Doe vakantie in Europa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Doe vakantie in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 16:40

De titel is wat ruim maar zo staan wij er ook nog in.

Mijn vriend en ik zijn nog heel erg zoekende naar wat wij kunnen gaan doen deze zomervakantie. We hebben zelf zitten denken aan wandelen door Zwitserland, fietsen naar Frankrijk of trekken met de auto door Scandinavië. Maar er zijn natuurlijk veel meer leuke dingen te doen die wij niet weten. Een ding is zeker we willen niet 2 weken op een bedje aan het strand liggen(een paar dagen sluit ik natuurlijk niet uit ;) ). Interrailen heb ik al een keer gedaan dit behoort ook nog zeker tot de optie's. Ik vroeg mij af of er bokkers zijn welke een onvergetelijke vakantie hebben gehad in Europa of tips hebben waar wij de mooiste plekjes kunnen vinden.

Eigenlijk hebben wij verder geen beperkingen. We zijn beiden 25, jong en vitaal met iets meer dan een studentenbudget :D . Het gaat om een vakantie van 2/3 weken.

Wie helpt ons naar een geweldig idee?

Stephanie_M

Re: Doe vakantie in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:50

Genoeg keuze inderdaad! Zwitserland adviseer ik niet zo is zichzelf op dit moment uit de markt aan het prijzen, zelfs een simpele vakantie zal al erg duur worden.
Italie en Frankrijk/Spanje zijn ook erg interessant voor mooie routes om te rijden. Toscane in Italie is bijvoorbeeld erg mooie genoeg bezienswaardigheden, stad en natuur. Ook nog betaalbaar en natuurlijk heerlijk eten!

Zelf kom ik al jaren aan het Gardameer en ga dit jaar met een vriendinnetje die er nooit is geweest. Ik ga dus lekker alles herbeleven op naar Milaan, Verona, Venetië en we rijden een nachtje naar Florence.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:10

Slovenië is super tof als doe-vakantieland en heel betaalbaar. En goed te combineren met de landen op de route erheen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:35

Bedankt voor jullie berichtjes! Afgelopen zomer ben ik nog in Toscane geweest, ik ben er verliefd op. Ga graag over een paar jaar nog weer terug maar nu willen we toch iets zoeken waar wij beiden nog niet zijn geweest.
Slovenië is iets waar ik nooit aan gedacht zou hebben! Heb je ook specifieke tips?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:07

Wandelen in Italie? Is wat betaalbaarder als Zwitserland en infrastructuur met berghutten (Refugio's) is erg goed. De lange afstandspaden door de Dolomieten heten 'Alta Via' en er zijn er verschillende.

Slovenie lijkt me ook erg leuk, vooral rondom Bled / Triglav National park.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:29

Een kano trip in Polen! Prachtig land, vriendelijke mensen, heel goedkoop en zeker veel te doen. Wij zijn enkele dagen gaan city trippen in Warschau en dan 6 dagen gaan kano varen. Onderweg kan je met je tentje overal wel terecht (wildkamperen of voor 1 euro/nacht bij mensen in de tuin). Het was er toen prachtig weer, heel veel zon en lekker warm :)

[BEU] Kano trip in Polen: aanrader!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:53

Ik zeg ook slovenie! Kransjka gora, triglav,...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:54

Ik ben een paar jaar geleden gaan wandelen in de Dolomieten. Heb daar in de buurt ook nog heerlijk kunnen glettersteigen :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:34

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:30

Wat een leuke reactie's! We zetten ze op ons lijstje. Mochten iemand nog andere tips hebben we horen het graag :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:14

Corsica misschien? Op een echt studentenbudget is dat slecht haalbaar maar als je iets meer te besteden hebt en de boot op tijd boekt red je het makkelijk. Wij hebben regelmatig in 1 keer door gereden naar Livorno of Genua, met twee chauffeurs is dat goed te doen.

Het eiland zelf is prachtig, echt prachtig. Heel veel verschil in natuur, leuke stadjes om rond te hangen en genoeg te doen als je de bergen intrekt. Zo zijn er prachtige trails om te wandelen en veel mogelijkheden om bijvoorbeeld tochten te doen bij cascades. Wij hebben altijd tochten gedaan zonder begeleiding, maar als je dat wel wilt dan ga je ook echt afdalen met touwen etc.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:53

Google eens op Slowaaks paradijs in Slowakije! Wij hebben daar echt heerlijk gewandeld! Onze huttentocht in de Karwendel in Oostenrijk was ook erg leuk. Daarna zijn we via Slovenië naar Kroatië gereden. Met z'n 2 en een auto dan ben je zo flexibel!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:26

La Palma. Sportief, zeer mooi en een aangenaam klimaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:44

Hou je van creativiteit? Wij gaan naar charme, een creatieve camping in Frankrijk :D DAar doe je de heel week gave workshops van theater, dans, muziek, beeldende kunst, foto en film, houtbewerking en alleswat maar creatief is. Niks is verplicht, alleen en leuk humeur :D www.charme.nl

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:55

Tsjechië! Schitterend land en betaalbaar.
Het land heeft prachtige bergen en bossen dus zeker geschikt om te wandelen, mountainbiken en als je van kanoën houdt kan je ook altijd wel ergens terecht.
Paardrijden is echt wel iets wat je moet doen als in Tsjechië bent, ik ben vorige zomer voor het eerst bij kennissen daar wezen paardrijden.
Meestal heb je in elke omgeving hier wel de mogelijkheid toe bij bijvoorbeeld een manege.
Als je houd van cultuur dan heb je ook genoeg te doen, overal heb je prachtige stadjes met mooie gebouwen, markten.
Wij combineren vaak een bezoek aan een stad met een bezoekje aan een kasteel of iets dergelijks.