Tips Verenigde Arabische Emiraten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tips Verenigde Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:12

Over 2 weken gaan wij Cruisen vanaf Dubai, we gaan dan vanaf Dubai naar Muscat (Oman), Abu Dhabi en Fujayrah Khor Fakkan.

Wie heeft er tips en must see activiteiten voor deze plaatsen?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:13

Hoe lang heb je in Oman? Oman is zoooo mooi, maar vooral buiten de hoofdstad!

Anoniem

Re: Tips Verenigde Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:22

1,5 dag zijn we daar :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:23

Dan zou ik overwegen om een auto te huren en naar Wadi Shab en de andere bekende wadi's (en het sinkhole!) te rijden, dat is niet gigantisch ver weg en supermooi :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:25

Oh wauw, dat ziet er wel heel gaaf uit! Thanks!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:54

De Grote moskee in Abu Dhabi vond ik echt geweldig, heritage village kun je echt overslaan, dat was niet meer dan een paar winkeltjes en een geit voor een ventilator..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:41

Vanillia schreef:
De Grote moskee in Abu Dhabi vond ik echt geweldig, heritage village kun je echt overslaan, dat was niet meer dan een paar winkeltjes en een geit voor een ventilator..

De Moskee wouden we idd daar doen, hadden al gelezen dat dat de mooiste is.. Moet alleen nog ff qua kleding kijken..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:14

Ik lees graag mee, Dubai en Abu Dhabi lijken ons ook erg leuk en mooi, voor de moskee kan je kleding daar ter plekke lenen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:38

Wat Nessie inderdaad zegt. Ze zijn daar verrassend goed berekend op toeristen; toen ik daar was kreeg iedere vrouw een 'zwarte jurk' en hoofddoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:14

O dat is wel fijn.. Ik houd er qua kleding wel rekening mee, maar dit is wel makkelijk! :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:45

Qua kleding valt het inderdaad mee hoor.
Zolang je niet in de ramadan bent is het overal prima te doen.
Liefst wel beetje schouders bedekken, voor de rest maakt het weinig uit en in de moskee krijg je inderdaad wel kleding van hun.

Wij vonden het in Dubai wel leuk om op de oude markten rond te lopen van vroeger, heerlijke geuren van specerijen kwamen je tegemoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:59

Vrienden van mijn ouders waren toevallig pas geweest en op haar foto's zag ik dat ze gewoon met spagettibandjes en lange rok rondliep.. Ik zorg idd voor bedekte schouders, maar hoef dan niet perse lange broek en lange mouwen met 30 graden :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:25

Lange rok + bedekte schouders is prima hoor. Het is ook echt niet zo dat ze er iets van zullen zeggen als je spaghettibandjes draagt (behalve als je boobs eruit vallen en je geen BH draagt gok ik :P ), maar je werd vooral in Abu Dhabi wel nagestaard als je je schouders / knieën niet bedekt had.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:29

Als ik jou was zou ik amaryllis hier op bokt een berichtje doen. Die gaat er wel eens heen en kan je d'r veel over vertellen! Die is er erg enthousiast over :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:54

Relaxed schreef:
Vrienden van mijn ouders waren toevallig pas geweest en op haar foto's zag ik dat ze gewoon met spagettibandjes en lange rok rondliep.. Ik zorg idd voor bedekte schouders, maar hoef dan niet perse lange broek en lange mouwen met 30 graden :+

Spaghetti-bandjes zijn een beetje op de grens (en eigenlijk over de grens, als je het aan de lokale bevolking vraagt, maar zolang je je schouders bedekt hoef je niet persé helemaal lange mouwen te dragen hoor. Ik heb in de Golf gewoond en zelfs in Koeweit, dat toch echt wel een stukje strikter is, zijn korte mouwen niet heel schokkend, zolang je maar gewoon je schouders bedekt. Nagestaard zul je sowieso wel worden, wat je ook draagt :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:42

leeneliefje schreef:
Als ik jou was zou ik amaryllis hier op bokt een berichtje doen. Die gaat er wel eens heen en kan je d'r veel over vertellen! Die is er erg enthousiast over :D

Ha! Daar was ik al *\o/* Onderstaande reactie is even puur uit enthousiasme geschreven, want ik ben helemaal gek van de UAE!

Als je van Dubai naar Oman rijdt (via Dubai - Hatta road E44) kom je langs the Big Red, een heel gaaf stuk woestijn met prachtige zandduinen en hoogteverschillen. Je kan daar bij meerdere plekken langs de weg quadbiken. En dan niet op van die knullige dingen zoals in NL, maar dan UAE-style ;)

In Dubai is Boardwalk heel leuk om 's avonds te zitten, aan de Creek. Heerlijk eten ook! En bij the Meridien hotel vlakbij het vliegveld heb je leuke all-in avonden voor weinig geld. En vergeet Burj Khalifa niet te bezoeken en online je tickets te boeken (https://tickets.atthetop.ae/atthetop/St ... gInfo.aspx). EN als je dan toch in de Dubai Mall loopt moet je echt even naar de Camel Shop met alleen maar kamelenspullen, te leuk! Ik ben wel van mening dat je in openbare plaatsen je schouders en knieen moet bedekken, gewoon omdat je te gast bent binnen de geldende cultuur.

Picknicken in de woestijn 's avonds is ook leuk, hout sprokkelen van verdorde boompjes en lekker stoken! En vergeet niet om selfies te maken met kamelen, dat is mijn signature-ding als ik daar ben :D Ik heb daar een vriendin wonen die ik heb leren kennen omdat zij een paard van ons kocht, zie ook Amaryllis @ [VVDD] Zoektocht eindigt in MIJN sprookje van 1001 nacht.. :) :)

Ik hoop wel dat het weer nog een beetje bijtrekt, afgelopen week was er veel regen en storm. Kreeg al weer filmpjes door van die gekke kerels die achter hun SUV's aan het wakeboarden waren op straat :') Gek volkje, haha!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:59

Wij zijn 2x naar Dubai/Oman geweest kerst 2014 en kerst 2012.
Fanatastisch. Nog steeds niet uitgekeken maar wat ik zeker aan raad is een wadi bezoeken en de sinkhole, ook in Muscat zelf de traditoneel markt en daar rondlopen is geweldig!

Oman is zoveel cultuur gewoon in een woord te gek, Dubai is nogal gegroeid en 1 bom toeristen dus daar is van het weer genieten nr1.

Qua kleding hebben we altijd bedekende schouder kleding gedragen en als we echt dorpjes gingen bezoeken in een lange, hele dunnen broek. Uit respect, dit is namelijk wel bijna 'verplicht'. Anders als je spageti bandjes heb kijkt iedereen naar je en is zeer respectloos. Moest zelfs een keer een hoofddoek dragen toen ik een moskee bezocht.
Oman is fantastisch 2x 2 weken heen geweest en ik krijg al een glimlach op mijn gezicht als ik er weer aan denk!
Ontzettend veel plezier!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:07

Ik volg, mijn man en ik willen ovrr een paar jaar naar Dubaï met de kinderen.
Hoe zit het met prijzen van eten, drinken, souvenirs, kleding en eventueel entree geld daar?
Wij vonden namelijk de hotel prijzen wel mee vallen dus vroegen ons af of de rest dan zoveel duurder is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:09

Moet je die Burj Khalifa perse van tevoren reserveren?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:23

Nee, maar als je ter plekke kaarten koopt zijn ze veel duurder en kan het zijn dat je lang moet wachten.

Wij hebben pas die ochtend geboekt voor s middags, dus echt ver vooruit is niet nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:42

Ah Thanks, dan boek ik ze thuis nog ff idd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:00

Wat is aan te raden qua tijd en verdieping om erheen te gaan? Vanaf 18 uur tot 'the sky' lijkt mij het mooist, dan heb je volgens mij nog de zonsondergang (rond 1830) Maar best prijzig.. 85 euro pp.. Of is overdag juist mooier?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:07

Ik ben naar de "gewone" etage geweest, uit m'n hoofd de 122e? Wij hadden geluk dat het de dag ervoor heel licht had geregend dus wij hadden een kraakhelder uitzicht :j wij waren er halverwege de middag, 14:30 uur en betaalden 125 dirham pp geloof ik. Daarna zijn we door DuMall Mall geweest en hebben we de eerste fonteinenshow gekeken :) dat is ook erg mooi!

In Dubai centrum is autorijden trouwens een hel, je kan dan beter met de metro en taxi gaan. Je kan bv parkeren bij de eindhalte al Rashadiya en daar opstappen. Metro is goedkoop en prima te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:19

Ja dat is de 124e idd.. Ik zie nu dat die 85 euro erbij komt, voor die extra etages.. Zit wel veel prijsverschil in.. Tussen 16 en 18 is prime time, maar dat lijkt me wel het mooist.. :j Daarna idd naar die fonteinen toe