Betaalbare tropische eilanden of mooi landschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Betaalbare tropische eilanden of mooi landschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 23:20

Hallo allemaal,

ik heb al best wat plekken bezocht en hawaii was veruit de favoriet qua natuur opgevolgd door bonaire. Nu zoek ik zo'n soort bestemming, maar niet dezelfde en graag betaalbaar (hawaii was helaas ook onvergetelijk duur :-p). Ik hou van palmbomen, bergen, warmte, strand, snorkelen, natuur, dieren. Het hoeft geen eiland te zijn, maar het voordeel daarvan is vaak wel dat je het ene moment door een natuurlijke grot of jungle achtig gebied loopt en met een half uur rijden restaurantjes kunt vinden.
Op Zakynthos ben ik ook geweest, maar eventueel een ander grieks eiland mag ook aanbevolen worden.

Supervixen

Re: Betaalbare tropische eilanden of mooi landschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:28

Madeira?? Is alleen niet veel strand, maar wel prachtige natuur, je kunt walvissen spotten, het is niet te toeristisch en je kunt er heerlijk eten. Het is een ontzettend steil eiland dus bergen genoeg. En betaalbaar.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:30

Ik ben kort geleden met mijn vriend naar Zanzibar geweest en wij vonden het een hele mooie ervaring. De zee is fantastisch mooi en de mensen zijn ontzettend aardig. We hebben schildpadden en apen bekeken en ook kan je met wilde dolfijnen zwemmen. Ik weet alleen niet wat jij onder onvergetelijk duur verstaat :D.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:34

Oman, bijzonder mooi en fijn land en erg afwisselend

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:39

Veel bestemmingen in Azië kunnen aan je wensen voldoen denk ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 23:40

Supervixen schreef:
Madeira?? Is alleen niet veel strand, maar wel prachtige natuur, je kunt walvissen spotten, het is niet te toeristisch en je kunt er heerlijk eten. Het is een ontzettend steil eiland dus bergen genoeg. En betaalbaar.

Daar dacht ik ook aan, maar er is inderdaad vrij weinig strand en het weer ligt dacht ik rond de 20 graden wat voor mij geen korte broeken weer is, maar ik ga er nog even naar kijken. Ik wil namelijk niet in het hoogseizoen, zo'n beetje mei/juni.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:44

Ik ben net terug uit Fuerteventura en daar was het 21 en wel echt korte broeken weer. Luchtvochtigheid speelt ook een rol want dat was daar 75%, en in Egypte, waar het ook 21 graden was, 30% en daar was het wel koud.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:46

Cyprus?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 07:48

Danique schreef:
Ik ben net terug uit Fuerteventura en daar was het 21 en wel echt korte broeken weer. Luchtvochtigheid speelt ook een rol want dat was daar 75%, en in Egypte, waar het ook 21 graden was, 30% en daar was het wel koud.

Ik ben net terug uit tenerife, denk dat Fuertventura niet heel erg anders zal zijn? Gelukkig hadden we 27 graden en zon want de dag dat het bewolkt met 23 graden was liep ik alweer met lange broek. Ben nogal een koukleum.

Bij Cyprus heb ik het idee van veel kale vlakte/droogte en massa toerisme? Kan zijn dat dit een vooroordeel is ik ga er is naar kijken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:57

Mallorca is ook een prachtig eiland, vooral richting de bergen. Je moet weg blijven bij de toeristen, maar op sommige stranden waan je je zelf aan de Caribische zee. Snorkelen is alleen geen succes.

Ik heb me echt over het eiland verbaasd.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:58

domunicaans republiek

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:02

Gran Canaria <3 Slechts 5 uur vliegen, prachtig landschap, genoeg te doen, fijne temperaturen en best te betalen :)
Of een van de andere Canarische eilanden. Tenerife schijnt ook erg leuk te zijn, wel iets toeristischer.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:04

Mauritius! Stukje verder dan het meeste wat genoemd wordt maar prachtig mooi! Als je op een goed moment gaat zijn de tickets goed te doen. Hoe het precies zit met kosten van verblijf durf ik niet te zeggen. Het is wel echt prachtig!

En inderdaad Azië/ Thailand heeft ook hele mooie plekken/eilanden.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:33

Crofu !
Zeer betaalbaar , niet zo extreem toeristisch als Kreta .
Prachtige groene natuur en hele lieve en aardige mensen .

Oh ja , en een zeer aangenaam climaat !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:41

Santorini :j

Mooist denkbare zonsondergang vanaf de rand van de vulkaan.

Voor Griekse begrippen duur maar peanuts vergeleken met Hawaii.

ook leuk een trip door de Cycladen(Santorini onderdeel van is) Paros, Noxos, en Milos zijn ook fantastisch.
Symi is ook nog een aanrader.

Santorini
Afbeelding

Nausea op Paros
Afbeelding

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:51

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Montenegro?
Heel grote mooie bergen met meren en baaien, helder water met veel vissen om te snorkelen en ook grotten. Een deel van Montenegro is daarom ook werelderfgoed. En het is er totaal niet duur leven, de prijzen van alles daar zijn heel laag. De mensen zijn ook heel vriendelijk.

(Eigen foto's)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:59

La Palma! Prachtige natuur. Mooie vulkanen. Veel dieren en een heus " regenwoud".

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:10

Santorini is prachtig. En ik heb dus ook vernomen dat Montenegro fantastisch is. Al zou je dat totaal niet denken. :j En ja: Azië. Daar vind je alles wat je zoekt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 09:20

De canarische eilanden hoeven van mij niet zo want daar kom ik net vandaan ;)

Heeft santori wel natuur? Ik zie vooral die foto's met die witte huizen ook als ik Google.

De rest van de suggesties ga ik allemaal eens bekijken, bedankt voor de tips. Eilanden in Azië mogen ook genoemd worden want volgens mij is verblijf en eten daar wel goed betaalbaar wat de eventuele totale reisprijs wel naar beneden brengt.

Mauritius lijkt me ook heel mooi,maar ik dacht dat dat wel behoorlijk prijzig was? Ik keek net op tui en daar was 10 dagen in het goedkoopste resort meer dan 1000,- in het laagseizoen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:25

Als je naar Cyprus gaat kijken ,kijk dan ook eens naar het Turkse deel van het eiland.Wat minder toeristisch , lieve mensen en super lekker weer in mei/juni. In het hoogseizoen is het er veel te warm..

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:27

Corsica?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:28

Santorini kennen we vooral van de witte huisjes inderdaad.

Maar de kleuren van de vulkaan zijn prachtig.

Wil je echt natuur dan is Milos geschikter

Of Kefalonia.

Een andere mooie vulkaan is Nisiros.
Je kan daar echt in de krater van de vulkaan.
Waanzinnige kleuren overal.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:34

Wat is niet duur? Want dat is voor iedereen natuurlijk anders.

Ga je verder weg dan zijn vliegtickets vaak flink aan de prijs maar kan het levensonderhoud weer heel goedkoop zijn.

Na jouw omschrijving denk ik gelijk aan Thailand. Als je een beetje betaalbare vliegtickets kan vinden en niet een all-in reis boekt via een reisorganisatie kan het heel betaalbaar zijn maar nogmaals, wat is goedkoop? Want als je budget 500,- is voor een week dan ga je het niet redden om naar thailand te gaan.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:35

Samos en Mallorca. Mallorca buiten de toeristische gebieden. Prachtig eiland met voldoende rustige plekken. Samos is en blijft mijn favoriet. Geen palmbomen, maar heerlijk groen in mei juni. Niet overal zandstranden, veel kiezels. Niet zo heel toeristisch vergeleken met andere eilanden. Corfu en Kefalonia schijnen ook mooi te zijn.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:48

Tulandro schreef:
Mallorca is ook een prachtig eiland, vooral richting de bergen. Je moet weg blijven bij de toeristen, maar op sommige stranden waan je je zelf aan de Caribische zee. Snorkelen is alleen geen succes.

Ik heb me echt over het eiland verbaasd.

Helemaal mee eens! Ik ben er met oud&nieuw voor het eerst geweest. Het was toen overdag heerlijk weer kon in een hemdje en slippers naar buiten, avonds koelde het wel wat af.. Maar wat een prachtig eiland, ik had niet verwacht dat de natuur daar zo mooi zou zijn