Ideeën alleen paar dagen weg (ontstressen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Ideeën alleen paar dagen weg (ontstressen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 12:30

Beste bokkers,

ik heb de laatste week van april een weekje vrij genomen van het werk. Om even bij te komen van een hectische periode waarin veel gebeurd is.

Nu wil ik een paar dagen alleen 'ontstressen' en even tot rust komen. Mijn vriend heeft die week geen vrij.

Ik heb al gekeken naar yoga-retreats maar die zijn allemaal een week en ik kan max. 5 dagen weg.

Heeft iemand nog tips en ideeën?

Of heeft iemand zelf een heerlijk b&b met bijvoorbeeld een paardrij-arrangement?

Ik ben benieuwd naar jullie tips! Ben al uren aan het surfen op het net maar kom nog geen concrete dingen tegen.

madeliefw

Re: Ideeën alleen paar dagen weg (ontstressen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:41

Thermen bussloo incl hotel, paardrijden in de ardennen, b&b in Sneek,

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:50

In nieuweschans is een heerlijk thermaalbad met beauty en welnes arrangementen waar je verschillende behandelingen kunt kiezen of gewoon van alle verschillende sauna's en het ( heerlijk warme) bad genieten. In de omgeving is ook genoeg te doen en het is een mooie omgeving dus je hoeft ook niet permanent daar te blijven. Ik ben er zelf een aantal keren geweest en mijn moeder gaat 2x per jaar en wij kunnen daar fantastisch ontspannen en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:55

Rode koper schijnt heel leuk te zijn, niet ver van Harderwijk. Dagje paardrijden, lekker eten, dagje sauna, dagje wandelen? Hoe ver wil je rijden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:00

Nieuweschans is inderdaad heel erg leuk,heeft ook leuke arrangementen :j
Verder misschien naar een eiland,lekker uitwaaien?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:17

Ik ben afgelopen zomer een weekje in mijn uppie in een huisje op de Veluwe gaan zitten. Was heerlijk.
Vlakbij de hei dus je kan lekker lopen en uitwaaien. Vlakbij het Nationaal Park, ook leuk voor een dagje fietsen. En in de omgeving zijn zat maneges voor een buitenrit. Ik neem aan dat je met eigen vervoer gaat?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:26

Ik lees even mee, ik wil namelijk ook zoiets gaan doen :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:34

Een paar daagjes Schiermonnikoog?
Dan kun je lekker wandelen/fietsen/uitwaaien op het strand. Ook is het mogelijk om te paardrijden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:50

Ik weet niet precies wat je zoekt, maar persoonlijk zou ik naar Casella in Hilversum gaan. Rustige omgeving, mogelijkheid tot gesprek als je daar behoefte aan hebt, kans om jezelf te hervinden.

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:04

Wat voor mijn moeder en mij werkt is naar Ameland. Over het strand en door de zee lopen, blik op oneindig en gewoon doorlopen. Heerlijk. Verder is ameland een klein eiland, je kan er in 1 dag rond fietsen maar er is genoeg te doen, je kan paardrijden, wandelen door bos/heide/strand, fietsen enzovoort. En een lekkere rustige omgeving als je buiten de vakanties gaat :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:09

Kijk eens naar Les Olivettes in de Ardennen! Heerlijk tot rust komen midden in de bossen, en daarbij kun je prachtige tochten maken te paard! Dieren, mooie omgeving en veel rust! Een aanrader!!! http://villalesolivettes.be

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:43

Dank voor de tips! Sorry voor mijn late reactie, was het hele weekend niet thuis.

Ik woon zelf op de Veluwe, inderdaad een prachtig omgeving waar ik heerlijk kan rijden.

De waddeneilanden vind ik heerlijk, vooral Schiermonnikoog. Ik ga eens kijken naar een leuke B&B daar.

Is Nieuweschans leuk in je eentje (om ook in je uppie in het hotel te zitten)? Ben er ooit een keer geweest alleen en toen voelde ik me een beetje verloren.

@ Superlotje: dank voor de tip, ik heb de site van Casella bekeken en dat spreekt mij erg aan. Ik zal ze eens mailen aangezien ik ouder ben dan 35 jaar. Wellicht dat ze een uitzondering willen maken of anders een andere retraiteplek kennen? Heb jij nog meer tips voor een retraite?

@NZ92: Ook bedankt voor deze mooie tip! Ziet er super uit, dan ben je echt even helemaal in een andere omgeving en 'weg'. Ik ga ze eens mailen, wellicht kan ik in mijn eentje ook een arrangement boeken met een ruitertocht.

@

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:46

probeer eens een paar dagen in een pipowagen te logeren op een kinderboerderij in Zunderdorp,mag je als je wil ook helpen met verzorgen van de dieren en er zijn paarden/pony's en ezels. Schijtn heel rustgevend te zijn volgens onze gasten!
www.biest-stro.nl en dan even kijken bij de pipowagens, of zoeken op airbnb

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:54

Hoi Laetitia,
Zelf zit ik nog in de 35- categorie, waardoor ik geen ervaring heb met retraites voor niet-jongeren. Maar ik weet dat ze er wel zijn. Misschien hebben de zusters van Casella een suggestie mocht je niet bij hen terecht kunnen.
Succes!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:12

Braamt landal een huisje huren. Daar zit onbeperkt gratis een heerlijke sauna bij. <3 ik heb een badenkaart ervoor en kom er fijn tot rust, verder best veel bos in de buurt, en ook de hoge veluwe is redelijk dichtbij zoals je weet,

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:15

Ik ben heerlijk 3 dagen naar ijmuiden geweest.
Hotel aan de zee, strand op heerlijk uitwaaien!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:10

Ik weet niet of je persee in NL wilt blijven maar als je graag in mooie natuur wilt paardrijden zou je hierheen moeten www.facaud.fr ..

Ontzettend lieve en vriendelijke mensen en heerlijke paarden! Daar kom je zeker weer relaxed van thuis!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:12

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:14

Een collega van mij is laatst een weekje yoga gaan doen in haar uppie. Die vond het helemaal het einde!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:20

Goof schreef:
Ik ben afgelopen zomer een weekje in mijn uppie in een huisje op de Veluwe gaan zitten. Was heerlijk.
Vlakbij de hei dus je kan lekker lopen en uitwaaien. Vlakbij het Nationaal Park, ook leuk voor een dagje fietsen. En in de omgeving zijn zat maneges voor een buitenrit. Ik neem aan dat je met eigen vervoer gaat?

Dit heb ik ook een keer gedaan. Heerlijk!
Bezoekjes aan Hoge Veluwe, rondje fietsen, wandelen, Paleis het Loo bezocht, uit eten geweest, sauna. En alles lekker op het gemakje.
Limburg heb ik ook een keer gedaan. Ook goed te doen, genoeg te bezoeken, mooie omgeving.
Waddeneilanden staan nog het verlanglijstje.

Eind april is alleen wel meivakantie, dus wat huisjes betreft zit je in een dure tijd. B&B is dan misschien aantrekkelijker qua prijs.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:30

Amanda schreef:
Goof schreef:

Dit heb ik ook een keer gedaan. Heerlijk!
Bezoekjes aan Hoge Veluwe, rondje fietsen, wandelen, Paleis het Loo bezocht, uit eten geweest, sauna. En alles lekker op het gemakje.

Ja geweldig. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de hond bij me had, dus ik was sowieso iedere dag uren aan het wandelen in het bos/ op de hei. Heerlijk.
Dagje paard gereden, dagje NP de Hoge Veluwe op, wat zitten werken in de tuin. Prima!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:33

Kijk eens in het onderschrift van mod pien_2010. Zij heeft een prachtig oud huis in Frankrijk gerenoveerd, in de Limoges.