Cambodja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miiej

Cambodja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 21:55

Goedenavond :).

Ik ga stage lopen in Cambodja, Phnom Phen zijn er mensen die in deze stad zijn geweest en hun ervaringen willen delen? Tips en tricks zijn zeer welkom.
Ik reis via Bangkok en ga verder per bus ik heb het advies gekregen om gewoon via de grens een visum te regelen iemand die hier ervaring in heeft?
Verder heb ik diabetes type 1 en ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de zorg daar.

Verder ben ik opzoek naar dingen die je echt moet zien in Bangkok zal daar drie dagen verblijven.
Of gewoon leuke reisverhalen!

xMarieke

Re: Cambodja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:40

De gezondheidszorg in Cambodja is belabberd. Ik zou naar Thailand gaan als ik medische zorg nodig had. Phnom Phen vond ik zelf weinig aan.
Wat voor een stage ga je doen?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 13:31

Ik ga meelopen in een hostel voornamelijk het overige personeel/vrijwilligers managen en het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. Verder feesten organiseren, daytrips, receptie enzo.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:05

Ik ben anderhalf jaar geleden op studiereis naar Thailand en Cambodja geweest. Ik had het programma niet zelf gemaakt, dus kan je wat dat betreft niet heel veel tips geven. Wij zijn maar anderhalve dag in Bangkok geweest. Volgens mij hebben we toen het Koninklijk Paleis en de Wat Pho bezocht en daarna hebben we nog door China Town gewandeld en daar gegeten. En ik ben ook nog naar een massagesalon geweest. Dat was heerlijk na een lange vlucht. :) Zoek wel een goede, zonder happy endings en zo... :P

Wat betreft je Cambodjaanse visum: neem genoeg dollars en een aantal pasfoto's mee. Wij hadden een douanebeambte die in eerste instantie Thaise baht eiste in plaats van dollars. Ik ken ook meerdere verhalen van mensen die eerst naar neppe douanekantoortjes werden gebracht. Oftewel: houd rekening met corruptie en laat je niet van je stuk brengen. Dan komt dat allemaal wel goed. :)

De medische zorg in Cambodja staat niet al te best bekend. In Thailand zit je dan inderdaad beter. Ga je nog voor inentingen naar de GGD (of een dergelijke instantie)? Dan zou je dit ook even bij hun kunnen voorleggen. Ik zou ook zeker contact opnemen met je verzekering om te zorgen dat alles goed geregeld is en vraag ook een internationale zorgpas aan als je die nog niet hebt. Als je een behandeling nodig hebt, bel dan altijd meteen het internationale noodnummer van je verzekering. Die kunnen advies geven en de betaling regelen, volgens mij verwachten ze in Cambodja vaak een directe contante betaling namelijk.

Ik vond Cambodja een heel mooi en boeiend land. In Phnom Penh zelf zijn we maar kort geweest. Wij hebben omdat het een studiereis was vooral heel veel tempels bezocht, echt prachtig. Maar het is natuurlijk ook een land met een hele heftige geschiedenis en de Rode Khmer periode is eigenlijk nog maar zo kort geleden. Dat merk je wel. Het Tuol Slengmuseum en Choeung Ek in Phnom Penh vond ik ook heel heftig...

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:55

Wat leuk dat je dit doen gaat! Toevallig zou ik zelf dit jaar ook naar Cambodja, maar dat is al weer afgeblazen. Ben zelf ook diabeet type 1 dus snap je vraag erg goed! Ik zou inderdaad ook van te voren willen weten waar je aan toe bent en wat er in de buurt zit aan medische zorg. Misschien een idee om ook te mailen naar je stageplek met deze vraag? (als je dat misschien al wel niet hebt gedaan.)
Verder kan ik je niet helpen met tips, maar ik wil je alvast wel een mooie reis en veel succes op je stage wensen! Stoer dat je dit doen gaat :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 01:46

Vorig jaar in Cambodja geweest, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje schrok van de armoede. Het was armer dan ik had gedacht. Daarnaast is het daar heel vies, overal ligt afval en wordt je geconfronteerd met kinderprostitutie, maar ik vind het een bijzonder land en had het nooit willen missen!
De geschiedenis daar is heftig maar heel interessant. Tripje naar the killing fields zeker doen.
Je kan via Thailand met de bus naar Cambodja en je visum aan de grens kopen. Vraag altijd een bonnetje, zodat ze de echte prijs doorvoeren en geen gemaakte prijs.

In Thailand zou ik gezien jouw dagen naar de bridge over river kwai gaan, kings palace(je knieën en schouders moeten bedekt zijn) een massage is daar heerlijk en kost bijna niets. Ook is Koa san road leuk om heen te gaan.