Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:[HK] Emigreren? Daarom! is een topic waar je misschien meer aan hebt als het om ervaringen uit wisselen gaat.
Je topic ga ik verplaatsen naar BEU. (= Bokt er op uit).
ED → BEU
Jikkeee schreef:Mijn vader woont in oost Hongarije. Ik ben dus ook meerdere keren op verschillende plaatsen in Hongarije geweest. Het zal nooit mijn land worden. Ik weet ook niet waar je precies woont? Gezien je ook ontzettend arme stukken hebt.
Het leven daar is in mijn ogen ook niet te vergelijken met wat we hier hebben. In Budapest zijn mijn vriend en ik een avondje op stap geweest met de zoon van de vriendin van mijn stiefmoeder. We hadden zelf wat contant geld gepind en kregen onverwacht van mijn vader en stiefmoeder ook nog wat extra. Zeg dat we in totaal iets meer dan €150 in onze portemonnee hadden zitten. Die jongen schrok daar ontzettend van en vertelde dat dat voor sommige mensen hun maandloon is. (Wij hebben dus ook de hele avond betaald, zonder problemen natuurlijk)
Wat is voor jou de reden geweest om daar naartoe te verhuizen?
tjady schreef:Wat voor studie doe je dan en waar leven jullie van? Is er voldoende werkgelegenheid?
Fem schreef:Benader Odilia ( memberlist.php?mode=viewprofile&u=18528 ) op bokt eens.
Zij heeft er jarenlang gewoond samen met haar partner incl. paarden, honden, etc.
Ik heb 3 maanden opgepast op hun dieren en huis terwijl zij samen op vakantie/wereldreis waren.
Meikje schreef:Wij "wonen" af en toe in Hongarije. We zijn full time huizen- (en dieren)oppassers en hebben een vast oppasadres een stukje ten noorden van Bonyhad. Ik vind het fijne aan Hongarije dat het er rustig is en niet zo vol als Nederland. Maar de armoede is erg aanwezig en hoe ze met dieren omgaan is ook niet fijn.
Ik snap heel goed dat je naar dit land bent verhuisd, want de prijzen van woningen en land is echt heel laag. Hoe is de omgeving bij jullie? Ik heb eigenlijk alleen de omgeving rondom het oppashuis gezien, en de route naar het noorden.
Je schrijft dat het een paardenland is, maar bij Bonyhad merk ik daar weinig van. Ik ken drie mensen met paarden in de buurt, en dat zijn allemaal Nederlanders. Voor de landbouw gebruiken ze mankracht en machines en de zigeuners hier hebben zich allemaal op een vaste plek gevestigd, zonder paarden. Waarvoor gebruiken ze paarden bij jullie? Eigenlijk zou ik eens wat meer van het land willen zien, als je eens oppas nodig hebt....
marisssssax schreef:Wij zijn in Hongarije op vakantie geweest, bij het balatonmeer. Ik vind het zelf eeen prachtig land, jammer genoeg geen paarden gezien waar ons vakantie huisje stond dat was echt een toeristenplek zegmaar. Wel onderweg mooie huizen gezien met veel grond en paarden. Maar ook erg armoedige huisjes/plekken gezien wat mij dan niet echt aanspreekt aan dat land.. We hadden een prachtig huisje en erg sociale mensen. Zeker voor herhaling vatbaar als vakantie plek maar meer niet
[ [url=m/f6W9JT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/osEALK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NRqfNc.jpg]Afbeelding[/url] ]
odilia schreef:Ik meld me, ik heb jaren in Hongarije gewoond, op verschillende plekken binnen de Baranya.
Doe men over dieren denkt is overal verschillend. Ga maar eens naar Kaposvar, naast de paardenkliniek. Een giga gebouw met sportpaarden waar ze allemaal heel goed voor de dieren zorgen. Daar in de buurt heb ik mijn rijpaard ook gekocht. Ook het asiel in Pecs vangt oa. paarden op die daarna voor lessen worden gebruikt of doorvermiddeld worden op een verantwoorde manier.
Maar aan de andere kant zie je ook veel mishandeling door oa. geen geld en onwetendheid.
Ik zie de laatste jaren (kom nog regelmatig terug) dat vooral in de steden mensen 'verwesteren' en ook de mening/behandeling naar dieren toe beter wordt. Ik zie meer kleine hondjes die in huis wonen en worden uitgelaten en er wordt steeds meer educatie gegeven over hoe kinderen met dieren moeten/kunnen omgaan.
Mijn mening is dat elk land zijn voor en nadelen heeft. Ik ga als ik deze zomer mijn studie in Nederland heb afgerond rondreizen in een camper door europa heen en kijken wat onze volgende plek zal worden waar we ons goed voelen en willen vestigen.