Alleen op vakantie.. Welke groeps/single reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Alleen op vakantie.. Welke groeps/single reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 21:05

Halloo Bokkers!

Ik had een dilemma die ik jullie graag wil voorleggen, want samen weet je meer dan één!
Helaas ben ik de enige single in onze vriendengroep, en gaat dus ook iedereen dit jaar met hun vriend op vakantie. Erg logisch uiteraard, maar jammer voor mij.
Daarom ben ik op zoek naar een georganiseerde groepsreis of singlereis (zolang die maar niet gericht is op een vriend zoeken :+ ).
Wat mijn eisen zijn.. Eigenlijk niet zo heel veel. Ik ben 20 jaar, voor de gehele vakantie (dus incl eten, drinken, verblijf en uitjes en alles) is het budget ongeveer 1000 euro. Ik wil een zon/strandvakantie, maar waar wel dingen georganiseerd worden.
Ik heb al op de site van mambo gekeken, maar ben nog niet meer sites tegengekomen waar ik binnen mijn budget kan blijven, of waar je niet 25 jaar oud moet zijn.

Daarom hoop ik dat jullie misschien nog organisaties weten!

Ludique96

Re: Alleen op vakantie.. Welke groeps/single reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:40

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 21:54

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:58

Ik ben zelf nu 2x met Crusj meegeweest. Echt een aanrader! Meestal wel vanaf 25 jaar inderdaad..
En cirkel reizen misschien?
Die hebben dacht ik ook reizen vanaf 19 euro en best betaalbaar.
Succes!

Edit; dit zijn hun strandvakanties vanaf 20 jaar.
https://cirkel.nl/singles/zoeken?filter ... v&sorting=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 07:37

Cirkel en Mambo zijn van één eigenaar en volgens mij bieden ze ook dezelfde reizen aan.

Wat ik nog weet voor jouw leeftijdscategorie (t/m 20 jaar) is Simbo Freestyle (http://simbofreestyle.nl/vakanties). Ik heb het idee dat nog niet alle vakanties op de site staan, maar zij bieden verschillende soorten vakanties aan van strand&uitgaan, strand&actief, taalreizen, rondreizen, paardenreizen etc. Ik weet niet of dit iets is wat jou aantrekt. Het is vaak net iets meer georganiseerd dan een vakantie via GoGo en vergelijkbare organisaties.

Als je surfen leuk vindt is daar ook een groot aanbod in goedkope reizen, vaak de westkust van Frankrijk. Ripstar is een goede aanbieder, maar zoeken op 'surfcamp' levert je nog veel meer mogelijkheden op.

Verder heb je volgens mij de bekende zon/zee/strand aanbieders:
Go Fun
X-travel
GoGo
Beachmasters

Via Google kom ik ook nog uit bij:
Simi Reizen
YMCA jongerenreizen
X-Adventures

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:00

Ik zou lekker alleen gaan, bij de meeste vakantie bestemmingen vind je eventueel genoeg Nederlanders om contact mee te leggen. Kun je gaan en staan waar je wilt

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:58

Hee! Ik organiseer deze zomer weer een ruitervakantie voor mensen tm 21 jaar! `gaat ook iemand van 22 jaar mee! Een gezellige groep en we maken elke dag samen een ruitertocht https://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes/ valt ook ruim binnen je budget! Neem eens een kijkje ;)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 13:08

NZ92 schreef:
Hee! Ik organiseer deze zomer weer een ruitervakantie voor mensen tm 21 jaar! `gaat ook iemand van 22 jaar mee! Een gezellige groep en we maken elke dag samen een ruitertocht https://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes/ valt ook ruim binnen je budget! Neem eens een kijkje ;)

Helaas heb ik die week al vrijwilligerswerk! Ook ben ik toch meer op zoek naar een strandvakantie in een warm land :)

Moonsparkle, ik zie het niet helemaal zitten om helemaal alleen te gaan.

Ik denk dat áls ik het aandurf, dat ik dan toch via Mambo ga. Vind het toch wel eng om alleen te gaan. Omdat de reis die ik op het oog heb ook voor de leeftijd van 20-35 is en ik natuurlijk nog maar 20 ben. Bang dat iedereen veel ouder is en dat ik geen aansluiting heb.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:02

Ik ben 2 jaar terug meegeweest met een groepsreis van 25-45. Ik was toen net 25. Ik had dezelfde 'angsten' als jij nu hebt. Het is mij echt enorm meegevallen! Nog steeds leuk contact met de 'oudere' singles. Ik was dan 25 en de jongste na mij 31. Toch prima vermaakt!
Succes! ;)

oh en iedereen gaat met hetzelfde doel op vakantie: plezier maken! Leeftijd is dan echt geen issue ;)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:19

Inmiddels heb ik beslist om toch met zo'n groepsreis te gaan, en heb een reis gevonden waar ik een goed gevoel bij had.

Wat ik alleen net zag is de organisatie Labyrinth, waar je voor het zelfde soort reis, bijna 200 euro minder betaald? En dat is ook 10 dagen in plaats van 7/8.
Hebben jullie ervaring met deze organisatie? En waarom is het zoveel goedkoper?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:30

Yvankaxx schreef:
Ik denk dat áls ik het aandurf, dat ik dan toch via Mambo ga. Vind het toch wel eng om alleen te gaan. Omdat de reis die ik op het oog heb ook voor de leeftijd van 20-35 is en ik natuurlijk nog maar 20 ben. Bang dat iedereen veel ouder is en dat ik geen aansluiting heb.

Even hierop inhakend, ik ben een aantal jaar terug met Djoser naar Suriname geweest. De groep bestond uit zowel koppels als alleenstaanden, leeftijd tussen 25 en 65. Was een hele leuke groep. Niemand die buiten de boot viel, geen groepjesvorming van koppels of singles of zo.
Leeftijdsverschil hoeft dus helemaal geen probleem te zijn.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:34

Na wat mailen met mambo, bleek dat de mensen die zich aan hadden gemeld tot nu toe allemaal dik tien jaar ouder dan ik ben, dat zag ik toch niet helemaal zitten.
De reis die ik nu op het oog heb, heeft een leeftijd van 17-25 jaar en dat zie ik meer zitten :)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:47

Kijk ook eens bij Estivant! Hele goede ervaringen mee!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 00:03

_Deco_ schreef:
Kijk ook eens bij Estivant! Hele goede ervaringen mee!

Estivant is helaas vanaf 25 jaar!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:45

Voor de verre reizen:
fox, www.singlemaarnietalleen.nl
Hier ben ik 3 keer mee weggeweest. Eerste keer toen ik 23 was. Altijd goed bevallen. Niet het goedkoopste, maar prima.
Andere optie: Djoser, Shoestring, enz. Zijn altijd andere alleenreizenden, leeftijd kan varieren, maar ik heb dat nooit nadelig gevonden.
Alleen was ik meestal zo'n 1500 euro kwijt.

Binnen Europa had je altijd de zomervariant van Single snow, de naam weet ik zo niet.

Labyrinth ben ik 15 jaar geleden meegeweest. Het gehele programma volgens de reisgids klopte niet met de werkelijkheid. Wat een dramareis was dat. UIteindelijk hebben we de helft van de reissom teruggehad. Ik denk niet dat het aan Labyrinth gelegen heeft, want zij kopen het ook gewoon weer ergens in, en die mensen in Slovenie kwamen hun afspraken niet na. Internet was er toen nog niet, met een kpn prepaidtelefoon kon je niet bellen, enz. Dus de communicatie ging ook niet. Ik zou nu rustig weer boeken bij Labyrinth. Het gaat echt wel goed nu. Er zitten leuke reizen bij. Dus gewoon doen als er wat leuks bijzit.

Verder ben ik toen ik 21 was nog eens meegeweest met Travel Express, geen idee of dat nog bestaat. Naar zuid Frankrijk, weekje raften, klimmen, enz. En hetzelfde heb ik ook eens gedaan bij Gogotours, nu Sunweb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:48

NZ92 schreef:

Bestaat dit nog? Ik heb daar ook eens een dagtocht gemaakt. Met m'n vriend (nu ex), en er ging nog een Engelsman mee. De enige keer dat ik op een Merens gereden heb.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:14

germie schreef:
NZ92 schreef:

Bestaat dit nog? Ik heb daar ook eens een dagtocht gemaakt. Met m'n vriend (nu ex), en er ging nog een Engelsman mee. De enige keer dat ik op een Merens gereden heb.

de ruiterkampen doen we sinds 3 jaar zelf :) Voorheen was dit via een organisatie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:23

Yvankaxx schreef:
Inmiddels heb ik beslist om toch met zo'n groepsreis te gaan, en heb een reis gevonden waar ik een goed gevoel bij had.

Wat ik alleen net zag is de organisatie Labyrinth, waar je voor het zelfde soort reis, bijna 200 euro minder betaald? En dat is ook 10 dagen in plaats van 7/8.
Hebben jullie ervaring met deze organisatie? En waarom is het zoveel goedkoper?

Ik ben vorig jaar met Labyrinth naar Kroatië geweest. Leuke organisatie maar net allemaal wat minder strak geregeld dan bij Cirkel/Mambo. Wel erg leuk en prima te doen. Welke reis had je op het oog?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:40

De reis naar Elba van 20 augustus :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:47

Labyrinth of Cirkel/Mambo?

Ik ben met Cirkel naar Elba geweest, geweldige vakantie gehad. Sowieso een prachtig eiland :+:

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:49

Met mambo/cirkel inderdaad!
Zou je mij misschien een pb sturen met meer ervaringen van jouw reis? Wel leuk om van tevoren meer te horen dan alleen de info van de site :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:51

Ik ben twee jaar geleden met Simi Reizen meegeweest naar Slovenie. Alles prima geregeld, leuke activiteiten en de camping was ook best oké! Kostte niet erg veel, was allemaal basis qua eten/drinken (zelf koken en boodschappen doen). Groep was gezellig klein (7 'gasten', 2 begeleiding) en de activiteiten werden begeleid door een Nederlandse gids die daar woonde.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:02

Ik weet niet of je kan/wil reizen via een Belgische organisatie? Zo ja, kan ik je Joker heel hard aanraden. Zij hebben ook een aanbod voor jouw leeftijdsgroep, Go 26 genaamd.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:05

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:07

Rianne_ schreef:
Je kunt ook via srprs.me gaan reizen: https://srprs.me/solo-together
Locatie onbekend :D

Oh dat vind ik gaaf :D Eens in verdiepen.. De SPRS voor in je eentje vind ik te duur....