In april/mei gaan ik en een vriendin samen naar Hongarije, Budapest. Wij zijn 16. Omdat dit land nieuw is voor ons, kunnen jullie ons misschien wat tips geven. Wat zijn gave plekken om te bezoeken? Wat moeten we echt zien?Waar moeten we naast de standaard dingen op letten? Waar moeten we niét naartoe gaan? Etc. etc.
Fleur_Laura
Geplaatst: 11-03-16 14:17
Ik vond het boekje 100% Boedapest erg leuk. Daar staan verschillende wandelingen in met tips. Dingen die me zo te binnen schieten die erg leuk waren zijn de st-stefanusbasilisk, vissersbastion, gellert heuvel, het parlement en naar een spa gaan. Eigenlijk is niks ons tegengevallen en ik en mijn vriend vonden dit echt een fantastische stad!
De schoentjes op de Donau Kade van Joden die daar zijn gefusilleerd in de tweede wereldoorlog vond ik heel indrukwekkend. Kan je lopend naartoe vanaf het parlement.
Vlakbij het Heldenplein is een kasteel wat ook mooi is om te bezoeken. Wij zijn er s avonds geweest, is dan heel mooi belicht.
Vanuit mijn ervaring vond ik Hongarije een heel vriendelijk land en Budapest een ontzettend mooie stad. Nu weet ik niet of dat kwam omdat ik 3 hongaars sprekende bij me had..
Ik zou bij de anwb een boekje over Hongarije/Budapes halen, die vind ik altijd heel fijn!
Verder vind ik een melicksandwich & langos echt heerlijk om te eten. Vooral die laatste is een Hongaarse specialiteit en kun je op heel veel plekjes kopen!
Jasia
Geplaatst: 12-03-16 10:34
Ik ben vorig jaar met mijn broer naar Boedapest geweest en wij hebben daar een hop on-hop off tour gedaan, dit was erg leuk en zo hebben we alle mooie plekjes van Boedapest kunnen zien! Met zo'n Tour kan je met verschillende Tour bussen door de stad rijden, er wordt verteld waar je langs rijdt en je kunt bij alle bezienswaardigheden op en uitstappen.. Verder zit er een rondvaart over de Donau bij, een uitstapje naar het eiland en kan je daar oa fietsen huren. Er zat ook een boekje bij met allerlei kortingskaartjes, waar wij nog wat inspiratie uit opgedaan hebben
_Deco_
Geplaatst: 12-03-16 10:37
Boedapest is leuk! Dat kasteel bij het Heldenplein vond ik ook heel mooi, echt sprookjesachtig! En ga naar een ruinpub, heel tof! Er is een tramlijn die langs veel bezienswaardigheden gaat (ik dacht tram 2). Je kan voor weinig geld een ov kaart kopen voor een aantal dagen. Kan al op het vliegveld. Dan kan je gelijk met die kaart met de bus naar het centrum. Veel plezier!
Fink
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-16 00:12
Fijne tips! Iemand anders nog?
Hoe zit het met geld wisselen in Budapest. Waar is het het goedkoopst wisselen, of kan je beter gewoon pinnen oid?
Gewoon een bepaald bedrag pinnen en dan zoveel mogelijk contant betalen. Niet gaan wisselen, ben je veel meer geld mee kwijt! Iedere keer pinnen kost ook meer.