Visum aanvragen voor de VS?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LastDream

Visum aanvragen voor de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 19:03

Goedenavond! :)

Ik doe dit jaar eindexamen van de havo. Ik wil heel graag een tussenjaar nemen en dat doorbrengen in de Vs. ik heb familie wonen, en de planning was om daar ong 10 maanden te verblijven van aug tot ong Mei. Ik ben imiddels 18 jaar en heb geen leerplicht meer. Kost en inwoning zijn al geregeld, alleen mijn visum is nog een issue.

In principe mag je max 90 dagen verblijven in de vs, maar je mag niet werken etc. Nu wil ik graag verblijven bij mijn familie en werken in de horeca. Studeren wil ik niet,het is puur een tussenjaar.
Nu vraag ik mij af of er iemand bekend is met mijn probleem? is dit mogelijk?
Ik ben werkzaam bij Ahold, een bedrijf ook in de Vs zit, maar via een stage wordt erg lastig...
Ik ben aan het regelen, maar ik loopt behoorlijk vast met een aantal zaken. :)
alvast bedankt! :)

Piekosjj

Re: Visum aanvragen voor de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:09

Kan je geen werk visum aanvragen? Die zijn geloof ik een jaar geldig, en dan mag je dus gewoon legaal werken.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:12

Denk niet dat dat gaat lukken, zelfs als je via je bedrijf gaat werken in amerika is het een vreselijk papierberg die je moet invullen en langs gaan bij de ambassade.
Zonder uitzending van een bedrijf is het eigelijk zogoed als onmogelijk.
Misschien als student en dan daar gaan studeren is dat geen optie.
Weet alleen niet of je dan mag werken.
http://www.visaversa.com/visum-amerika/werkvisum/

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:37

Dat wordt inderdaad heel lastig, ze zijn niet zo makkelijk met werkvisa in de VS. Wat je zou kunnen proberen is een uitwisselingsjaar op een high school via een speciaal daarvoor bestaande organisatie, alleen moet je dan wel naar school natuurlijk ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:25

Wat justy zegt. Geeft je een boel ervaring.. En als je havo hebt gedaan kan je dat niveau echt goed aan. Kost alleen wel geld. Qua werkvisa wordt erg lastig, want je moet dan aantonen incl visitebrieven waarom jij en jij alleen dat werk kan doen. En de boel bedotten met een gewoon visum raad ik je niet aan, dan kom je het land zeker niet in.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:16

Een werkvisum is ontzettend moeilijk voor Amerika. Je moet er ontelbaar veel papieren voor invullen, je moet kunnen aantonen dat er een geldige reden is waarom jij als buitenlander die baan zou mogen doen ipv een Amerikaan. Voor een doorsneebaan bij Ahold als 18-jarige kunnen ze in Amerika wel 1.000 anderen vinden die die baan in jouw plaats kunnen doen, dus is er voor de Amerikaanse ambassade ook geen enkele goede, economische reden waarom zij jou als buitenlander zouden laten immigreren. En daarbij: een werkvisum krijgen als je geen garantie hebt op een baan of je hebt nog geen concreet aanbod gekregen van een Amerikaanse werkgever, dan is het vrijwel onmogelijk. Werkvisa worden uitgereikt aan mensen die een concrete baan hebben aangeboden gekregen, niet mensen die "even" daarheen willen verhuizen en dan werk zoeken daar.

En zelfs als je het krijgt moet je ervan uitgaan dat het minstens een jaar duurt vanaf het moment dat je je aanvraag doet totdat je het visum in handen hebt. Als je dus dit jaar nog wil vertrekken, dan ben je flink te laat.

Een toeristenvisum kan je wel aanvragen, maar bereid je ook voor dat ze dan niet mals voor je zullen zijn. Want dan willen ze natuurlijk wel bewijs dat je je daar 10 maanden kan onderhouden zonder dat je hoeft te werken (want met een toeristenvisum mag je niet werken).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:19

LZP -> BEU