Reis naar midden-oosten/andere moeilijke landen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Reis naar midden-oosten/andere moeilijke landen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:23

Hoi allemaal,

Al heel lang wil ik eens een keer wat verder weg, op een avontuurlijkere reis. Ik hoef niet veel luxe, ik vind het heel erg leuk om regelmatig wat primitiever te overnachten. Het midden-oosten trekt me erg, maar het probleem is dat het er op dit moment vrij onrustig is en ik wil wel veilig reizen natuurlijk. Iran lijkt me ontzettend gaaf bijvoorbeeld, maar ook Jordanie lijkt me leuk. Afrika (Kenia) ook zeker.

Ik wil niet in mijn eentje reizen in die landen (blond meisje :P) dus ik ben wel aangewezen op een groepsreis of een reis die op de een of andere manier enigszins georganiseerd is. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld is ook leuk. Ik zoek gewoon een manier om eens wat van het land te zien, erin te verblijven en nieuwe dingen mee te maken.

Wie heeft er ervaringen met organisaties die dit bieden? Djoser, Fox en Shoestring enzo heb ik uiteraard al gevonden, maar ik vind ze behoorlijk prijzig. Misschien zijn er andere opties.

Dus wie heeft het al eens gedaan, en hoe beviel het :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:18

Misschien is EVS iets voor je? Vrijwilligerswerk (betaald), onder meer mogelijk in Palestina. Kan tot je 30ste, zo uit mijn hoofd.

Sheran

Re: Reis naar midden-oosten/andere moeilijke landen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:54

Oh, daar zal ik zeker eens op kijken! Palestina lijkt me ook erg gaaf :) en ik ben nog geen 30. Heb jij het gedaan?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:10

Ik wilde een poging doen, maar voordat ik alle bureaucratie had afgerond had ik al een grotemensenbaan gevonden, dus het is er niet meer van gekomen. Het staat nog wel op mijn lijstje van dingen die ik wil doen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 11:38

Die grotemensenbaan heb ik ook al :j. Dat maakt het zeker lastiger! Je kan niet meer zo lang achter elkaar weg :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:00

En een vast contract opzeggen, dat dat je natuurlijk ook niet zomaar :o

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:16

Wij zijn toen met Dastytravel (of zoiets) naar Tunesië geweest, geboekt via vakantieveilingen. Was geweldig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:31

Ik ben met Baobab naar Costa Rica/Nicaragua/Panama geweest, met Fox naar Maleisie en Barbados/Grenada/St. Lucia (laatste was individueel) en met Djoser naar Brazilie/Bolivia/Peru, Turkmenistan/Oezbekistan/Kazachstan/West-China/Kirgizie, Colombia en China.
Van deze reisorganisaties bevalt Djoser ons het beste (reis van Baobab en de Maleisie-reis van Fox hebben we ook een serieuze klacht over ingediend).
Voor een groepsreis zijn ze niet eens heel prijzig, heb vele duurdere organisaties gezien. Het zijn wel grote organisaties met een goede naam (met de klachten die we hadden is ook serieus omgegaan en 1 reis is zelfs uit het programma gehaald).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:44

Ik ben vorige zomer naar Egypte geweest met AIESEC. Niet aan te raden, de organisatie was bagger. Maar een fantastisch land, je moet er niet alleen rondlopen maar een onvergetelijke ervaring.

Misschien kun je daar iets vinden.
Je kunt er alle sinds vrij goedkoop een grote rondreis doen en zo alle belangrijke plaatsen hebben bezocht. Bij ons was dit niet te toeristisch en redelijk basic.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:47

Kras reizen heeft ook behoorlijk wat groepsrondreizen die een stuk goedkoper zijn. Wel is het zo dat de groepen ook een stuk groter zijn (maximaal 40 personen) waar het bij Djoser en Baobab maar 20 personen zijn. Fox heeft vaak ook grotere groepen, maar niet op alle reizen (Maleisie reis was een kleinere groep). Leeftijd bij Fox ligt doorgaans wel hoger.
Ook Stip reizen heeft goedkopere groepsrondreizen, maar ook daar zijn de groepen groot, minimaal 18 personen.
Zelf doen wij graag groepsreizen, maar voor ons is het wel dat wij een groep van 20 personen te groot vinden, die hebben we 1 keer gehad. Doorgaans tussen de 12 en 16, en dat is een prima aantal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 22:24

Bedankt voor alle tips, ik ga zeker even kijken :D
Ik ben nog nooit op een groepsreis geweest, lijkt me wel leuk als het met wat gelijkgestemden is :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:27

Sheran, ik doe je pb :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:32

Oman is een relaxed land. Ik ben niet blond, maar als vrouw kon ik daar prima reizen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:54

Kijk eens bij Sawadee, die bieden ook maatreizen aan en veel vrijheid tijdens de reis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 18:56

Sawadee is idd erg mooi, maar heel, heel ruim buiten budget.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:20

Ik ben zelf in Jordanie geweest, geweldig land! Ik ben zelf toen met Fox gegaan, met inderdaad een hoge leeftijd, maar voor je de reis boekt kun je zien hoe oud de mensen zijn die hebben geboekt, dus wellicht iets om rekening mee te houden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:52

Kijk ook eens naar nrv travel. Leuke bestemmingen, ook in het midden oosten.
Wij hebben een prive reis van hen gedaan in Argentinie, was echt super netjes georganiseerd. Het klopte gewoon allemaal :)