Tips voor Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oneside

Tips voor Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 15:40

Binnenkort staat een reis naar Thailand op de planning van circa 3 a 4 weken. :)
Het plan is om in Bangkok een aantal dagen te starten en verschillende gebieden (Chiang mai, Koh Chang?) af te reizen met als afsluiting ergens een weekje aan de kust.
(Dit moet nog gepland worden.)

Nu is Thailand naar mijn mening nog best lastig zoeken.
Verscheidene punten heb ik al opgeschreven wat we willen bezoeken.
Zo willen we in ieder geval naar een olifanten sanctuary in Chiang mai, een nightmarket, verschillende stranden en mooie plekken o.a. watervallen.

Nu starten we in Bangkok wat natuurlijk ontzettend toeristisch is (althans zo is het omschreven).
Graag zou ik ook nog wat plekken, hotels en bezienswaardigheden vinden die (veel) minder toeristisch zijn. We hebben al wat aparte en leuke hotels/appartementjes gezien.

Hebben jullie tips voor bezienswaardigheden of hotels voor overnachtingen?
Waar ik erg veel moeite mee heb is een hotel voor een laatste week aan de kust, voor mij is het erg van belang dat dit een minder toeristische plek is met eventueel wat snorkelmogelijkheden. Iemand die mij hier wat voor aan kan raden?

Ik hoor het graag!

boooo

Re: Tips voor Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:40

In Bangkok zou ik vooral rekening houden met de ligging van je hotel, Bangkok is redelijk groot dus het is fijn als je in de buurt slaapt van dingen die je wilt bezoeken. Zelf sliep ik in hostels dus qua hotels heb ik geen aanraders.

Ik ben naar the Elephant Nature Park in Chiang Mai geweest, het is wat duurder dan andere suctuaries in Thailand maar ik vond het het dubbel en dwars waard. Je spendeert de dag in een klein groepje met een vaste gids en het is echt een super diervriendelijk park. De sunday night market vond ik zelf ook erg leuk, leuker dan de markt die er elke dag is, maar wel erg druk en toeristisch.

Kanchanaburi is ook een aanrader, in de stad zelf niet bijster veel te beleven vond ik, maar de Erawan Waterfalls zijn erg leuk (opnieuw wel toeristisch) en in de stad zelf de bridge over the river Kwai met bijbehorend museum.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:42

Ik volg wij gaan eind oktober =)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:52

Fietsen met Co van Kessel in Bangkok. Super ervaring om het echte leven te zien.
Ik vond de elephant sanctuary wel leuk. Maar toch ook wel een beetje toeristische uitbuiting van de olifant. Of wij hebben een minder goede bezocht dat kan ook ;-)
Ook in de omgeving van Chang Mai hebben wij een fietstocht gemaakt, door het agrarische achterland. De avondmarkt in Chang Mai is ook erg leuk.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 19:13

boooo schreef:
In Bangkok zou ik vooral rekening houden met de ligging van je hotel, Bangkok is redelijk groot dus het is fijn als je in de buurt slaapt van dingen die je wilt bezoeken. Zelf sliep ik in hostels dus qua hotels heb ik geen aanraders.

Ik ben naar the Elephant Nature Park in Chiang Mai geweest, het is wat duurder dan andere suctuaries in Thailand maar ik vond het het dubbel en dwars waard. Je spendeert de dag in een klein groepje met een vaste gids en het is echt een super diervriendelijk park. De sunday night market vond ik zelf ook erg leuk, leuker dan de markt die er elke dag is, maar wel erg druk en toeristisch.

Kanchanaburi is ook een aanrader, in de stad zelf niet bijster veel te beleven vond ik, maar de Erawan Waterfalls zijn erg leuk (opnieuw wel toeristisch) en in de stad zelf de bridge over the river Kwai met bijbehorend museum.

In Bangkok gaan we het eerste hotel vastleggen, zodat we als we aankomen gelijk lekker een hotel hebben. Inderdaad is het even kijken wat de plannen hiervoor zijn.

Kanchanaburi zie ik toevallig ook een erg leuk hotel voorbij komen. Het is ook wel zo dat ik natuurlijk niet alles wat toeristisch is ontwijk, maar de drukte afwisselen met wat rust is wel erg fijn.

@ Kamy Ik heb wel vernomen dat er verschillende parken(?) zich voordoen als de elephant sanctuary. Mogelijk is dat het geval geweest? Wat zag jij als uitbuiting? Ik zag inderdaad dat de prijs vrij hoog was (voor Thaise termen) dus is het toch wel belangrijk dat ik mij niet ga storen als iets on diervriendelijk verloopt.

Het fietsen ga ik mij een eventjes in verdiepen! De avondmarkt van Chang Mai zal op het lijstje plaatsen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:47

Ik weet niet meer hoe het heet. We hadden eerst een tocht op de olifant met de ossekar terug naar het kamp. Lunch en toen met een vlot over de rivier. Vanaf de rivier zag je verschillende kampen liggen, olifanten aan kettingen enz. Toen hoopte ik wel dat ons kamp wat vriendelijker voor de olifanten was.

Wat echt het toppunt van walgelijk was? Toen we nog een paar dgn op Puket zaten waren we het strand zat. Bij een burootje daar een excursie geboekt. Naar een waterval gewandeld ok. Vogelopvang ok. Rondje olifant ok. Maar ze hadden ook een apen sanctuary wat er goed uitzag. Npu gevoel dat je je geld goed besteed hebt! Is het lunch komt er ern man aan, die sleurt een aap mee aan een ketting. Daar kon je mee op de foto. Zoals die aap behandeld werd echt zoooo zielig. Bah.... dat was Geen aanrader in ieder geval.

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:55

Wij hebben een fietstocht hedaan vanuit Chiang Mai. Langs enkele toeristische punten, maar even goed tussen de lokale bevolking. Een keertje stoppen aan een rijstveld en mee werken, bij een schooltje stoppen en snoepjes uitdelen. Die kleine dingen maakten het erg bijzonder.
In Chiang Mai zit er een Belg die fietstochten organiseert, met prachtige verblijven onderweg! http://www.fietseninthailand.com

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:00

Wij hebben ook gefietst in Changmai. Door dorpjes en rijstvelden. Een crematoriumpje gezien, schooltje bezocht. Een stuwdam achtig iets. Erg mooi!

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:04

De fietstocht bij Co van kessel in Bangkok is inderdaad een aanrader.
De nightmarket in chang mai is ook leuk. Wij hebben een 3 daagde tocht door de jungle gehad vanuit chang mai. Hier zat ook het olifantenkamp in (dit had van mij niet gehoeven blijft toch voor de toeristen).
De jungle tocht verder is echt dik de moeite waard.
Daarna hebben we een 4 daagse tocht gemaakt met een gehuurde auto chang mai -golden triangle- chang raï, deze was ook zeer de moeite waard.
Wij hebben pattaya nog bezocht maar dit was geen aanrader.
Fijne vakantie in dat mooie land.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:24

aitl schreef:
De nightmarket in chang mai is ook leuk. Wij hebben een 3 daagde tocht door de jungle gehad vanuit chang mai. Hier zat ook het olifantenkamp in (dit had van mij niet gehoeven blijft toch voor de toeristen).
Daarna hebben we een 4 daagse tocht gemaakt met een gehuurde auto chang mai -golden triangle- chang raï, deze was ook zeer de moeite waard.

Ja vonden jullie de trektocht door de jungle leuk? Wij hebben waarschijnlijk dezelfde gedaan, nou ik vond het verschrikkelijk :')

Ontopic, ts ik heb afgelopen zomer een maand door Thailand rondgetrokken, oa bangkok, chiangmai, koh chang en echt onwijs veel andere dingen. Als je wilt kan ik wel een pb sturen met ons reisprogramma? Was 'op maat gemaakt' voor ons en bevat echt leuke dingen :D

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:38

Kamy schreef:
Ik weet niet meer hoe het heet. We hadden eerst een tocht op de olifant met de ossekar terug naar het kamp. Lunch en toen met een vlot over de rivier. Vanaf de rivier zag je verschillende kampen liggen, olifanten aan kettingen enz. Toen hoopte ik wel dat ons kamp wat vriendelijker voor de olifanten was.

Wat echt het toppunt van walgelijk was? Toen we nog een paar dgn op Puket zaten waren we het strand zat. Bij een burootje daar een excursie geboekt. Naar een waterval gewandeld ok. Vogelopvang ok. Rondje olifant ok. Maar ze hadden ook een apen sanctuary wat er goed uitzag. Npu gevoel dat je je geld goed besteed hebt! Is het lunch komt er ern man aan, die sleurt een aap mee aan een ketting. Daar kon je mee op de foto. Zoals die aap behandeld werd echt zoooo zielig. Bah.... dat was Geen aanrader in ieder geval.

Ik denk dat je dan inderdaad bij een andere organisatie bent geweest. De sanctuary die ik had gezien bood geen ritten aan. Is ook wel erg vervelend als je inderdaad met die gedachte komt en het dan toch een verkeerde organisatie/excursie blijkt te zijn.

@ aitl Mag ik vragen wat de highlights van die jugletocht waren? Ik heb erg gezocht naar iets van een tour om wilde olifanten te zien, maar heb helaas nog weinig kunnen vinden. Dit spreekt mij ook wel erg aan.

Pattaya wil ik ook absoluut niet naar toe.

De fietstochten die jullie in Chiang mai aanraden ga ik ook eens bekijken.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:39

x_ankieee schreef:
aitl schreef:

Ja vonden jullie de trektocht door de jungle leuk? Wij hebben waarschijnlijk dezelfde gedaan, nou ik vond het verschrikkelijk :')

Ontopic, ts ik heb afgelopen zomer een maand door Thailand rondgetrokken, oa bangkok, chiangmai, koh chang en echt onwijs veel andere dingen. Als je wilt kan ik wel een pb sturen met ons reisprogramma? Was 'op maat gemaakt' voor ons en bevat echt leuke dingen :D

Erg graag! Koh Chang word als olifanteneiland beschreven toch? Zou leuk zijn als je wat tips kan doorsturen. :)

Hebben er trouwens ook mensen nog boottochten gemaakt op rivieren of iets dergelijks?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:45

Ik mis Ayuthaya nog tussen de genoemde dingen!
In Bangkok: Chatuchak weekend markt, Aziatique, Kao San Road en de nachttrein naar Chiang Mai nemen.
In Chiang Mai: Een kookcursus, de tempel in de bergen en de tempel in het bos :)
En uiteraard je reis afsluiten met een cocktail in je hand op een tropisch strand!

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:56

_AB_ schreef:
Ik mis Ayuthaya nog tussen de genoemde dingen!
In Bangkok: Chatuchak weekend markt, Aziatique, Kao San Road en de nachttrein naar Chiang Mai nemen.
In Chiang Mai: Een kookcursus, de tempel in de bergen en de tempel in het bos :)
En uiteraard je reis afsluiten met een cocktail in je hand op een tropisch strand!

De nachttrein waren we inderdaad al van plan te nemen. :j

Heb je een tropisch strand in gedachten? We willen erg graag ergens een weekje rustig afsluiten en eventueel wat snorkelen.

Zijn er ook mensen die hun duikbrevet in Thailand hebben gehaald?

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:59

Voor strand zou ik Phuket links laten liggen en naar Koh Samui afreizen

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:17

mijn tip, vanaf bangkok ( je kan bijna niet anders dan daar beginnen ) ga naar het station ( met rugzak verder niks ) Hua Lamphong, stap daar in de trein, wat ik je kan aanraden neem de Southern Line. stap uit in petschaburi, doe daar een paar dagen ( kaeng krachan national park ) spring weer in de trein naar Changwat Prachuap Khiri Khan. vanaf daar de ferry naar ko tao, na een dag of twee naar ko phangan en als laatse Ko Samui (Chaweng Beach Ko Samui District, Surat Thani 84320,) en dan terug vliegen naar Bangkok. dan heb je een heel mooi rondje gehad :+ en niet allen de costa del sol
Laatst bijgewerkt door sassefras op 25-03-16 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:18

Phuket is inderdaad niet zo.... op de ko-tjes zijn wij verder niet geweest.
Wel in Krabi. En vanuit Krabi met de speedboat naar allerlei eilandjes. Dat was wel een mooie omgeving.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:31

Wat leuk, ik volg even! Ik ga 3 juli voor twee weken vrijwilligerswerk doen in Thailand en daar ook m'n duikbrevet halen :D

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 21:37

AnnevM schreef:
Wat leuk, ik volg even! Ik ga 3 juli voor twee weken vrijwilligerswerk doen in Thailand en daar ook m'n duikbrevet halen :D

Lekker hoor! Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen? Heb je al een duikschool op het oog?

Ik moet wel zeggen als ik wat onderzoek afleg naar Koh Samui (chaweng beach) dat dit direct staat aangegeven als een van de 'levendigste stranden' klopt deze beschrijving? Ik ben namelijk wel echt op zoek naar rust en meer uit de massa voor het laatste weekje. Ik ga het nog eens verder bekijken..

@sassefras het national park wat jij omschrijft ga ik zeker eens even bekijken, ziet er leuk uit.
Helaas gaat er wel iets meer mee dan een rugzak. Ben toch stiekem wel een beetje een luxe muts af en toe... :o

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:40

Wij zijn in Ao nang geweest, bij Krabi. Dat was ook wel heel chill.
Phuket idd niet doen! Eerder Koh Panang of Koh Tao :-)

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:52

Koh pagnang heeft een schiereiland koh ma en daar zijn wij aan het eind van onze reis ook een paar dagen gebleven. Was heel rustig toen wij er waren (september) en je kan er heerlijk snorkelen. Wij zaten in een houten blokhut aan het strand. Heel primitief maar echt genieten van strand zee en lief!

Binnenlandse vluchten zijn via internet zo geboekt (hebben wij ter plekke gedaan) en scheelt veel reistijd.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 21:58

runnerfan schreef:
Koh pagnang heeft een schiereiland koh ma en daar zijn wij aan het eind van onze reis ook een paar dagen gebleven. Was heel rustig toen wij er waren (september) en je kan er heerlijk snorkelen. Wij zaten in een houten blokhut aan het strand. Heel primitief maar echt genieten van strand zee en lief!

Binnenlandse vluchten zijn via internet zo geboekt (hebben wij ter plekke gedaan) en scheelt veel reistijd.

Ziet er goed uit. Mag ik vragen of je nog weet waar je exact zat? We kunnen ook goed genieten van dag snorkelen!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:59

Ik doe het via een organisatie (Projects Abroad) dus duiklessen en dergelijke worden door hun geregeld. We verblijven als het goed is in Ao Nang en we gaan naar een schildpaddenopvang, duiken en leren over de vissen en de oceaan en het strand schoonmaken :)

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:02

Ga als je toch in Chiang Mai bent ook even langs Pai! Hoorde ik hele goede verhalen over :)

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:48

Ik heb echt geen idee hoe het heet. We hadden namelijk niks geboekt of gereserveerd :D We zijn met een tuktuk die kant op gegaan en hebben ter plekke de huisjes bekeken en prijs gevraagd. Dit was relatief goedkoop maar wel middenklasse zeg maar. Je had daar een heel luxe hotel, die zat toen wij er waren vol. Er waren echt primitieve huisjes waar de deur niet eens goed van dicht kon en deze blokhutten. Aan de lange zijde van het strand zeg maar. Wel echt aan het strand onder de palmbomen. Als je er bent zie je wel wat ik bedoel :o
Als je echt een naam wilt kan ik m'n vriend wel vragen maar hij zit nu in het buitenland. Hij is er dinsdag weer...