Europapark tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Europapark tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 16:23

Hallo allemaal, wij gaan dit jaar waarschijnlijk naar het europapark. We zijn er nog nooit geweest dus wat zijn aanraders of tips betreffende het park? Is het eten een beetje betaalbaar? Wat zit er eventueel in de buurt om te bezichtigen?

Esmee_RS

Re: Europapark tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:11

Europa park is echt zo leuk! Wij gaan dit jaar ook weer *\o/*
Wat er in de buurt zit weet ik eigenlijk niet, aangezien wij er alleen heen gaan voor het park. Wel is het aan te raden om meerdere dagen te gaan (zeker als je voor het eerst gaat!), er zijn namelijk zo veel attracties en shows! Als het wat drukker is lukt het je dan misschien niet om alles te zien en te doen in 1 dag, en dat is natuurlijk jammer :)
Veel plezier!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:09

*\o/* Europapark onwijs leuk!
Ik weet niet in welke periode je wilt gaan maar Oktober is een aanrader, het gehele park is versierd met duizende pompoenen die ook weer versierd zijn. Op de dag is er vaak tussen een bepaalde tijd een gratis spookhuisje met levende acteurs. En een halloween parade. De "enge" figuren lopen ook door het park heen voor foto's en er is ook een dansshow aan hrt einde van de dag.Voor de horrornights betaal je tussen de 20 en 31 euro voor een avondje onbeperkt spookhuizen en een aantal attracties.

Ik ben zelf nog nooit in een niet Halloween periode geweest.

De attracties in het park zijn gewelidg Silverstar is egt amazing! Tegenover het park zit een goedkoop pension briggitte is volgens mij de naam. Heb daar zelf nog nooit geslapen omdat het vol was. Bij de grote attracties hebben ze single lines dan zit je meestal niet bij je reisgenoten maar het kan je 3 uur wacht rij schelen.

De omgeving weet ik niks van ik weet wel dat je in Duitsland goed kunt shoppen! DM drogist betaal je voor sommige producten 10 euro minder dan in NL.

De prijsen om te eten in Duitsland ligt stukken lager dan in NL. In de buurt +/- 10 minutjes rijden zitten hotelletjes waar je lekker kunt eten vaak kun je dan ook aanschuiven bij het buffet.

De prijzen in het park weet ik niet meer. Maar het eten is heel goed en gevarieerd, vaak wel heel druk en in bijvoorbeeld het achtbaan restuarant ( dan wordt je menu over een rails naar je tafel bezorgd) moet je reserveren. Verder hebben ze tentjes met flamkuche, pannenkoekjes, en uiteraard ook patat. Achterin het park zit binnen bij een attractie met boten ( zoiets als pirates of the careibean ) een wok daar was het heerlijk en niet al te druk.

Hoop dat je wat aan mijn tips hebt! *\o/* Veel plezier!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 19:38

Hartstikke bedankt, daar heb ik zeker wat aan. We gaan met een tent op de camping (heb nog nooit gekampeerd). We willen inderdaad in ieder geval 2 hele dagen gaan. Wat is buiten de achtbanen nog meer een attractie of show die je niet mag missen?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:51

moonsparkle schreef:
Hartstikke bedankt, daar heb ik zeker wat aan. We gaan met een tent op de camping (heb nog nooit gekampeerd). We willen inderdaad in ieder geval 2 hele dagen gaan. Wat is buiten de achtbanen nog meer een attractie of show die je niet mag missen?

Ligt eraan in welke periode je gaat maar de waterattracties zijn leuk. Er zijn ook wat kleine attracties iets met neptunes ofzo dat is eigenlijk dat je met een karretje door een verhaal heen rijdt zoals bij Disney veel te zien is. Er is ook een laser kamer dan moet je proberen de laser stralen te ontwijken. En rijdende autotjes. Ehmmm.... volgens mij zijn wij niet verder gekomen dan dat. Er is zoveel te doen en te zien in Europapark! Ohw ja er is ook een simulator. En gewoon de standaart attracties zoals kop en schotel. Maar de achtbanen zijn egt een aandader om allemaal te doen! *\o/*