Aanraders voor een kano/kajak trip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Aanraders voor een kano/kajak trip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 11:08

Vorige zomer zijn we 8 dagen in Polen gaan kanovaren en wildkamperen: erg leuke ervaring!

Dit jaar willen we opnieuw een kanotrip doen (met onderweg kamperen, zelf koken op vuurtje, stopplaatsen voor overnachting zelf te kiezen). Concept waarbij je op punt A vertrekt en na zoveel dagen op punt B opgehaald wordt.

Iemand aanraders? We dachten eventueel Zweden maar daar heeft mijn vriend minder zin in. Graag een beetje warme temperaturen :brr: Periode is volledig vrij, bij voorkeur rond mei of rond september.

Kom maar op met de leuke kano-landen :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 19:52

Zoiets: http://www.x-adventure.be/ is ook leuk, iets van canyoning of raften, als iemand daar een leuke bestemming voor heeft, ook altijd welkom :)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:37

Zweden verschilt niet veel van Polen qua temperatuur. En het is daar zoooo mooi!! Tegen kou kun je je ook kleden. Ben vorig jaar drie weken in Noorwegen en Zweden geweest en het was bijna elke dag T-shirt weer en in Zweden zelfs 28 graden!

Solleke_Noah

Re: Aanraders voor een kano/kajak trip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 09:43

Dat klinkt goed! Welke periode was je daar? :)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:17

Half juli tm eerste week van augustus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:26

Ik ben een paar keer in Frankrijk gaan kanoën, helemaal in het zuiden. Vooral in de bergen lopen prachtige rivieren, kraakhelder, prachtige natuur, en het water was heerlijk warm.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 18:32

8nnemiek schreef:
Ik ben een paar keer in Frankrijk gaan kanoën, helemaal in het zuiden. Vooral in de bergen lopen prachtige rivieren, kraakhelder, prachtige natuur, en het water was heerlijk warm.

Weet je misschien nog waar, of een website? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:39

Ik heb helaas geen idee meer wat de naam was -O- Eerste keer was met school, toen waren we op vakantie in 'l herault en daar in de buurt lag de kano-verhuurder.. En een paar jaar geleden zaten we wat noordelijker, en toen zijn we bij de rivier pont d'arc gaan kanoën, maar waar het precies lag weet ik helaas niet meer!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:50

De Pont d'Arc is een natuurlijke brug over de rivier de Ardèche vlak bij Vallon-Pont-d'Sec. In heel de Ardèche en de naastgelegen Cévennes is het mooi kanoën. Maar of je daar ook zulke tochten kunt maken met tussendoor ergens wild kamperen denk ik eigenlijk niet. Mooie tochten zeker, maar wild kamperen ben ik vrijwel zeker van dat dat, zeker in het hoogseizoen, niet mag.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:04

Ik wil dit even volgen! Mijn vriend is sinds vorig jaar helemaal kano-gek. Zou het liefst met kano naar Canada vliegen om daar een maand of 2 rond te peddelen, Zweden staat als 2de op zijn lijstje.

Mag ik vragen hoe jullie dat in Polen hebben gedaan? Echt allemaal wildkamperen?

Ik vind het peddelen ondertussen ook best leuk. Aangezien het wel heel relaxed is, zou ik t wel geschikt vinden voor vakantie, alleen ik ben nogal vriendjes met een toilet.
Ik heb trouwens geen voorkeur wat voor toilet, een caravantoiletje oid ben ik al helemaal gelukkig mee.