Californië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Californië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:18

Hallo bokkers,

Het is al weer een paar jaar geleden, en ik zit er over na te denken om alleen op vakantie te gaan. Ik heb namelijk de eerste 3 weken van september dit jaar vrij.

Nu heb ik een jeugdvriendin in Californië wonen vlakbij Santa Rosa, zij kwam hier vorig jaar met haar Amerikaanse vriend en zij hebben aangeboden dat ik altijd bij hun welkom was mocht ik ooit die kant op komen. Nu na lang nadenken lijkt mij dat wel wat, alleen ik weet niks van Californië behalve dat het er heet kan zijn.

Je kan er vast veel vinden op internet, maar ik hoor graag ervaringen van anderen en waar ik evt. rekening mee moet houden. Het wordt dan ook de allereerste keer alleen en zo lang in een vliegtuig. De enige keren dat ik in 1 gezeten heb was van Schiphol naar Cambrigde heen en terug en in een 4 pers. vliegtuigje :+

Ik hoor het graag! En sorry als dit ergens anders had moeten staan.

Nadir

Re: Californië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:42

Cali is superleuk, er is heel veel te doen.

Kijk bijv eens in dit topic naar ervaringen van anderen [BEU] USA

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:29

Ik zit er nu! :D genoeg te doen hier in ieder geval! National parken en steden. En de omgeving is gewoon prachtig!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:45

September is een ideale tijd om naar California te gaan, maar California is nogal een ruim begrip.

Santa Rosa is relatief noordelijk, over het algemeen niet het meest toeristische gedeelte van de staat, maar ook daar is heel veel te zien en te doen. San Francisco is echt een must, in San Jose staat het Winchester Mystery House dat zeker een bezoek waard is. Sacramento is leuk, en als je een auto tot je beschikking hebt is het wellicht leuk om door te steken naar Lake Tahoe (in de Sierras, grens met Nevada... denk Las Vegas in de bergen).
Verder zijn er prachtige nationale parken (sowieso is de natuur overal geweldig). Yosemite is niet heel ver, de kustlijn is vol met natuurgebieden met wildlife. Op vier uur rijden naar het noord-oosten ligt een vrij onbekend (want in the middle of nowhere) nationaal park genaamd Lassen Volcanic NP. Ik ben in veel NPs geweest, maar dit is wel een van mijn favorieten. (google maar eens op Bumpass Hell)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:55

LZP -> BEU

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:18

Leuk, Californië is prachtig! Veel mensen doen diverse staten, maar in Californië zelf is al heel veel te zien. Santa Rosa lig heel mooi, het gebied rond San Francisco is een prachtige uitvalsbasis voor de stad zelf, voor mij de mooiste van de USA en ik heb er veel gezien. Maar ook voor Lake Tahoe, Yosemite, Sequoia en Kings Canyon en de geweldige mooie kustroute naar Los Angelos. San Diego is ook geweldig en met een huurauto of binnenlandse vlucht kom je overal.

KLM vliegt dagelijks rechtstreeks naar San Francisco, je kan ook daar vandaan terug of bijvoorbeeld vanuit Los Angeles of Las Vegas. Wij vertrekken aanstaande zaterdag voor de negende keer naar San Francisco. Als je het leuk vindt kan je ons volgen op ons blog: www.tijmesusa.com. Veel reisverslag en foto's, die laatste komen op www.albert-monique.nl.

En meld je aan op het forum van www.allesamerika.com, daar kan je echt alles vragen over Amerika en word je heel goed geholpen met al je vragen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 09:24

Wauw goede tips allemaal! Bedankt :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:27

Pas op hoor, als ik over Californië begin, ben ik niet te houden

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:21

Ik ben ook verliefd op Californië. Ben er al twee keer alleen heen geweest en één keer samen met iemand.