Luxe strandvakantie voor als je alleen gaat....tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Luxe strandvakantie voor als je alleen gaat....tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 18:20

Ik zit te denken om toch maar een keer alleen op vakantie te gaan. Ik ben al een paar jaar niet geweest bij gebrek aan een reisgenoot. Ik zit gebonden aan de zomervakantie (school).

Eisen:
- Het moet echt heel veilig zijn (geen vrouw onvriendelijk land)
- Liefst niet te lange reistijd.
- Super de luxe
- Super goede bedden!
- Gaaf zwembad
- Heel goed eten (ik ben geen alles eter, gewoon goed fruit/wafels/pannenkoeken/brood/vlees/friet)
- Resort waar ik mezelf ook prettig bij voel als ik alleen reis.
- Het zou helemaal tof zijn als er vlakbij het resort op loopafstand winkeltjes zijn (boulevard).
- Reisperiode: tussen 1 augustus en 28 augustus

Wie heeft er tips en is ook ooit alleen gegaan? Ik zoek concreet tips qua welk hotel enzo.

Ik heb van alles zitten te bekijken maar plaatjes en info zijn geduldig...

Ik ben namelijk wel bang dat ik mezelf eenzaam ga voelen en ga vervelen.....thuis kan je nog eens met vriendinnen naar de bios, thuis wat klooien. Op vakantie zit je zo gebonden aan je plekje en alleen eten lijkt mij vrij ongezellig waardoor het al snel niet zo lekker smaakt als in gezelschap. Maar ja bij gebrek aan beter.....ik merk dat ik echt toe ben aan vakantie.

Single reizen heb ik naar gekeken maar ik krijg het spaans benauwd van al die voor geplande reizen/dagen. Ik wil niet continu in een bus zitten of op pad zijn. Of de reisperiode valt niet samen, of je betaalt de hoofdprijs voor iets wat lala is (ik ben in het verleden met estivant weggeweest) of het ze gaan naar landen waar ik qua eten in de knoop kom met mezelf....

Thats_Me

Re: Luxe strandvakantie voor als je alleen gaat....tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:24

Ik ben vorig jaar naar Rhodos geweest. Zat niet luxe maar in een 2 sterren hotel wat voor mij prima was. Er zijn natuurlijk ook super luxe hotels. Ik zat in rhodos stad. Ideaal! Dichtbij het strand, centrum vol met winkels en musea. Heb mij geen moment onveilig gevoelt. Ben wel nog mee op excursie geweest om wat meer van het eiland te zien en de stad te verkennen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:27

dan zou ik gewoon all inclusive 5*+++ gaan naar turkeije..

vooral niet te weinig sterren.. want meestal mogen ze ze zelf toekennen..
maar ultra all inclusive zit eigenlijk altijd wel snor..
paar goede boeken mee, voldoende zonnebrand en je vermaakt je wel als single hoor..
hamam behandelingetje, excursie meepakken.. Misschien zelfs een duikcursus meepakken? omdat niet iedereen kan en mag duiken, vind je daar veel 'singles' die wellicht wel met meerdere op vakantie zijn, maar alleen duiken.

ik zou of juist heeeeeeeeeeeel rustig ergens gaan zitten, zodat je helemaal tot je zelf kunt komen (maar dan moet je niet bang zijn voor stilte of 'eenzaamheid)..

of juist in een zeer groot complex, dan kun je genieten van alle bedrijvigheid om je heen/ meegenieten van het rumoer van families om je heen, en vooral genoeg mensen om te leren kennen.

http://www.corendon.nl/turkije/turkse-r ... 16.7.VD-X..
mooi voorbeeld waar ik rustig alleen heen zou gaan..

wat betreft vrouw onvriendelijk.. je zit meestal in een toeristengebied met je eisen.. En daar zijn ze afhankelijk van de toerist, niet alleen het resort maar de hele omgeving.. kans is dus vrij klein dat je lastig gevallen wordt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:26

Tsja, Turkije zou ik dan weer niet doen met het oog op de ontwikkelingen daar. Daarbij zijn moslim landen nou niet meteen de meest vrouw vriendelijke.

Is Zuid Frankrijk niet wat? Nog lekker 'westers' maar qua temperatuur wel echt aangenaam. Een ook genoeg te doen en zien in de omgeving.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:27

Ik zou een hotel van de RIU keten zoeken. :)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:05

Ibiza of mallorca misschien?

Niet al te lang vliegen, lekker weer maar geen 40 of 50 graden zoals in het hoogseizoen in turkije. Vooral op Ibiza ook super de luxe hotels!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:07

Ik heb een fantastische vakantie gehad op kaapverdie in mijn uppie!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:35

Aranel schreef:
Tsja, Turkije zou ik dan weer niet doen met het oog op de ontwikkelingen daar. Daarbij zijn moslim landen nou niet meteen de meest vrouw vriendelijke.

Is Zuid Frankrijk niet wat? Nog lekker 'westers' maar qua temperatuur wel echt aangenaam. Een ook genoeg te doen en zien in de omgeving.

Meest vriendelijke mensen ben ik tegen gekomen in een van de meest strict islamitische gedeelten van de aardkloot.. Tijdens Ramadan ook nog en niet een toeristisch gedeelte, dus de mensen zijn niet eens afhankelijk van je. Vond daar heel wat meer begrip voor ons als westerling, dan hier in het westen voor iemand die de taal van het land niet machtig is (of althans, mijn behassa indonesia was spreekvaardig zeer ondermaats).

Ben ook in turkije geweest, ook daar aan de kust niets vrouwonvriendelijks, de mensen daar zijn afhankelijk van toerisme.. ja ik zou niet alleen op de bonnevooi gaan met ov van de kust af als je niets van het land of de gebruiken weet.. Maar goed, dat dacht ik van Indonesië ook, en heb mij daar volkomen veilig gevoeld, als twee hoogblonde meiden in korte broek en tshirt en in eerste instantie niet eens wetend dat het ramadan was dus waarschijnlijk een half dorp geschoffeerd door en publiek te gaan zitten picknicken en roken midden op een dorpsplein :')..

en kwa 'ontwikkelingen'.. dan kun je frankrijk en belgië toch ook afschrijven als vakantieland?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:55

Mallorca ben ik met mijn vriend samen geweest, maar dat is een plek waar je ook prima alleen heen kunt. In ons hotel zat zelfs een meid die alleen op reis was en heeft het prima naar haar zin gehad. De cultuur is prima, omgeving is prachtig, en er zijn genoeg goede all incl hotels te vinden daar! Komen ook genoeg jongeren dus je bent nooit echt alleen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 13:43

Iris82 schreef:
Ik zou een hotel van de RIU keten zoeken. :)

Thanks voor het meedenken! Leuke ideeën, sommige ook voor in de toekomst!

Ik ben zelf ooit naar Rhodos en Mallorca (2x) geweest. Maar inderdaad met de ontwikkelingen vind ik Turkije en Griekenland geen opties voor nu. Maar Rhodos is ook wel echt heeeel heet in augustus was mijn ervaring....Mallorca ben ik nu 2x geweest en ik vind het lastig om daar echte TOP luxe te vinden qua hotels.

Turkije zou ik in mijn uppie niet heen gaan, de keer dat ik daar was....ik vind het niet prettig als ik continue aangesproken ga worden door die mannen/verleiders aardig of niet....niet prettig.

Ik ben gisteravond flink aan het speuren geweest. En de tip van Iris....van RIU hoor ik vaak goede dingen!

En ik ben tot dit gekomen: Gran Canaria - Riu Palace Meloneras!

http://www.tui.nl/zonvakantie/spanje/canarische-eilanden/gran-canaria/meloneras/riu-palace-meloneras-resort/

Ik denk dat dit mooi centraal ligt aan de boulevard, goed luxe en veilig/toeristisch gebied!

Iemand hier ooit geweest??? :D

ibiza ga ik ook zeker nog een keertje doen!!!

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:03

Ik weet dat de Robinson hotels prettig zijn om ook alleen heen te gaan. Qua eilanden zijn de canarische eilanden ook heerlijk om te bezoeken. Daar hebben ze op bijvoorbeeld fuerte ventura een mooi hotel, misschien de moeite waard?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:09

Mallorca is heel leuk. Ik was met een vriendin toen maar had me daar alleen ook heel veilig gevoeld. Ik zat wel in het plaatsje cala d'or het was geen resort maar gewoon een hotel midden in het dorp ook was het een 16+hotel dus heerlijk rustig geen kinderen enzo. Ik zat all inclusief en de diners waren heel uitgebreid van Spaanse gerechten tot gewoon friet maar ook gerechten uit andere landen.
Lekker zwembad erbij en je liep het hotel uit zo naar het strand en de winkeltjes. Via de reisorganisatie had je veel uitjes die niet duur waren zoals paardrijden en bbq of naar la palma. Ik zou de naam enzo even op moeten zoeken is al paar jaar geleden als je dat wilt doe maar pb dan zoek ik mijn foto boek er even bij.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:14

Ik heb net van de week een reis geboekt naar Menorca, eind mei, ook alleen. Menorca/Mallorca, Canarische eilanden, zoiets lijkt me inderdaad een prima optie. En Kreta! Superleuk en het eiland ligt ook ver van het vaste land af met oog op evt. vluchtelingen (hoewel nu dat akkoord getekend is?) De andere plekken in Griekenland wilde ik nu ook afhouden, maar Kreta leek mij geen problem.

En anders misschien Malta? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:45

Lopesan Costa Meloneras op Gran Canaria!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:48

Zonnetje81 schreef:
Ik ben gisteravond flink aan het speuren geweest. En de tip van Iris....van RIU hoor ik vaak goede dingen!

En ik ben tot dit gekomen: Gran Canaria - Riu Palace Meloneras!

http://www.tui.nl/zonvakantie/spanje/canarische-eilanden/gran-canaria/meloneras/riu-palace-meloneras-resort/

Ik denk dat dit mooi centraal ligt aan de boulevard, goed luxe en veilig/toeristisch gebied!

Iemand hier ooit geweest??? :D

Inmiddels al drie keer in een Lopesan hotel verbleven en dus ook al 3 keer heel erg genoten van dit gebied! Heerlijk langs de zee lopen, lekker eten (sushimex!), het is hartstikke veilig. Klimaat is gewoonweg zalig, niet te heet en er staat altijd een verkoelend briesje. Het is dat ik de vliegreis met mijn zoontje niet zo fantastisch vond dus wij kiezen dit jaar voor Mallorca, maar zodra het vliegen beter gaat gaan wij weer naar Meloneras!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:50

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:54

Lopesan Costa Meloneras op Grand Canaria <3
Ontzettend fijn hotel en voldoet aan al je eisen! Ze organiseren ook excursies over het hele eiland, waarbij mensen die elkaar niet kennen juist bij elkaar worden gezet. Ontzettend leuk! Wij hebben het ook gedaan en ons ontzettend vermaakt. De meeste gidsen spreken Nederlands :)
Het ligt aan zee, is superveilig en ze hebben een heerlijke spa en kilometers aan zwembaden :D
En op het terrein van het resort zitten 6 restaurants waar je ontzettend goed kunt eten.

http://www.lopesan.com/en/hotel-lopesan ... Red_Agency

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:08

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:13

Als geld geen grote rol speelt en je wilt superdeluxe kan ik je Southern Palms Beach Resort aanbevelen op Barbados. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daar gaat vervelen. Prachtig resort en om de hoek is een lange straat met allemaal restaurants en barretjes. En heel veilig allemaal, ook als vrouw alleen. Sowieso de Cariben, en dan met name de kleinere onbekendere eilandjes. Helemaal top!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 15:20

Ik heb definitief geboekt voor Gran Canaria deze reis. Ook omdat het relatief dichtbij is. Mauritius heb ik ook naar gekeken maar was iets van 14 uur vliegen! Als mede caribisch gebied etc. Het is voor mij de eerste keer dat ik alleen op vakantie ga (buiten een 5 maanden stage in the USA). Dus dat ga ik maar op een enigszins 'bekend' westers terrein doen :D

@Lieke: Klinkt erg positief dus heb er alle vertrouwen in!! Inderdaad Mallorca is super qua vliegtijd!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:27

Cayenne schreef:
Lopesan Costa Meloneras op Grand Canaria <3
Ontzettend fijn hotel en voldoet aan al je eisen! Ze organiseren ook excursies over het hele eiland, waarbij mensen die elkaar niet kennen juist bij elkaar worden gezet. Ontzettend leuk! Wij hebben het ook gedaan en ons ontzettend vermaakt. De meeste gidsen spreken Nederlands :)
Het ligt aan zee, is superveilig en ze hebben een heerlijke spa en kilometers aan zwembaden :D
En op het terrein van het resort zitten 6 restaurants waar je ontzettend goed kunt eten.

http://www.lopesan.com/en/hotel-lopesan ... Red_Agency

Lijkt me heerlijk! Ik ga dit even onthouden voor als ik geen andere reis meer kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:09

Zonnetje81 schreef:
Ik heb definitief geboekt voor Gran Canaria deze reis. Ook omdat het relatief dichtbij is. Mauritius heb ik ook naar gekeken maar was iets van 14 uur vliegen! Als mede caribisch gebied etc. Het is voor mij de eerste keer dat ik alleen op vakantie ga (buiten een 5 maanden stage in the USA). Dus dat ga ik maar op een enigszins 'bekend' westers terrein doen :D

@Lieke: Klinkt erg positief dus heb er alle vertrouwen in!! Inderdaad Mallorca is super qua vliegtijd!

Gran Canaria is heerlijk! Welk hotel heb je geboekt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:21

Zonnetje81 schreef:

Top! Have fun!!