St. Maarten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lonni

St. Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:38

Hoi!
Deze zomervakantie ga ik met mijn familie op vakantie naar St. Maarten, en daar mag ik een strandrit inclusief zwemmen met de paarden maken! Ik vroeg me af of er bokkers zijn die al ooit eens op Sint Maarten zijn geweest, hotspots weten of zelfs al eens daar hebben paardgereden?
We zitten in een riu palace hotel in het franse deel van St. Maarten :)

Barst los! ik ben heel benieuwd :D

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:40

Ik ga er dit jaar naar toe om voor 3 jaar te gaan wonen. Ben heel benieuwd hoe het paardrijden er is. Wij gaan op het Nederlandse deel wonen.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:44

Puppetje schreef:
Ik ga er dit jaar naar toe om voor 3 jaar te gaan wonen. Ben heel benieuwd hoe het paardrijden er is. Wij gaan op het Nederlandse deel wonen.

Gaaf! Ik lees alleen maar goede recensies en hoop echt een fantastische rit te hebben, ik heb nog nooit gezwommen of met een paard op het strand gereden maar in recensies worden de paarden ontzettend goed verzorgd en zijn de ritten ook goed geregeld. Ik zoek eigenlijk iemand die ooit eens een rit daar heeft gedaan en me kan vertellen of;
- er een groep is die ook lekkere galopjes maakt
- het toegestaan is om over het strand een galopje te doen
- hoe lang je ongeveer in het water bezig mag zijn
en natuurlijk of de gids enkel frans spreekt, of ook engels/nederlands :)

Ik wil een rit gaan maken bij de Bayside Riding Club ranch (dit is de enige die we konden vinden op internet namelijk :') )

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:43

Er zit nog een manege op Sint Maarten op het Nederlandse deel :) Het heet Seaside Nature Park (http://www.seasidenaturepark.com/) Ik heb daar acht jaar geleden een half jaar gewerkt, ondertussen is het echt ontzettend veranderd qua activiteiten, het is enorm uitgebreid (nu ook manegelessen en een kinderboerderij volgens mij).
Als je op die stal wil galopperen moet je een privérit boeken. Je zult je verbazen hoeveel mensen komen paardrijden die nog nooit op een paard hebben gezeten (veel Amerikaanse toeristen via cruiseschepen), ik denk dat 90% echt niet kon rijden van de mensen die ik tijdens de ritten heb begeleid. Dus even nakijken of dat bij Bayside ook zo is. Het strand bij Seaside is trouwens niet superlang om echt flink te galopperen, weet niet hoe dat bij Bayside is.
Volgens mij gaan ze bij Bayside echt zwemmen met de paarden (dus zadel af). Bij Seaside ga je wel de zee in, maar met zadel en al, en niet diep genoeg om echt te zwemmen. Het deel met zwemmen is niet zo heel lang, van het uur dat ik met toeristen reed stapten we 3x in de zee heen en weer wat maar ongeveer 5 minuten was.
Misschien is het slim om contact op te nemen met de stal waar je gaat rijden en een privérit te boeken met de wensen die jij hebt. Dan weet je zeker dat je gaat galopperen en dat je extra tijd kunt reserveren om te gaan zwemmen.

Qua hotspots, het is alweer zo lang geleden dat ik daar geweest ben :o
Ik heb heerlijk gegeten bij Lal's, een indiaas tentje vlakbij het vliegveld.
Vliegtuigen kijken bij Maho Beach, dat is het strand wat aan de landingsbaan vast zit.
Hip uitgaan (dansclub) kan bij Bliss, dat zit vlakbij Maho Beach.
Karakter, een strandtent aan Simpson Bay, destijds gerund door Nederlanders. Het strand is niet zoveel bijzonders (je zit aan de landingsbaan), maar de sfeer is echt leuk en ze hebben leuke strandfeestjes.
Orient Beach is een enorm strand aan de Franse kant, ik vond het enorm toeristisch, maar het is wel makkelijk met veel strandtentjes. Volgens mij heeft Sint Maarten 42 verschillende stranden. Ik zou online eens gaan kijken wat een strand is die jou aanspreekt.
Maak een boottocht. Er zijn verschillende mogelijkheden en lengtes (van een uur tot een dag zeg maar), waarbij je vaak BBQ't aan boord en aanlegt bij een eilandje om te gaan snorkelen.
Bezoek een van de omliggende eilanden (Anguilla, Sint Barth's, Saba, Sint Eustatius)
Sint Maarten heeft ook een eigen eilandje: Pinel, waar je met een pendelbootje naar toe kan om een dagje strand te liggen.

_lautje_

Re: St. Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:09

Maho Beach is leuk vanwege de vliegtuigen.

Qua schoonheid, rust en snorkelen is Happy Bay echt een must. Is op het Franse deel gelegen en wat lastig bereikbaar. Geen commercieel gedoe daar en over het algemeen vrijwel geen toeristen. Eigenlijk alleen mensen die (gedurende een periode) op St. Maarten wonen weten hoe er te komen.

Het Franse deel is qua natuur en stranden vele malen aantrekkelijker dan het 'veramerikanseerde' en druk toeristische Nederlandse deel.

Anoniem

Re: St. Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:41

Wat is de beste tijd om naar st maarten te gaan eigelijk? Warm zonder regen?
Ik volg eventjes.