend zijn?

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:23

Als je naar Hiroshima gaat moet je ook zeker even met de boot naar Miyajima :) werkelijk prachtig eiland met herten. Niet echt onbekend..maar wel gewoon iets wat zonde zou zijn om niet te doen. Net als naar Nara gaan!

Vanuit mijn blog kan je misschien ook wat inspiratie op doen: jamatajapan.wordpress.com :D

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:31

Bij hiroshima lijkt mij de Atomic Bomb Dome ook heel wat! Dat zo iets nog staat na zon grote impact. Maar miyajima klinkt ook cool, hopen dat er daar nog ruimte is, vriendlief wil ook nog naar het yamato museum. :=

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:33

In Hiroshima is het museum over de atoomboom ook wel een must-see, maar ga er van uit dat als je naar HIroshima gaat je daar ook zeker een bezoekje aan brengt!

Wij vonden dat ontzettend indrukwekkend. :j

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:41

Nagasaki kan ik ook zeker aanraden, veel geschiedenis te vinden over Nederland en Japan. En zeker deshima bezoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:56

Ja het atoombom museum, hele dag doorgebracht en heb enorm veel gehuild, enorm indrukwekkend.

Nagasaki is ook heel leuk! En daar zeker met de boot naar Gunkan-jima (meijima) gaan.

En okinawa is leuk! Lekker strand, leuke stad. Supermooie natuur.

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:21

Ideaal om een aantal dagen in bijvoorbeeld Osaka te zitten, en van daaruit dagtripjes te maken met de railpass. Wat ik zelf nog steeds geweldig vond was bij aankomst op het station van Nara een fiets te huren. Erg handig om overal eenvoudig te komen. Vergeet alle mooie tuinen ook niet!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:51

Sicayes schreef:
Met m'n vriend samen ga ik toch liever wel in een hotel/app/airbnb liggen met eigen kamer :+ en niet op een slaapzaal. Misschien is een minshuku dan ook nog een idee.


Courses schreef:
Ticketprijzen voor oktober zijn best wel te doen! :) Ik zat vorig jaar op 555.


555 euro is inderdaad geen geld! Hoe lang deed je er dan over? Want vind het ook wel zonde om dan bijv. 23 uur onderweg te zijn :=


Ja ik vond de hotelprijzen ook wat aan de hoge kant hier en daar :') Maava, laat je weten of je AirBNB je bevalt en welke je hebt?


Ik vloog vorig jaar met SAS, dat was van AMS naar Kopenhagen en daar had ik 1 uurtje overstap en dan een directe vlucht naar Narita :) Uurtje overstap was nog best fijn voordat je 13 uur stil zit dus dat was prima te doen. BA schijnt nu ook een actie te hebben dat je voor diezelfde prijs naar Haneda kan vliegen (via London met 1 uur overstap) en anders heb je nog ANA die vanaf de Belgische luchthaven vliegt, echter heeft ANA wel een partnercontract met Lufthansa en worden veel intercontinentale vluchten ook door Lufthansa uitgevoerd, daar heb ik zelf de voorkeur niet voor :) Ik vlieg volgend jaar sowieso niet met Lufthansa of Aeroflot, SAS vind ik zelf best een goede maatschappij maar als een A maatschappij goedkoop vliegt als ik ga boeken pak ik die :) Liefste KLM natuurlijk maar ik kan helaas geen 900 euro neertikken :Y)

Wat ik zelf wel een aanrader vind: Ik check altijd even met wat voor kisten ze vliegen. SAS vloog vorig jaar met een A340 naar Narita en dat is echt een heeeele fijne kist qua ruimte en zitplekken om een lange vlucht mee te maken. Veel maatschappijen vliegen met een 777 (200 of 300) of een 747. Hoewel ik 747 mooie kisten vind om te zien vind ik ze vrij benauwd ogen en lijkt het me niet zo heel erg fijn om daar 13 uur in te moeten zitten. KLM vliegt sinds kort met een 787 Dreamliner op Narita, maar ook lang niet altijd.

Het hostel waar ik zat (Anne Hostel) had wel een aantal 'seprate' rooms die futons en tatami matten hadden, die vond ik erg fijn! (Daar sliepen wij :+ )

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:58

Edit: Ik ben nu bezig met een aanvraag voor een praaaachtige AirB&B <3

Anoniem

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:43

Welke? :D

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:26

Wij willen een link!

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:27

Kan het toch niet laten om de ticketprijzen in de gaten te houden :o kan helaas maar kijken t/m september volgend jaar. Maar wie weet, als ik een fijne vlucht voor 555 euro kan vinden dan is dat echt geen geld :=

Zag een vrij basic Airbnb in Shinjuku voor 487 euro voor 9 dagen. Opzich zijn mijn eisen daarin ook totaal niet hoog, als het maar schoon is (japan, dus dat is standaard) en een bed heeft vind ik het goed. :Y)

Courses, is het nog gelukt met je Airb&b? :D

Anoniem

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:28


Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:51

Sicayes schreef:
Kan het toch niet laten om de ticketprijzen in de gaten te houden :o kan helaas maar kijken t/m september volgend jaar. Maar wie weet, als ik een fijne vlucht voor 555 euro kan vinden dan is dat echt geen geld :=

Zag een vrij basic Airbnb in Shinjuku voor 487 euro voor 9 dagen. Opzich zijn mijn eisen daarin ook totaal niet hoog, als het maar schoon is (japan, dus dat is standaard) en een bed heeft vind ik het goed. :Y)

Courses, is het nog gelukt met je Airb&b? :D


De AirB&B staat nu op optie, maar doordat de tickets voor oktober/november nog niet te boeken zijn kan ik nog niet concreet iets vast zetten want zag dat de prijzen erg fluctueren momenteel en wil echt voor 555 wel vliegen eigenlijk gezien de AirB&B al redelijk aan de prijs zit :P

Anoniem

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:52

Wij vliegen in maart voor 495 :+

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:54

Maar ik kan niet in maart :+ Lekker tijdens m'n afstuderen even 4 weken weg, toedels, haha. Zou een stunt zijn :Y)

Anoniem

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:55

Hahaha :))

Wij gaan 3 weken, bloesems kijken <3

Heb geboekt via ANA, maar vliegen met Lufthansa :)

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:58

Wel goed om te weten dat maart en oktober blijkbaar goede momenten zijn om redelijk goedkoop te reizen :+ is mijn max ook aangepast.
Vorig jaar vlogen we met KLM, directe vlucht. Maar dat kostte dan ook wel 900 euro. :x

Zit bij die vergelijkingssites ook nog wel te kijken maar dan hebben ze het over totale reistijden van 24-33 uur. eh nee :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:01

Ik vlieg liever niet met Lufthansa, zag de ANA vluchten ook maar nah. Areaflot stond er ook bij (die naam alleen al :+ ).

Ja, die reistijden zijn soms echt idioot! Zag er laatst een van 35 uur, doe normaal man. Ben al kapot na 14 uur vliegen, laat staan als je 35 uur onder weg bent (hallo jetleg :+ )

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:11

Dat en gewoon doodzonde van de tijd dat je daar bent. 16 uur (Alles bij elkaar, dus met overstap) is echt wel mijn max. :=

Zeker omdat wij niet van plan zijn (qua budget :') ) om langer dan 10 dagen te gaan. Dan ben je zo twee dagen kwijt met reizen :=
Jetlag had ik in Japan eigenlijk niet zo'n last van, gek genoeg. Amerika was erger. Daar werd ik 3 uur snachts wakker met gillende honger. :+

Anoniem

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:18

Wij vliegen ongeveer 13 uur geloof ik, met een overstapje.

Ik had ook een veel heftigere jetleg terug dan heen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:23

Ik heb helemaal geen jetlag gehad eigenlijk :+ Terug waren we om 10 uur in NL dus kon zo m'n bed in, heen was ik er rond 2 uur dus toen hebben we rond 7 uur ons kussen van dichtbij bekeken :Y)

M'n moeder heeft alleen nog nooit zolang gevlogen, dus dat word wat :Y)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:05

495? Ik moet de volgende keer ook in maart haat, wat nou december. :')
Super stom! Wilde vandaag railpasses gaan kopen, zijn ze ineen een 10tje duurder geworden voor 2 weken. Is niet veel maar is totaal toch nog 20 euro. Daar eet ik liever van. Gelukkig hebben we nog tot december om ze te bestellen.