Romantisch jubileum in NYC? Tips gevraagd :)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Romantisch jubileum in NYC? Tips gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 11:14

Binnenkort vertrek ik voor een weekje naar New York met mijn vriend en zijn ouders, ter ere van hun 40 jarig huwelijk. Dit is een cadeautje van de (schoon)kinderen aan hun.

Nu wil het zo zijn dat het gepland is in de week dat ook mijn vriend en ik ons 'jubileum' hebben, we zijn dan precies 5 jaar samen. Het lijkt me leuk om daar toch wel een beetje aandacht aan te besteden. We hoeven ook niet constant met mijn schoonouders op te trekken, dus we willen in ieder geval die avond met zijn tweeën iets leuks doen.

De vraag is alleen: wat?

Google heb ik al geraadpleegd, maar ik kan me in die suggesties niet echt vinden. Een broadwayshow vindt mijn vriend verschrikkelijk. Een rooftopbar vind ik verschrikkelijk (hoogtevrees!).

Dus, misschien hebben ervaringsdeskundigen op bokt nog tips? Ergens fijn uit eten zou al prima zijn. Budget is er wel: liefst niet over de top, maar het mag ook wel iets kosten.

Nadir

Re: Romantisch jubileum in NYC? Tips gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:28

Poeh, ik ben er geweest maar verder dan wandelen/fietsen in Central Park en dan romantisch picknicken kom ik niet. Stel je vraag eens hier: [BEU] USA

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 16:51

Dank voor de tip! Central Park is leuk idd, maar het is daar momenteel -3, dus picknicken is misschien niet zo'n goed idee :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:53

Ik zou kijken om heeeeel goed te gaan eten :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:03

Je zou naar de High Line kunnen gaan. Dat is een park waar vroeger een spoorweg was en is een ontmoetingsplaats voor stelletjes.

http://www.thehighline.org/

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:05

Het is wel erg toeristisch en duur heb ik gehoord daar. Ik zoek zelf liever minder bekende plekjes uit of dingen die hun geld heel erg waard zijn.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:25

poes schreef:
Het is wel erg toeristisch en duur heb ik gehoord daar. Ik zoek zelf liever minder bekende plekjes uit of dingen die hun geld heel erg waard zijn.

Bedoel je NYC?

Toeristisch valt echt mee hoor, natuurlijk op Time Square, WTC, Rockefeller enz veel toeristen. Maar verder is het echt een geweldige stad. Ik vond het fantastisch om mee te maken en een week in zo'n stad te leven. Amsterdam vind ik vele malen meer toeristisch aandoen.

Duur is het wel, maar wel zo duur als je het zelf wil maken. Uit eten gaan is bijvoorbeeld erg duur en vaak slechte kwaliteit vergeleken met Europa, dus dat zou ik minder snel doen. Tenzij je echt goed op zoek gaat naar exlusieve plekken, maar dan ben je echt flink veel geld kwijt.

Qua tips is sowieso een uitzicht in het donker echt supermooi en ook romantisch. Vooral als je later op de avond gaat, dan is het minder druk. Uitzichten zijn adembenemend. Boottochtje om Manhattan vond ik ook heel erg gaaf. De high line vond ik zelf niet zo boeiend, maar wel leuk om een wandeling te maken.

In ieder geval heel veel plezier, want wat een geweldige stad <3

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:28

De High Line is inderdaad superleuk!
Maar ook zo'n comedyshow is leuk. Die zitten in vele zijstraatjes. Onze tickets hebben we toen op times square gevonden, bij mensen die ze daar verkochten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:03

Ik had het specifiek over de high line :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 15:26

Heb een helikoptervlucht by night en de boottour geboekt vandaag.. :D Nu al zin in!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:01

Jaloers. :))

Geniet ervan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:32

poes schreef:
Ik had het specifiek over de high line :)

Maar het High Line park is vrij toegankelijk. Dus wat vind je specifiek duur eraan?

Je kan alles zo duur maken als je wilt.
Wij vonden het een gaaf park en hebben daarna in Chelsea wat gegeten.

Helikopter vlucht is ook romantisch!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:00

Ik had het meer van enkele blogs dat het er erg druk was en in de buurt wat drinken erg duur. Maar niet uit eerste hand dus!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:07

Ben er zomer 2014 geweest en toen was het niet erg druk. Hamburger gegeten in een tentje vlakbij en was ook niet bijzonder duur.