Openbaar vervoer Finland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Openbaar vervoer Finland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 13:37

Hoi!

Half april gaan wij met school een week op cursus in Finland.
Nu gaan we 3 dagen eerder, maar ik vroeg me af hoe het zit bij het openbaar vervoer. Kan iemand mij daar meer over vertellen?
Ik heb deze site gevonden https://www.hsl.fi/en, maar wanneer weet ik of een huis nog binnen travel area Helsinki ligt? We verblijven namelijk in Airbnb. Als iemand mij hier iets over kan vertellen zou geweldig zijn.

Verder, nog dingen die we zeker moeten zien? Ik ben nog nooit in Finland geweest, dus ik ben super excited!

LoveBodin

Re: Openbaar vervoer Finland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:48

Waar zit het huis ongeveer?
Ik heb in Vantaa gewoond, dus kan je wel wat meer uitleg geven over het OV in en rondom Helsinki :)

Helsinki is een geweldig mooie stad vind ik zelf, vooral de kerken, het atheneum, de marktjes en Suomenlinna zijn echte aanraders. Als je nog tijd over hebt kan je richting Tampere gaan :).

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:27

Ik ben er ondertussen achter dat een huis in Espoo zit. We zouden dan op vrijdag van Hämeenlinna naar het huis in Espoo moeten, en zaterdag van Espoo naar het vliegveld. Kunnen we dan het beste dagkaartjes kopen? Ritkaartje?

op donderdag moeten we van het vliegveld naar een huis in Helsinki zelf, hebben we 3 dagen om rond te lopen in helsinki, en moeten op zondag van helsinki naar Hämeenlinna. Zijn dagkaartjes het handigste? Zijn deze 24 uur geldig?

En ik ga het allemaal opzoeken, en kijken wat we allemaal gaan zien, ik ben erg benieuwd!!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:11

Espoo zit in regio vervoer van Helsinki :)
Hameenlinna niet, daarvoor kan je op het station los een kaartje kopen. Die zijn helaas niet heeeel goedkoop :/

Van Helsinki naar espoo en terug kan je het beste kijken of je een drie dagen kaart kan halen. Dat is nog best goedkoop en dan kan je met het hele openbaar vervoer :).
Ik dacht alleen wel dat espoo in zone 2 lag (Helsinki zelf is 1).

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 11:14

En met een drie dagen kaart mag je al het openbaar vervoer gebruiken? Bus, trein, metro? (is er uberhaupt wel een metro?)
Dat Hammeenlinna niet goedkoop is dat weet ik, alleen vanuit daar worden we opgehaald om naar de campus te gaan, dus dat is niet anders.
Ik had inderdaad ook al gevonden dat Espoo in zone 2 lag!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:17

Jep. Is voor al het openbaar vervoer. In de stad is een vervoerder, hsl dacht ik. Voor verdere trein reizen is er vr. Maar de korte treinen zijn ook nog van hsl.
Er is wel geteld 1 metro lijn in Helsinki haha