Vliegtickets boeken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Vliegtickets boeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 19:12

Hallo Bokkers!

Ik zou graag jullie hulp willen want ik zie door de bomen het bos niet meer. :(:)

Wij hebben plannen om van het zomer naar Spanje op vakantie te gaan met onze 2 kids (1 van dan 2,5 en 1 van dan zo'n 4 maand). Nu hebben we een vakantie huisje op het oog vlakbij Barcelona en willen we eigenlijk wel graag vliegen en daar een huurauto huren omdat we het nog niet zo ideaal vinden om met 2 kleine kinderen 15 a 16 uur in de auto te zitten.

Nu kan ik alleen door de bomen het bos niet meer zien qua vliegtickets. Wat is nou een goede betrouwbare aanbieder? Wanneer is het het goedkoopste om te boeken? Is er veel prijsverschil als we via een reisbureau de vlucht boeken? Hoe zit dat met bagage en eventueel extra spullen voor de kids :? 8)7

De periode dat we gaan is van 27-6 t/m 9-7. We zitten dus wel vast aan deze aankomst en vertrekdatum.

Wie o wie kan ons een beetje op weg helpen met vliegtickets? Y;(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:18

Vanaf welke luchthaven wil je vliegen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:21

www.vliegennaar.nl :) Hier kun je zoeken op je bestemming en dan krijg je verschillende betrouwbare aanbieders met de goedkoopste prijzen!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:25

Ik heb weinig ervaring met vliegtickets. Maar het kan per datum waarop je vertrekt enorm verschillen. Ik vlieg zondag met mijn vriend naar Valencia waar we voor drie dagen een auto gehuurd hebben, woensdag avond vliegen we weer terug. Wij vliegen via Ryanair en vertrekken vanaf Weeze. Nu hebben we een retourtje met zijn twee voor 91,- en een auto voor 70,- geloof ik. Ryanair heb ik in het verleden wel eens vaker mee gevlogen en vind ik zeker een goede maatschappij. Lekker makkelijk en rustig vliegveld. De prijzen zijn ook laag, maar zoals ik al zei, de datum waarop je vertrekt/thuis komt kan enorm verschillen. Wij hebben nu voor 91,- de tickets, terwijl je een week later 130,- voor een enkeltje per persoon betaald. Voor parkeren betalen wij nu wel 45,- op Weeze.

Auto huren hebben we gedaan met iemand die het principe kent (heeft daar een soort vakantiehuisje en gaat daar regelmatig heen). Wij hebben nu een auto geboekt bij Centauro, niet de allergoedkoopste, maar wel goede ervaringen ermee. De auto zelf was voor drie dagen 30,-, maar wij hebben daar wel een allrisk bij genomen van 40,- totaal, zodat we niet voor gekke dingen komen te staan. De auto is een Ford Focus met hoogstwaarschijnlijk heel weinig op de teller en voor vijf personen.

Hoe langer je gaat, hoe goedkoper het wordt. Zo zal de auto niet veel meer kosten als je een week of langer gaat, en is het parkeren bij weeze voor drie of zeven dagen ook nagenoeg hetzelfde.

BigOne

Re: Vliegtickets boeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:30

Gewoon naar het reisbureau gaan en informatie vragen hoeveel dit zou kosten. Dan kun je op het net zelf gaan zoeken hoeveel het daar kost. Wel een tip, soms wil het nog wel eens gebeuren wanneer je vaak googled op een bepaalde datum en vlucht, ze de volgende dag zo maar in eens duurder zijn, dus cookies verwijderen is aan te raden.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:34

Wat ik persoonlijk echt de aller fijnste site vind om tickets te boeken is www.skyscanner.nl . Je kunt selecteren vanaf waar je wil vertrekken, dit is fijn als je een specifieke luchthaven hebt waar je van wil vertrekken. Maar soms scheelt het ook om via een andere luchthaven te vliegen. Ik kom van regio Eindhoven en kijk zelf eigenlijk altijd naar Eindhoven, Amsterdam en Brussel en heel soms naar Dusseldorf. Je kunt daar dus ook gewoon een land selecteren waarvan je wil vertrekken.

Ik zou echt nooit een vlucht via een reisbureau boeken, dat kun je prima zelf!
Verder verschilt het van vliegmaatschappij of de bagage al erbij zit en of dat je deze los moet betalen (vaak is dit zo bij de goedkopere maatschappijen zoals Ryanair en Easyjet) maar dit wordt altijd erg duidelijk aan gegeven en ook altijd hoeveel bagage mee mag nemen. Hoeveel bagage de kinderen mee mogen nemen staat er ook vaak bij.

Mijn ervaring is dat ze bij de maatschappijen waar je los voor je bagage betaald vaak moeilijker doen over handbagage die groter is dan eigenlijk mag, of bijvoorbeeld een klein extra tasje.

Edit: ik ben even voor je aan het kijken, ik denk dat je kinderen boven de 2 jaar zijn of niet?
Ik weet niet van welke luchthaven je wilt vliegen maar Keulen en Dusseldorf lijken me te doen. Vanaf Keulen zou het bijvoorbeeld 388 euro kosten, hier moet je dan nog wel je bagage bij tellen. Koffers van de kinderen zijn dan voor de helft van de prijs.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 20:02

Jennyj01, geen specifieke voorkeur, wonen zelf in de buurt van Enschede.
Het is niet zo dat ik naar een vliegveld 6 uur verderop ga omdat die 10 euro goedkoper is dan het vliegveld op 2 uur bij ons vandaan.

Ghostattack, die kende ik nog niet, die ga ik ff doorspitten.

LvA1993, probleem is een beetje dat het huisje huren ook per dag veel verschil geeft aan prijzen, een dag eerder od later geeft ook zo een verschil aan van 100 tot 200 euro.. dus dat verschil ben ik dan weer beetje kwijt..

bigone, dat was me inderdaad al opgevallen. Die ga ik dus eens even verwijderen.

_micha_ die site ga ik ook eens even bekijken, de jongste zal 4 maand zijn (nog niet geboren haha) de oudste zal ongeveer 2,5 zijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:01

Cheaptickets.nl daar kun je ook je auto huur regelen.

Jerezano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:29

Ik kijk zelf graag op skyscanner, je kan hier ook een prijsalert instellen.
Wij verwachten in Mei onze eerste en gaan in september 2 weken naar Alicante.
Wij huren ook daar een auto + autostoeltje ( maxi cosi is bij te huren bij de huurauto ).
Je kan zelf wat rondkijken voor een huurauto bij de volgende grote aanbieders: record rent a car, goldcar, centauro, avis etc.
Over de extra spullen wat de kids betreft: verschilt een beetje per vliegmaatschappij.
Meestal mag je zonder problemen de wagen en een campingbedje meenemen.
Zelf denk ik dat het handiger is om bij je verblijfplaats van te voren te vragen of ze een babybedje neer kunnen zetten, als 2e optie zag ik zelf deze die mij handig lijkt voor onze kleine : http://www.mamaloesbabysjop.nl/inovi-co ... isbed.html
Deze is hele licht en compact en daardoor makkelijk mee te nemen.
Het kost wel wat maar misschien dat je het vaker kunt gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:53

Ik zou inderdaad voor skyscanner gaan. Vergeet niet om elke keer dat je de prijzen wilt gaan bekijken (of als je wilt gaan boeken en je hebt de vlucht al eerder bekeken) even de cookies van je browser te verwijderen. Anders hebben ze door dat je vaker naar dezelfde vlucht hebt gekeken en dan jagen ze de prijs flink omhoog!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:21

Persoonlijk is mijn ervaring dat boeken op dinsdag en donderdag het goedkoopste is, de prijzen op maandag zijn vaak hoger omdat veel zakelijke reizen dan worden geboekt, het weekend vanzelfsprekend omdat dan veel mensen samen komen om vakanties te boeken. Vertrekken op woensdag is vaak het goedkoopst, terug vliegen op vrijdag vaak ook.
Tot nu toe, voor de vluchten die ik naar Spanje en Ibiza heb geboekt (+/- 10 in laatste 2 a 3 jaar) waren gek genoeg toch direct bij Transavia en Ryanair de goedkoopste (misschien ook omdat skyscanner etc. als tussen persoon ook nog wat moeten verdienen?). Wel met een beetje geduld en vaak kijken, nog nooit last gehad van cookies overigens.
Nu weer met Transavia voor totaal 100 euro heen en weer naar Ibiza in het hoogseizoen. Soms scheelt het wel als je bijvoorbeeld heen boekt via Schiphol en terug via Rotterdam (of eindhoven natuurlijk).