Dominicaanse republiek , bruinen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Dominicaanse republiek , bruinen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 23:43

Hoi allemaal ,

Ik weet dat het topic "dominicaanse republiek" al meermaals aan bod gekomen is maar ik zit toch met een specifieke vraag waar ik tot nu toe nog nergens antwoord gevonden heb ;-)

Ik vroeg me namelijk af hoe het weer daar is en met andere woorden , hoe snel bruin je daar?
Heb al gehoord dat de zon daar sterker is dan in Europa dus op wat voor zonnecreme voorzie ik me dan het beste?
Op veel filmpjes heb ik ook al gezien dat het eiland een hele sterke wind heeft , heb je hier "last" van , dus zeg maar voelt het koud aan als je bijvoorbeeld uit het water komt of is het eerder aangenaam en verfrissend dat er zo een sterke wind staat? ;-) De filmpjes geven namelijk een vertekend beeld denk ik ;)
Ben nog nooit naar zo een land geweest dus ben wel erg nieuwsgierig!

Alvast bedankt!

ps: Als er verder nog bokkers naar het resort : Vik arena blanca gereisd zijn , mogen zij hier steeds hun ervaringen over meedelen hihi. Wij gaan vanaf 25juni 12 dagen :)

Jennifuur

Re: Dominicaanse republiek , bruinen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:42

Hey!

Afgelopen februari ben ik er een week geweest. Het was echt geweldig, mooi land, perfecte stranden. Heel veel plezier dus!

Ik heb de kracht van de zon wel onderschat. Zelf ben ik een beetje getint, dus we hadden factor dertig meegenomen en hier smeerde ik me meestal voor het zonnen een keer mee in. Maar ik ben alsnog redelijk verbrand geweest, echt iedere keer als je uit het water komt, moet je een nieuwe laag aanbrengen (is altijd zo, maar ik ben koppig :') ).

De temperaturen daar zijn erg aangenaam, de zon schijnt harder dan dat het heet is zegmaar. Je moet je dus zeker niet om de tuin laten leiden daardoor! Het is zeker niet koud als je uit het water komt, maar wel koel genoeg dat je niet door hebt wat voor impact de zon heeft.

Ik lees net dat je echt in de zomer gaat, dan zal het allemaal wel wat warmer zijn en wellicht voel je de hitte dan beter. Toen ik er ging was het telkens max. 30 graden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 06:37

Ben zelf twee jaar geleden in Punta cana geweest .(Punta cana Princes)
Vond het strand best een tegenvaller , heel veel zeewier in het water en op het strand .
Er waren dagelijks mannen bezig de boel samen te harken en in zakken
te stoppen .
Qua temperatuur is het heerlijk , ]zou iig wel een hele goede muggenspray meenemen .
Want je word lek gestoken s,avonds .
Qua zon niet te onderschatten , door de wind krijg je niet echt mee hoe sterk de
zon is .
Verder opdringerige verkopers op het strand -O-

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 11:51

Bedankt voor je reactie!
Ja van die verkopers had ik ook al gehoord jammer genoeg... Hopelijk hebben we er niet teveel last van. Wij zijn immers wel van plan om excursies te boeken via seavis of wimpy aangezien we daar al hele goede recensies over gelezen hebben!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 11:54

Wij zijn ook de drukkende temperaturen gewend van Turkije.. Daar was het dit jaar op het piek uur 38graden met weinig wind. Maar dat was uiteindelijk ook niet zo heel leuk omdat je gewoon niet kon blijven liggen.. Maar ben blij dat het toch zo goed mee valt! Had ook al redelijk wat bewolking gezien op sommige foto's en filmpjes maar ja dat is natuurlijk wel een momentopname... :)

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:22

ben zelf ook aan het orieteren voor de Domincaase Republiek.

Qua bruinw orden; denk dat dit per persoon wel een beetje verschillend is. Mijn broertje is er afgelopen jaar geweest en hij heeft veel pigment. Hij was er binnen no time poepie bruin. Zijn vriendin heeft een echte blanke huid en ik zag niet echt veel kleur bij haar. Ze waren er eind vorig jaar voor de kerst. Inderdaad oppassen met de wind waardoor het koel aanvoelt. Mn broertje gaf aan dat het niet mega hard waait, maar wel altijd een briesje was.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:32

Ik ben 3 jaar geleden in februari naar Jamaica geweest dat qua kracht van de zon echt goed te vergelijken valt. En het zijn natuurlijk buur-eilanden. Een van de medewerkers van het hotel waar wij zaten zei niet voor niets tegen ons: waarom denk je dat wij zo zwart zijn?

Dus ja, de kracht van de zon kan onze blanke huidjes flink beschadigen. Goed insmeren en niet in de palle zon gaan liggen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:42

Eens met EvaC. Goed smeren, en dan alsnog mag je niet pal in de zon gaan.
Wij blanke mensen (om het maar even zo te zeggen...) kunnen er niet tegen, al smeer je nog zo goed, als je een beetje blank bent kan je ook met smeren in die felle zon maximaal een halfuurtje lopen, of met wat bruinere huid ongeveer 50 minuten.
Niet alleen doe je dit tegen verbranding, ook kan je huidkanker krijgen als je dit soort regels negeert.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 00:02

Bedankt voor de reacties!
Natuurlijk gaan we ons zeker goed insmeren! Ik verbrand meestal al met factor 30 in Turkije de eerste dagen dus zal goed moeten smeren! Mijn vriend daarin tegen bruint heel gemakkelijk en snel en verbrand bijna nooit! Hangt inderdaad van mens tot mens af :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:29

Hoe vaak ik geen bijna paars gekleurde mensen in het Caribisch gebied heb zien lopen.

Minimaal factor 30, en zeker elke 2 uur smeren en elke keer als je het water uitkomt. Ongeacht je pigment. Ook al heb je veel pigment zal je huid nog beschadigen door zoveel zonkracht. Dat zijn wij niet gewend. En in het water een T-shirt aan doen als je gaat snorkelen.

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:35

Hallo Xantoss111

Wij hebben 1,5 jaar geleden in dat resort verbleven.
Ik weet niet hoe lang je wilt gaan?
Houdt er rekening mee dat je "opgesloten" zit op het resort, je kunt wel buiten het resort met georganiseerde dag tripjes.
Boek NOOIt maar dan ook NOOIt een trip met WIMPIE. Levensgevaarlijk, serieus! Die man is echt gestoord. en houd van hele jonge meisjes:( Hijzelf is 50 + en zijn vriendin is 17 8)7
Wij zijn tijdens onze boottocht beroofd van onze Rayban zonnebrillen en 170 Dollar. Bij de politie hoef je ook niet aan te kloppen want die zijn zo corrupt als heel dat eiland.
Super mooi land verder, maar ik ga er nooooit meer naar toe! :evaw:

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:53

Ook al smeer je je in, met factor 30 kan je daar ook maximaal een uur en dat is al veel. dan weer een halfuur of uur eruit. :)

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 22:05

Oké voldoende smeren is dus de boodschap! :-)

Oei wat jammer dat je zo een slechte ervaring gehad hebt met die organisatie... Zal dan eerder Seavis worden denk ik ;-)
Het klopt toch dat deze excursies goedkoper zijn dan die van het hotel of je reisagent zelf hé? :)
Alvast bedankt!

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:18

Ja inderdaad externe Excursies zijn goedkoper dan die van het hotel/reisorganisatie. Maar ook hierbij LET OP want je bent dan NIET verzekerd!
En diefstal etc. is dan nog het minste, maar als jou dan dus iets overkomt waardoor je medische hulp etc. nodig hebt dan ben je gewoon de sjaak! |o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:44

De zonkracht daar is heel anders dan hier. Hier wordt al gewaarschuwd als de zonkracht 5 is. In uitzonderlijke gevallen halen we wel eens 7. Maar daar is de zonkracht altijd boven de 8 en in het seizoen (dat jij ook gaat) altijd boven de 10. Om even een indicatie te geven.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:43

Ik ben vorig jaar in mei naar de Dominicaanse geweest Punta Cana.. Ik zou me meer druk maken over muggenspray dan zonnebrand :+

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:46

Ik ben vorig jaar in juni naar Punta Cana geweest, goed smeren met een hoge factor. Het was bloedheet en van de wind heb je weinig last. In Nederland word ik altijd lek gestoken door muggen en heb er daar geeneen opgelopen en heb me ook niet ingesmeerd met muggenspul.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:30

Booooo schreef:
Ik ben vorig jaar in mei naar de Dominicaanse geweest Punta Cana.. Ik zou me meer druk maken over muggenspray dan zonnebrand :+

Geen spray, maar de Parakito armband! Wat een geweldige uitvinding is dat :j ik word altijd als eerst gestoken maar met dat ding nergens last van. Werkt ook tegen malariamuggen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

Klinkt interessant!
Waar kan je die armband halen?
Ik vertrek vrijdag naar punta cana *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:10

Ik heb hem toen bij de drogist gehaald. Bij de DIO, weet niet of dat overal zit? Maar je kan ze ook op internet bestellen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:11

Zal er morgen naar kijken. Dank je!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:20

Temperatuur is het hele jaar door rond de 30c. Alleen in de zomer is het drukkend benauwd. Let wel op met de zon en als je in de schaduw zit goed insmeren want ook in de schaduw kan je door de kracht van de luchtvochtigheid verbranden.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:22

xanthos111 schreef:
Oké voldoende smeren is dus de boodschap! :-)

Oei wat jammer dat je zo een slechte ervaring gehad hebt met die organisatie... Zal dan eerder Seavis worden denk ik ;-)
Het klopt toch dat deze excursies goedkoper zijn dan die van het hotel of je reisagent zelf hé? :)
Alvast bedankt!

Seavis is echt een aanrader voor excursies. Ze zijn goedkoper dan die in het hotel of reisagent.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 01:53

Ik volg mee, weet iemand misschien een leuk bedrijf voor paardrijtochten in punta cana?

Ik ben ter voorbereiding al begonnen met een zonnebankkuur. Heb de allerzwakste zonnebank gehad en toch nog verbrand. :+
Dus ben benieuwd hoe het op vakantie gaat zijn ondanks de factor 50.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:15

Ik vlieg komende maandag voor 2 weken naar punta cana met mijn vriend.
We zullen ons goed insmeren. Wil graag bruin worden en niet rood hihi