Weekendje weg; weg van de drukte in de Randstad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weekendje weg; weg van de drukte in de Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:54

Eindelijk komt mijn vriend weer bijna terug na zijn 10 weken minor in Thailand. *\o/* Plus dat ik zelf net terug ben uit Thailand na een bezoek van 2 weken.

Half april zijn wij 1,5 jaar samen en graag wil ik hem meenemen een weekendje weg ergens in Nederland. Vorig jaar zijn wij met een halfjaartje samen een weekendje naar Eindhoven geweest, lekker uiteten, winkelen en genieten van de drukte in de stad.

Nu hou ik zelf wel enorm van een beetje rust aangezien we beiden zelf uit de drukte van Den Haag komen en dus ook uit de drukte van Thailand. :D

Waar ik naar opzoek ben?

- rustige dorpjes/steden in Nederland, maar niet langer dan 3 uur reizen vanaf Den Haag CS
- mogen zowel hotels als bungalows zijn (zoals Centerparks oid)
- in de omgeving dus het liefst een fijn groot bos, misschien her en der wat kleine winkeltjes of restaurantjes

Verder ben ik lekker flexibel en sta ik voor bijna alles open. :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:56

De veluwe?
Rond Harderwijk genoeg natuur en bos.
Reistijd weet ik niet maar het is de trein richting Zwolle.

Eilandmeisje

Re: Weekendje weg; weg van de drukte in de Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:59

Waddeneilanden? Lekker even uitwaaien op het strand?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:59

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:11

Weekendje Middelburg/Walcheren? Nu ben ik enigszins bevooroordeeld omdat ik hier woon haha.
Het is hier redelijk rustig, maar er zijn genoeg leuke terrasjes en restaurantjes. Het is heerlijk uitwaaien op het strand, en zelf vind ik het natuurgebied Oranjezon erg mooi om te wandelen, of de Manteling bij Oostkapelle :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:15

Schiermonnikoog!!! Superleuk eiland, alles met de fiets doen want het is autoluw, ik vind dat er hierdoor een andere sfeer hangt.
Edit- lees net het openbaar vervoer ding, geen idee....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:38

Misschien Centerparcs de Huttenheugte in Dalen? In mijn beleving is dat in een bosrijke omgeving :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:50

Neem je ook een fiets mee? Anders ben je natuurlijk wel beperkt. Dorpjes hebben minder vaak een station en vaak zijn je dagjes weg niet bereikbaar met de bus (of met zo'n 3x per dag bus)

Wemeldinge en heinkenszand kunnen ook leuk zijn. Beide dorpjes in Zeeland, het eerste erg klein, Super schattig/knus, met een paar leuke restaurantjes, aan de Oosterschelde en met achter de dijk polders en boomgaard. Mogelijk staan de perenbomen in bloei rond die tijd, zou je even moeten googelen. Dat is iig erg mooi!
Heinkenszand is wat groter, heeft dus ook wat meer voorzieningen en ligt meer midden in de polder. Wel met de Westerschelde op fietsafstand en vanuit beide plaatsjes ben je met een km of 10 in Goes, t eerste stadje (vanuit beide dorpen rijd een bus, vanaf heinkenszand meer dan wemeldinge)

Maar goed, voor beide zou ik adviseren om een fiets mee te nemen.

Middelburg is trouwens ook heel leuk! Zou zelf alleen niet weten hoe je zonder auto ter plekke naar De Manteling in Oostkapelle komt (t is daar inderdaad erg mooi!). Dat zou ik dus nog even uitzoeken dan.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:52

Hotel Avegoor in Ellecom is heerlijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:24

Bedankt voor alle opties! Ik ga eens lekker een middagje neuzen!

Ik heb eerlijk gezegd vrij weinig zin om fietsen mee te sjouwen := .

@vuurneon, een auto lenen oid was geen probleem geweest als een van ons een rijbewijs had haha. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:27

Groningen? Misschien wel een stad maar wanneer ik daar soms ben heb ik altijd een dorpsgevoel!! Heel erg gezellig daar en genoeg te doen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:31

http://Www.hotelhoogsoeren.nl in Hoog Soeren bij Apeldoorn.
Midden in de Kroondomeinen op de Veluwe, met dichtbij de Apenheul en paleis het Loo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:32

De Achterhoek/Veluwe?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:40

De Veluwe, echt aan te raden! Limburg vind ik zelf ook echt fantastisch. Kijk gewoon eens op Internet. Vaak kan je je voorkeuren ook selecteren, zodat je iets kunt vinden wat aan jouw eisen voldoet.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:48

Lekker weekendje Texel. Doen wij elk jaar wel 1 of 2 keer, elke keer weer heerlijk. Ook als het stortregent en stormt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:49

Landal in Hellendoorn is ook fijn. Mooi park direct aan het bos.

En als je op station Nijverdal een NS fiets huurt hoeft je die ook niet mee te slepen en ben je toch mobiel.

Hellendoorn is kneuterig gezellig en in Nijverdal is genoeg gelegenheid om wat te eten en drinken en een kleine bios/theater

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:50

Ga naar zuid Limburg! Het is misschien iets verder dan 3 uur, maar je waant je echt op vakantie haha

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:51

Veluwe is mooi... Zelf ook een Limburg fan (maasduinen).. maar dan ga ik met de fiets en dan ehm... mjah vermaak ik me zo.. Ik kom dan niet de stad in.. Dus of je er in de buurt leuk kan winkelen, geen idee..

Als je weer in de buurt van Eindhoven wilt gaan zitten, weet ik ook wel iets, maar weet niet of je dat weer wil. (Anders zit er een B&B, direct aan het bos, je loopt zo naar de heide of langs het kanaal... enige nadeel.... Qua steden zit je dicht bij Eindhoven of Helmond (tegenwoordig ook wel ok, maar niet een stad waarvan je zegt "wow")

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:58

knollentuin schreef:
Schiermonnikoog!!! Superleuk eiland, alles met de fiets doen want het is autoluw, ik vind dat er hierdoor een andere sfeer hangt.
Edit- lees net het openbaar vervoer ding, geen idee....

Dit wilde ik ook opperen.
Den Haag-Groningen is precies 3 uur met de trein, groningen-lauwersoog een uur met de bus en dan nog 3 kwartier boot.
Dus wel aanzienlijk langer dan dat jij wilde, maar naar mijn idee wel echt de moeite waard. Ik zou er dan bijv een lang weekend van maken.
Fietsen kun je hier prima huren.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:01

Zelf zou ik zoeken naar even leuke b&b . Even de regio promoten waar ik zelf woon: rondom Amersfoort is een hoop te doen denk aan de hei en bossen van Landgoed Den Treek. http://www.dentreekhenschoten.nl/ Of een mooie wandeling langs het kanaal waar je hier wat kan eten/drinken http://www.monchouette.nl/ en als je vandaar ietsje doorloopt nog een verdedegingsbunker van de oude grebbelinie kan bekijken. http://www.grebbelinie.nl/ Op zaterdag de grote markt in het dorp Spakenburg waar je ook leuk langs de oude haven en de vissershuisjes kan lopen en waar nog (enkele)mensen in klederdracht lopen. Je in het buitengebied naar een leuke theeschenkerij kan
http://www.dekastanjeboom.nl/pagina/nl/ ... eboom.html Of kan lunchen bij de molen. http://www.demolenvanbunschoten.nl/nederlands/intro/
De stad Amersfoort zelf natuurlijk niet vergeten(om misschien alleen een middagje/ avond de drukte op te zoeken?) de binnenstad staat vol met monumentale panden een stadswandeling of een rondvaart met de waterlijn http://www.amersfoort-rondvaarten.nl/ zijn zeker aanraders . Mocht je interesse gewekt zijn en je overweegt hier in de buurt een weekendje weg te gaan kan ik nog wel meer voor je opschrijven

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:02

De Veluwe? Alle plaatsen hebben wel een station.

De Heerlijckheid in Ermelo is bijvoorbeeld een fijn hotel. Daar kan je fietsen huren of naar het dorp wandelen, waar een aantal restaurantjes zit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:10

Een B en B in Oostvoorne of Rockanje?
Lekker uitwaaien op het strand.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:00

Dokkum is ook een leuk stadje waarbij je zo op de boot naar Ameland of Schiermonnikoog zit. Dagje fietsen en dan weer terug naar het vasteland. Leuk b&b in de buurt van Dokkum is Piet Paaltjens in Foudgum (http://www.pietpaaltjenspastorie.nl/). Lekker eten in De Waegh in het centrum van Dokkum.
Hebben wij vorig voorjaar gedaan :). Op fb ook een leuk B&b in Dokkum zelf gevonden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:08

Hier zul je gegarandeerd geen Randstedelijke drukte hebben: http://hierboven.nl/ Bed and Breakfast op, zoals de website aangeeft, de grens van Drenthe, Friesland en Overijssel.
:D