Corsica zomer 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love2sk8

Corsica zomer 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:22

Hallo allemaal,

Komende zomervakantie hebben wij de plannen om 3 weken naar Corsica te gaan.
Wij gaan met de auto met vouwwagen, via de nachtboot.
We zijn met 5 personen, mijn ouders, mijn zusje(13) mijn broertje(11) en ik(15).

In die drie weken willen wij een weekje naar de westkust, een week naar de oostkust, en een weekje in het midden ven het eiland, in de bergen. Wij zijn geen mensen die drie weken aan een stuk alleen op het strand liggen, we willen ook actieve dingen doen. Canyoning, snorkelen, wandelen(in de bergen), mountainbiken, etc. (Wij hebben allemaal ervaring met bergwandelen, snorkelen en canyoning en nemen onze eigen mountainbikes mee). Qua campings hebben we al wel gekeken, maar nog niks besloten, bij de oostkust wel waarschijnlijk camping Marina d'Erba Rossa.

Nu is het zo dat wij nooit eerder een zonvakantie met de auto en tent hebben gedaan... dus alle tips zijn welkom! Raden jullie Marina d'Erba Rossa aan? Welke campings zijn nog meer aan te raden? Welke activiteiten zijn leuk om te doen?

Alvast bedankt,

Groetjes Aniek (en familie)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:44

Leuk! Prachtig eiland. Wij waren er in 2014 twee weken. We hebben toen alles gezien, behalve het zuiden van het eiland. Alleen een glimp van Ajaccio meegekregen, omdat we daar aankwamen met de boot.

Wij zaten in het midden van het eiland bij Moltifao op deze camping (wel in stacaravan, niet met tent): http://www.campingecanicce.com/index.html. Wat mij betreft een aanrader. Is vlakbij Monte Cinto en je kan vanaf daar heel mooie wandelingen maken, want je zit midden in de vallée d'asco. Is ook vlakbij de Monte Cinto. Ik vond de charme van het bergachtige midden van het eiland, dat je in de stadjes (Corte) en dorpen daar nog veel signalen ziet van de onafhankelijkheidswens van Corsica.

Vergis je niet in de rijtijden en afstanden op het eiland. Zeker het middenstuk is enorm bergachtig, maar ook de rest van het noorden is vrij bochtig. Daar doe je zeker langer over dan je gewend bent.

Rijd vooral met de auto een stuk over cap corse (het noordoosten van het eiland, dat 'uitstulpsel' boven Bastia). Zo mooi!

Wij gaan deze zomer ook weer in het naseizoen. Lekker 3 weken met de auto over de zuidkant van het eiland touren.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 17:24

Szan schreef:
Leuk! Prachtig eiland. Wij waren er in 2014 twee weken. We hebben toen alles gezien, behalve het zuiden van het eiland. Alleen een glimp van Ajaccio meegekregen, omdat we daar aankwamen met de boot.

Wij zaten in het midden van het eiland bij Moltifao op deze camping (wel in stacaravan, niet met tent): http://www.campingecanicce.com/index.html. Wat mij betreft een aanrader. Is vlakbij Monte Cinto en je kan vanaf daar heel mooie wandelingen maken, want je zit midden in de vallée d'asco. Is ook vlakbij de Monte Cinto. Ik vond de charme van het bergachtige midden van het eiland, dat je in de stadjes (Corte) en dorpen daar nog veel signalen ziet van de onafhankelijkheidswens van Corsica.

Vergis je niet in de rijtijden en afstanden op het eiland. Zeker het middenstuk is enorm bergachtig, maar ook de rest van het noorden is vrij bochtig. Daar doe je zeker langer over dan je gewend bent.

Rijd vooral met de auto een stuk over cap corse (het noordoosten van het eiland, dat 'uitstulpsel' boven Bastia). Zo mooi!

Wij gaan deze zomer ook weer in het naseizoen. Lekker 3 weken met de auto over de zuidkant van het eiland touren.

Bedankt voor de tips! hier hebben we zeker wat aan :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:29

Heerlijk Corsica! Waar komen jullie aan? Vergis je inderdaad niet in de reistijd wij waren altijd wel een dag onderwerg van ajacio weer naar Bastia. Wij hebben een aantal keer gestaan op la Vallée half uurtje van ajacio. Heerlijk vlak bij het strand. Wij zijn ook ervaren wandelaars/klimmers maar vonden het in juli/augustus daar voor te heet. Wel op eigen houtje canyoning dat was wel heerlijk. Op een uurtje rijden van de camping prachtig waterval en rivier en minder toeristisch dan het echte berg gebied.