Wat te doen in Zuid-Afrika??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Wat te doen in Zuid-Afrika??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 16:26

Deze zomer ga ik 3 weken naar Zuid Afrika. Ik ga samen met mijn vriend, mijn zusje en mijn neefje van nu twee jaar.
Dit is de vierde keer Zuid Afrika voor mij, dus ik heb al het één en ander gezien. Het probleem, voor zover dat een probleem is natuurlijk, is dat er nu dus een peuter mee gaat. Hierom willen we niet te ver rijden in de auto en dingen kunnen doen die ook geschikt zijn voor een peuter.

We vliegen naar Johannesburg en huren dan twee kleine auto's. De laatste week zit al vol, we gaan dan naar het Krugerpark.

Wie weet er nog leuke wildparken of mooie, betaalbare plekken om te overnachten in de regio Johannesburg/Krugerpark? We zaten nog te denken aan het Marlothpark, aangezien dat dicht bij het Kruger is.
Swaziland zijn we ook al geweest, dat willen we deze keer niet doen, ook ivm de border fees voor de auto's.

Ik hoor het graag!

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:27

Kom je nog bij de kust? Dan raad ik Cage Diving aan! Staat op mijn buckinglist op nr.1 :D Verder heb ik mij nog niet verder verdiept in ZA dus helaas geen andere tips.

Supervixen

Re: Wat te doen in Zuid-Afrika??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 16:37

Nee ik kom niet bij de kust deze keer. Cage diving gaat nogal lastig met een peuter. Het moet wel peuter vriendelijk zijn.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:11

Supervixen schreef:
Nee ik kom niet bij de kust deze keer. Cage diving gaat nogal lastig met een peuter. Het moet wel peuter vriendelijk zijn.

Peuter kan ook aan boord blijven ;)
Maar hopelijk krijg je nog andere tips voor in het binnenland, ZA is erg gaaf dus veel plezier alvast!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:13

Peuter als aas? O:)
Nee grapje natuurlijk. Ik ga dit topic even volgen, want wij willen volgend jaar naar Zuid-Afrika.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:18

Cayenne _O- _/-\o_

Idd cage diving of zonder cage als je de moed hebt ;-)... Zoek een goede operator met een veilige boot (liefst met grote cabine).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 17:53

Cage diving staat wel op mijn lijstje, maar dan over een paar jaar ofzo als ik alleen met mijn vriend ga.
3 jaar geleden hebben we wel vanuit Durban een walvis spot tocht gedaan, dat was erg mooi.
De kust is echter wat te ver rijden nu.
We zijn meer in de driehoek Johannesburg- Nelspruit- Polokwane denk ik.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:04

Ik vond de Panorama route ook erg mooi.

Jammer dat Swaziland geen optie is. Ik vond Mlilwane echt fantastisch. Je kon daar ook heerlijk wandelen door het park heen. Dat kan in t kruger natuurlijk niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 15:45

Ja de panorama route is ook heel mooi, die hebben we ook gereden. Misschien gaan we daar in de buurt ook nog kijken.