Adults only vakanties en geen feest/zuiplocaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Adults only vakanties en geen feest/zuiplocaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:27

Tja aankomende zomer zal nog wel niks worden aangezien ik nog werkzoekende ben, maar een idee krijgen van de mogelijkheden is altijd leuk :D

Zoals de titel het al zegt, ik wil een adults only vakantie. Ik heb niks met kinderen en ben al 6 jaar niet op vakantie geweest. Als ik dus wegga, dan wil ik ook kunnen genieten en dat doe ik simpelweg niet als er klein grut om mij heen loopt. (sorry voor alle mama's en papa's hier) Wat versta ik onder kinderen? 0-14 jaar. Maar ik wil ook geen zuip/feestlocatie, waar je gegarandeerd geen kinderen tegen komt, maar je wel doodergert aan alle losgeslagen jeugd van 15-25 jaar.

Verder wil ik een heerlijke zon/zee(zwembad)/strand vakantie waarbij het warm genoeg is en zon genoeg is. Lekker rustig, genieten van een drankje en hapje aan het zwembad met een goed boek. Door het centrumpje kunnen wandelen en naar een restaurant. Vrouwvriendelijk, want de kans is groot dat ik alleen ga.

Ben ik daarmee een zeurpiet? Vast wel :D maar ik betaal, dus ik bepaal :')

Alleen waar ga je dan heen? Europa is prima, eilanden als canarische eilanden ook :j Maar naar mijn idee wordt er nog niet veel geadverteerd met "adults only" en ik ben nog niet zoveel op vakantie geweest, dus de meeste plekken zeggen mij niks... :')

Jullie een idee? Of ervaring met een goede locatie?
Laatst bijgewerkt door Anoli op 02-04-16 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:33

Laatst bijgewerkt door Evelyne79 op 02-04-16 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:33

Je weet dat Kroatië gewoon IN Europa ligt :+

Ik lees even mee. Ik ben ook van de kindvrije, adult only vakanties.
Helaas wordt dat met mijn vakantiewensen wel lastig denk ik, maar ik doe graag ideeën op.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:39

Goof schreef:
Je weet dat Kroatië gewoon IN Europa ligt :+

Ik lees even mee. Ik ben ook van de kindvrije, adult only vakanties.
Helaas wordt dat met mijn vakantiewensen wel lastig denk ik, maar ik doe graag ideeën op.

Hmm was er heilig van overtuigd :') Ik en mijn topografie O:)

Ga het aanpassen

Mars

Re: Adults only vakanties en geen feest/zuiplocaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:42

Ik denk dat je met de eisen die je hebt (heb ik zelf overigens ook) niet zozeer moet kijken naar wáár je op vakantie gaat, maar vooral: wanneer. Ik ga altijd begin september, dan zijn scholen op alle niveaus weer begonnen dus alles van kleuter tot zuipstudent zie je dan niet of nauwelijks. Mijn man en ik doen dit zo al jaren, spanje, griekenland, canarische eilanden, portugal.... nooit vervelend grut of zuipjongeren gezien in die periode. Voorseizoen zal dan vast ook een goede tijd zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:43

Een meezeilvakantie in Griekenland?

Je kan kiezen op groepen op leeftijd. En het zijn meestal geen zuipvakanties.

Die heb je wel...van the Yachtweek enzo...

De meezeilvakanties van Amorgos zijn meestal wel erg goed. Geen zuip en partyboten.

http://www.amorgos.nl/?gclid=Cj0KEQjw2_ ... Ah8P8P8HAQ

Wat Mars zegt klopt wel.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 02-04-16 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:44

Ik ga samen met mijn vriend naar de canarische eilanden. In ons hotel (Jandia Princess op fuerteventura) hebben ze een adults only gedeelte. Dit gedeelte van het hotel is dus alleen voor volwassenen, hier is onze kamers en zijn ook een aantal zwembaden en wellness faciliteiten. In de restaurants zijn als het goed is ook adults only gedeeltes. Misschien iets voor jou?

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:44

Ik ga samen met mijn vriend naar de canarische eilanden. In ons hotel (Jandia Princess op fuerteventura) hebben ze een adults only gedeelte. Dit gedeelte van het hotel is dus alleen voor volwassenen, hier is onze kamers en zijn ook een aantal zwembaden en wellness faciliteiten. In de restaurants zijn als het goed is ook adults only gedeeltes. Misschien iets voor jou?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:46

Mars schreef:
Ik denk dat je met de eisen die je hebt (heb ik zelf overigens ook) niet zozeer moet kijken naar wáár je op vakantie gaat, maar vooral: wanneer. Ik ga altijd begin september, dan zijn scholen op alle niveaus weer begonnen dus alles van kleuter tot zuipstudent zie je dan niet of nauwelijks. Mijn man en ik doen dit zo al jaren, spanje, griekenland, canarische eilanden, portugal.... nooit vervelend grut of zuipjongeren gezien in die periode. Voorseizoen zal dan vast ook een goede tijd zijn.

Hmm daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Slim :j

NatasjavE schreef:
Een meezeilvakantie in Griekenland?

Je kan kiezen op groepen op leeftijd. En het zijn meestal geen zuipvakanties.

Die heb je wel...van the Yachtweek enzo...

De meezeilvakanties van Amorgos zijn erg goed.

http://www.amorgos.nl/?gclid=Cj0KEQjw2_ ... Ah8P8P8HAQ

Wat Mars zegt klopt wel.

Dit idee ken ik helemaal niet, maar ik ga het bekijken :j

Corien_ schreef:

Dank je voor de tip!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:49

Kijk eens bij de reizen van Djoser en dat soort organisaties, heel erg leuk.
En inderdaad, buiten de schoolvakanties boeken, scheelt een hoop

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:50

Stel dat het meezeilen in Griekenland iets voor je is. Laat maar weten kan ik nog tips geven als je dat leuk vind.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:50

NatasjavE schreef:
Stel dat het meezeilen in Griekenland iets voor je is. Laat maar weten kan ik nog tips geven als je dat leuk vind.

Dank je! :j

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:53

heb een luxe penthouse te huur in spanje,met diverse zwembaden,en 10 minuten van strand.
stuur maar pb bij interesse

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:55

Ik zou kiezen voor een vakantie in zuid Spanje of Portugal buiten het vakantie seizoen .
Dus bijvoorbeeld nu of straks in september .
Als het toerisme weer aan het werk of naar school moet .
Dan spot je nagenoeg tot geen kids en jeugd en kun je evengoed genieten van mooie omgeving , strand en zon en leuke dorpjes en steden om wat te shoppen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:57

Wij zaten vorig jaar in het Lopesan Costa Meloneras resort op Gran Canaria. Ideaal met kilometers zwembaden (maar het hotel ligt op 50 meter van het strand, dus je kunt ook de zee in :P ) en het viel ons op dat er amper tot geen kinderen waren! Wij wilden ook kindervrij zijn en dat was zeker het geval :j
En er is ook een heerlijke spa en goed eten! Echt een aanrader.
Er is een centrum om de hoek en er zitten 6 restaurants op het resort :D maar het stikt ook van de leuke eettentjes buiten het resort.
Het resort organiseert ook excursies zoals dolfijnen kijken op open zee en een eilandtour.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:00

Oh en wil je zuipfestijnen vermijden, boek dan geen locatie's waar veel engelse zitten. Ze staan er om bekend

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:02

Zuid Frankrijk is ook heerlijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 14:11

Gillbo schreef:
Oh en wil je zuipfestijnen vermijden, boek dan geen locatie's waar veel engelse zitten. Ze staan er om bekend

Ja Engelsen en Russen schijnen niet fijn te zijn. Check!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:18

In ons hotel zaten vooral overwinterende en gepensioneerde Duitsers :P Heerlijk rustig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:20

Vermijd Lissabon (en andere citytrip-locaties) tussen maart en mei. Het is dan wel geen hoogseizoen, je loopt er wel risico om een massa studenten tegen te komen die op schooltrip zijn. Wij zijn in februari geweest, heerlijke stad, helaas vreselijk slecht weer maar dat heeft de pret niet bedorven. Waar we ons niet aan verwacht hadden, was dus overal, en dan bedoel ik echt o-ve-ral een massa studenten: Duits, Amerikaans, Aziatisch, Nederlands, Frans... Loop je rond in een oud klooster, word je horendol omdat hun gekrijs de hele tijd door alle gangen na blijft galmen. In de naburige kathedraal is de toezichter via microfoon ontzettend boos geworden en brulde "stilte!". dat heeft 2 minuten geduurd -O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:22

Corien_ schreef:

Wij zijn hier ook geweest, heerlijke vakantie gehad!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:22

Ga je alleen of met iemand anders ?
Wij huren altijd een villa met zwembad via homeaway e.d. en boeken tickets los. Betekent dus dat je van niemand last hebt ;)
En idd gaan wij ook altijd in september maar dan zitten er echt nog wel peuters in het vliegtuig. Die hoeven immers niet naar school.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 02-04-16 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:23

Je hebt bij Tui ook adult only hotels!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 14:24

Fitzroy schreef:
Ga je alleen of met iemand anders ?
Wij huren altijd een villa met zwembad via homeaway e.d. en boeken tickets los. Betekent dus dat je van niemand last hebt ;)
En idd gaan wij ook altijd in september maar dan zitten er echt nog wel peuters in het vliegtuig. Die hoeven immers niet naar school.

Geen idee eigenlijk. Kan best zijn dat er een vriendin mee gaat, maar als het niet uitkomt ga ik rustig alleen.

edit: Ja meegemaakt met mijn laatste vakantie in 2009 3 uur vliegen en 3 uur lang een krijsende peuter achter mijn stoel. Hoewel ik begrijp dat de ouders er ook niks aan kunnen doen, waren dat voor mij 3 heeeeeeel lange/ verschrikkelijke uren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:33

Ik ben trouwens in oktober vorig jaar 2 weken naar Pula geweest in Kroatië. Met het weer moet je geluk hebben, maar meestal temperatuur rond de 20° nog. Leuke kleine stad, auto is wel aan te raden als je de omgeving wil gaan bezoeken. Strand is rotsstrand en heb ik niet gezien door het mindere weer maar mijn vriend wel. In veel kleine baaien heb je een bar in/aan het water en als vrouw alleen heb ik niks hinder gehad. En ik ben nochtans slank, blond en amper 1m60 hoog :') Als ik hier in de stad uitga heb ik meer gezeik...
Eten is er spotgoedkoop, ik zou er zo terug naartoe gaan.