Alleen handbagage mee, wat doe jij met je toiletartikelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Alleen handbagage mee, wat doe jij met je toiletartikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 19:14

Vriendjelief en ik maken regelmatig gebruik van de (city)tripjes met alleen handbagage. Even lekker er tussenuit voor weinig geld en niet zo lang hoeven wachten op je bagage :P

Nu was ik vandaag aan het inpakken en vroeg me af hoe jullie bokkers dat doen met je shampoo, tandpasta, deo, oftewel, je toiletspullen. Heb je die doorzichtige kleine flesjes thuis gevuld of halen jullie de reisverpakkingen? Of koop je na aankomst de nodige dingen en gooi je die weg? Of laat je ze achter?

Voordeel van Hotels is dat je natuurlijk enkele dingen aanwezig hebt, maar wij gaan meestal (Air)B&Ben ;)

Dus, hoe doet Bokt dit?

Sani

Re: Alleen handbagage mee, wat doe jij met je toiletartikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:20

Ik neem reisverpakkingen mee en vaak laat ik ze daar. :')

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:23

Shampoo etc doe ik in van die kleine flesjes, dat is een stuk goedkoper dan reisverpakkingen kopen. Van tandpasta koop ik wel een reisverpakking. En tegenwoordig hebben ze van die mooie compressed deodorant, die is klein genoeg voor in je handbagage, en gaat net zo lang mee als normale grote.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:24

Reisverpakkingen meenemen. Of daar bijv. Shampoo kopen omdat je daar vaak het meest van nodig hebt.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:50

Kleine Flesjes en tandpasta neem ik vaak een tube mee die bijna op is. Heb nu voor de volgende vakantie wel een rituals reispakket besteld in de sale.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 01:07

Ik neem reisverpakkingen van de rituals pmee en afhankelijk van de reisduur zijn ze op en laat ik ze daar of ik ze zijn niet op en gaan ze mee terug.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 01:27

Ik heb hordes van die kleine hotelverpakkingen, dus die neem ik dan mee. Wel in zo'n speciale zak doen.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:38

Cookies schreef:
Ik heb hordes van die kleine hotelverpakkingen, dus die neem ik dan mee. Wel in zo'n speciale zak doen.

Ja het moet in een afsluitbare doorzichtige tas ofzo toch?
En zitten er geen regels aan de hoeveelheid liters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:51

Als ik maar een weekendje weg ga zorg ik dat ik mijn haar was voordat ik ga, dan hoef ik in ieder geval niet mijn eigen shampoo en conditioner mee te nemen.

Qua huidverzorging gebruik ik eigenlijk alleen maar nivea soft en een goedkope reiniger van willekeurig merk of zeep. Nivea soft doe ik in een klein bakje en die zit gewoon in m'n make-up tasje. Dingen als tandpasta koop ik gewoon ter plekke en die laat ik meestal achter of gooi ik weer weg. Het kost over het algemeen echt geen drol (80 cent voor een tube tandpasta en 50 cent voor een beetje douchegel of zeep) en het bespaart weer ruimte en moeite.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:57

In hotels zijn bijna altijd wel standaard een shampootje en douchegelletje. De rest koop ik in reisverpakking en verdelen we over onze baggage, zodat niet 1 iemand net te veel heeft in zijn sealbag (hoewel je wolgens mij zelfs max een liter zou mogen meenemen).
Medicatie in een tweede sealbag en dan lekker zorgeloos op reis, zonder lang op bagage te moeten wachten!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:35

Ik heb solid shampoo en conditioner van Lush, en een blok zeep. Tandpasta is een kleine tube dus dat mag sowieso.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:07

Ik heb thuis lege flesjes, die vul ik met shampoo en conditioner. Mijn hoofdhuid trekt de doorsnee hotelshampoo namelijk niet :)) En verder een kleine verpakking tandpasta en deo, en dan ben ik al een heel eind. Vaak neem ik reinigingsdoekjes mee om m'n gezicht mee schoon te maken, dat scheelt ook alweer vloeistof.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:25

Hier ook reisverpakkingen, heb ook nog wat mini verpakkingen uit hotels liggen maar vaak kies ik ook voor solid shampoo en een blokje zeep mee. Is deel van moeilijk doen met flesjes al opgelost.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:38

Vesceron schreef:
Cookies schreef:

Ja het moet in een afsluitbare doorzichtige tas ofzo toch?
En zitten er geen regels aan de hoeveelheid liters?

Van die reiszakjes kun je dacht ik ook bij de action kopen. Met zo'n schuifje waarmee die dan dicht is (zelfde idee als druk en sluitzakjes)
Ik dacht max 100ml. Maar dit zou je ook bij de airline kunnen navragen waarmee je vliegt. Maar zolang je die miniverpakkingen hebt en in zo'n zakje doet, doen ze vaak niet zo moeilijk. en voor je make-up van die reinigingsdoekjes nemen. Scheelt weer in vloeistof ;) (was al genoemd zag ik)
Ik koop altijd shampoo ter plekke, die paar dagen kan ik wel een goedkope shampoo overwegen. :Y)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:43

100ml per product en max 1 liter zak, dus daar paar best een hoop in! Ik heb van bijna alles de reisverpakking en de rest gaat in kleine flesjes of bakjes. Die zeepblokken en shampooblokken zijn wel een goed idee!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:48

Yessy schreef:
100ml per product en max 1 liter zak, dus daar paar best een hoop in! Ik heb van bijna alles de reisverpakking en de rest gaat in kleine flesjes of bakjes. Die zeepblokken en shampooblokken zijn wel een goed idee!

Zo zat het inderdaad! Ik wist dat het iets met 100ml was :Y)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 10:48

Bedankt allen! Leuk om te lezen dat de meesten goed voorbereid op vakantie gaan :)

Na afgelopen weekend ga ik ook maar kleine flesjes meenemen. De gekochte shampoo bleek conditioner en de andere aankopen waren ook een blamage.. :=

Shampoo blokken klinkt handig! Waar kan je die krijgen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:00

Ik haal bij de Etos alles in reisformaat.
Die blokken ken ik niet. Klinkt idd wel handig.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:55

Lush staat er om bekend. Maar woonwinkels die het merk bomb cosmetics verkopen zouden het ook kunnen hebben.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:53

RianneH schreef:
Bedankt allen! Leuk om te lezen dat de meesten goed voorbereid op vakantie gaan :)

Na afgelopen weekend ga ik ook maar kleine flesjes meenemen. De gekochte shampoo bleek conditioner en de andere aankopen waren ook een blamage.. :=

Shampoo blokken klinkt handig! Waar kan je die krijgen?

Lush, niet goedkoop, maar je doet er wel heel erg lang mee.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:37

Ik haal het altijd gewoon op de plaats van bestemming. :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:43

Ik neem of kleine dingetjes mee, of haal het gewoon op bestemming. Ik ben altijd zo makkelijk, ik pak ook pas altijd een uur voordat ik weg ga in, dus als ik dan niks kleins meer heb, dan haal ik wat op bestemming en shampoo etc hebben ze ook in hotels altijd wel, en in hostels zijn er altijd wel roommates die je kunnen helpen.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:47

Een tube tandpasta is meestal max. 100ML dus die neem ik gewoon mee, qua deodorant koop ik tegenwoordig de compressed variant, kleinere verpakking en gaat net zo lang mee als een gewone fles.

Parfums zijn meestal ook 100ML dus ook die zijn geen probleem om mee te nemen, make-up dingen hetzelfde..

En de rest koop ik inderdaad ook op de plaats van bestemming, scheelt ook een hoop meesleuren.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:53

Dat is ook iets waar ik aan zat te denken. Dit jaar vliegen wij naar een camping in Spanje, dus alleen maar handbagage mee. Op de camping is al het linnengoed al aanwezig, dus wij hoeven alleen maar kleren mee te nemen.
Mijn bodylotion daar kan ik niet zonder, daarbij moet ik dus kijken of ik een klein flesje kan meenemen, de rest denk ik daar te kopen. (shampoo, badschuim, tandpasta, zonnebrand)