spiegelreflexcamera meenemen op reis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

spiegelreflexcamera meenemen op reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 18:54

Hoi! :)
Allereerst hoop ik dat dit juist staat, zo niet: mijn excuses. :+

Dinsdag vertrek ik op schoolreis naar Londen voor 4 dagen. Nu wou ik graag mijn spiegelreflexcamera (Nikon D3100) meenemen omdat we nogal veel vrije tijd krijgen (zit in m'n voorlaatste jaar) en ik graag met mijn vriendinnen een hele boel plaatjes zou willen schieten (en natuurlijk ook van de stad zelf).
Ik was aan het denken hoe ik dat zou doen ivm bus enzo. Cameratas meenemen lijkt me nogal onhandig omdat 'ie te klein is om mijn rugzak-inhoud in te steken en ik dus met 2 zakken zit te sleuren (+ koffer de eerste en laatste dag). Is het verstandig om mijn camera los mee te nemen en deze gewoon over mijn schouder te hangen wanneer ik hem niet gebruik? Eventueel kan 'ie nog wel mee in mijn rugzak met een trui er rond of zo wanneer ik ergens in een restaurantje ben, maar de camera in de rugzak steken als ik in de stad zelf ben lijkt me echt geen goed plan aangezien we gewaarschuwd zijn dat er veel wordt gestolen (met name geld, gsm's ...).

Wat denken jullie?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:00

Ik ben vorig jaar naar Londen geweest met de bus. Heb mijn camera toen meegenomen in mij rugzak zodat ik hem bij me kon houden als handbagage. In de stad heb ik hem ook gewoon in mijn rugzak gehouden. Ik altijd het idee dat hij beter in een tas kan zitten waarvan niet duidelijk is wat er in zit. Het jaar ervoor heb ik precies hetzelfde gedaan. Toen in Berlijn. alleen toen ben ik gaan vliegen. In de stad is toen de telefoon van een vriendin waarmee ik was gestolen terwijl ik mij. Spiegel reflex camera in m'n tas had. Gewoon je tas goed in sw gaten houden en op drukke plekken je tas voor je houden ipv op je rug

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: spiegelreflexcamera meenemen op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:03

Ik zou hem gewoon in zijn eigen tas/rugzak houden...veel te bang dat er wat mee gebeurd. :o Ik ga in oktober op vakantie en ik neem hem ook mee in de rugtas...gewoon als handbagage en verder is hij altijd bij mij, verlies hem geen seconde uit het oog...

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 20:47

_kimm schreef:
Ik ben vorig jaar naar Londen geweest met de bus. Heb mijn camera toen meegenomen in mij rugzak zodat ik hem bij me kon houden als handbagage. In de stad heb ik hem ook gewoon in mijn rugzak gehouden. Ik altijd het idee dat hij beter in een tas kan zitten waarvan niet duidelijk is wat er in zit. Het jaar ervoor heb ik precies hetzelfde gedaan. Toen in Berlijn. alleen toen ben ik gaan vliegen. In de stad is toen de telefoon van een vriendin waarmee ik was gestolen terwijl ik mij. Spiegel reflex camera in m'n tas had. Gewoon je tas goed in sw gaten houden en op drukke plekken je tas voor je houden ipv op je rug

Denk dat ik het ook op die manier ga doen! Erg bedankt!

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 20:49

Bellatrix schreef:
Ik zou hem gewoon in zijn eigen tas/rugzak houden...veel te bang dat er wat mee gebeurd. :o Ik ga in oktober op vakantie en ik neem hem ook mee in de rugtas...gewoon als handbagage en verder is hij altijd bij mij, verlies hem geen seconde uit het oog...

Ik ben sowieso iemand die altijd z'n spullen goed in de gaten houdt, dus denk niet dat dat een probleem is. Vind het zelf wel irritant als ik hem elke keer weer in en uit de zak moet doen en zowel een cameratas als een rugzak moet meesleuren...

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:01

Hmm, ik zou m'n camera niet los in m'n tas stoppen... Ik heb een hele kleine cameratas, waar precies de camera in past. Dan past hij ook nog in m'n rugzak maar meestal heb ik hem over m'n schouder een beetje op m'n buik hangen. Zit ook nog een handvat aan dus op drukke plekken pak ik die vaak nog vast.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:04

Ik zou m in je rugzak stoppen met bescherming er omheen (trui zoals je zegt)
En dan eventueel de rugzak met zo'n borstband (van schouderband tot schouderband) van voren nog vast maken, dan kunnen ze niet zo je rugzak van je rug trekken en wegrennen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:07

Heb je ergens een muts thuis liggen? Ik stop m'n camera meestal daarin als ik m meeneem in m'n rugzak. Heeft hij wel wat bescherming en kun je hem vrij makkelijk eruit halen als je hem nodig hebt. Is wat minder gedoe dan met een trui (en bij een trui zou ikzelf bang zijn dat ik te lomp zou zijn met uitrollen waardoor de camera valt :+)

En inderdaad gewoon je spullen goed in de gaten houden en m onderop je tas stoppen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:56

STW --> BEU

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 01:11

Ik heb momenteel niet eens meer een camera tas dus met mij gaat hij in de vakantie gewoon los in m'n tas. Ik zou hem overigens wel om je nek hangen, over je schouder raak je hem veel makkelijker kwijt of grist iemand hem zo weg :)