In April komt m'n Nieuw Zeelandse vriend naar Nederland. Mede om mijn ouders te ontmoeten, de omgeving te zien waar ik ben opgegroeid en mij ''op te halen'' voordat we naar Australie gaan.
We hebben ongeveer twee weken; met een paar dagen in de UK. Dus zeg, 10 dagen..
Nu hebben we Koningsnacht en Dag al gepland in Amsterdam.. uiteraard een must see. We zijn overigens van de zomer enkele dagen in Amsterdam geweest dus Heineken tour, grachten boot etc hebben we al gedaan.
Aangezien m'n broer in Rotterdam woont gaan we ook 2 nachten daar naar Rotterdam (voor Koningsdag) en dan kan hij Rotterdam zien en wellicht Den Haag en bijv. Madurodam (Nederland in een notendop.)
Hij zegt bijv; ik wil de windmolens zien.
Tja.. waar vind ik die?

Is Volendam bijv een must see voor toeristen? Ik ben er zelfs bijv. nog nooit geweest. Wat is nog meer een goed idee om te zien?
Utrecht Keukenhof? Of is dat ''overrated'' en kan ik beter ergens anders heen om tulpen velden te zien (staan die eigenlijk al in bloei midden/eind april?)
Ik woon in Weert dus we zullen soms de auto hebben maar voornamelijk de trein; weet iemand of er een voordeelkaart is voor meerdere dagen treinreizen?
Ik woon zelf al 3 jaar niet meer in NL dus wellicht zie ik je bepaalde trein acties over mijn hoofd.
Anyway, ik heb eventjes adviezen nodig.
Brand los

Oja; als we daar een hotel overnachting bij moeten doen ofzo da's geen probleem.

Edit: Ik ben opgegroeid in omgeving Zuid - Limburg; dus 3 landen punt, de doolhof, epen ijs en Maastricht zullen waarschijnlijk al wel mee gepakt worden.