Texel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:29

Begin juni ga ik met een vriendin een weekend (vrij-zo) naar Texel. We verblijven in een hotel en huren e-bikes voor alle dagen.
Wat zijn nu echte do's en don'ts op Texel?

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:10

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in augustus een paar dagen naar Texel geweest en hebben toen best veel gezien en gedaan. Wat ik erg leuk vond was met een boot naar de zeehonden. Wij zijn vanuit de Cocksdorp gegaan. Op een zandbank tussen Texel en Vlieland lagen toen heel veel zeehonden. Erg leuk om een keer te zien. Verder zijn we naar Ecomare geweest, hebben met de solex een rondje Texel gemaakt, hebben de vuurtoren beklommen en met een huifkar met trekpaarden ervoor vanuit De Koog door het natuurgebied daar vlakbij gereden (geloof dat het de Slufter heet).

Veel plezier alvast! Texel is erg mooi!

benangelique

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 11:11

dat klinkt goed zeg! had je alles van te voren uitgezocht of daar ter plekke gekeken wat je interessant vond en qua tijd een beetje fijn uitkwam?

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:25

We hadden eigenlijk niks vantevoren geboekt. De eerste dag zijn we naar Ecomare geweest en in de bed & breakfast waar we sliepen lag een krantje met welke activiteiten er die week waren van geloof de VVV. Hier hebben we eigenlijk alle activiteiten gehaald die we gedaan hebben. Voor sommige activiteiten moet je wel reserveren, zoals de solex en de huifkarrit, maar dit hebben we ook pas gedaan toen we er waren.

Met de trekpaarden die voor de huifkar stonden kon je ook onder het zadel buitenritten maken hoorde ik van degene die mende. Dit heb ik niet gedaan, maar denk dat het wel erg leuk is om te doen. Wij zijn met http://www.janpleziertexel.nl mee geweest met de huifkar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 11:54

super, dank je wel!
ik heb er zin in!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:00

Met de fiets is het erg leuk om naar Cocksdorp, den Burg, de Koog en Oudeschild te fietsen. Ik weet niet waar je verblijft, maar dit vind ik zelf wel de leukste dorpjes. In Oudeschild kan je ook mee met een garnalen en zeehonden kijken boot. Cocksdorp is de vuurtoren, in den Burg kan je lekker shoppen. De Koog is ook leuk om te shoppen en ligt weer dicht bij het strand en tevens Ecomare is daar.
Als je wilt paardrijden raad ik manege Kikkert aan in de Koog.

Op de boot is er altijd een krantje te vinden waar in staat wat er die week/weekend allemaal te doen is :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:54

Er is echt zoveel te doen en te zien op Texel. Dat kan je lang niet in een weekend proppen. Keuze genoeg.
Ecomare vond ik leuk en niet ver daarvan heb je het juttersmuseum. Met een boot op zoek naar zeehonden is ook leuk. Wandelen en fietsen is daar ook prachtig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:01

Ecomare vond ik leuk om te zien, als t wat warmer weer was geweest (wij waren er in januari) dan had ik graag een tochtje met een boot richting de zeehonden gemaakt. Wat ik ook erg leuk vond was de bierbrouwerij bezoeken. Dat moet je wel even reserveren vooraf. Ik hou zelf niet erg van bier (en mocht ook niet drinken ivm zwangerschap) maar was wel leuk om een keertje binnen te kijken (en vriendlief dronk met liefde mijn proefplankje leeg haha)