Ik zit nu in 4 havo en ga na de havo een hbo vervolg opleiding doen van 4 jaar.
Ik ben nu 16 en ik ben als het goed is 22 als ik klaar ben met mijn toekomstige hbo opleiding.
Nu wil ik na mijn opleiding graag een jaar (of 10 maanden) naar Australië om daar op een paarden ranch of boerderij te werken. (Er moeten wel paarden zijn.)
Nu vond ik iets wat mij wel aansprak via de site Travelactive. Het enige nadeel daaraan is dat je verplicht een rijbewijs moet hebben, en ik weet niet of ik die dan al heb. Maar er waren ook veel voordelen, ze helpen je namelijk met het zoeken naar een baan in Australië en je kunt ze altijd bellen of opzoeken in Australië zelf als je helpt nodig hebt. En verder krijg je een cursus waardoor je al voor veel voorbereid bent. dat kost dan rond de 2000 euro inclusief vliegticket. (Excl. visum)
Maar het probleem is dus het rijbewijs. Ik heb ze al gemaild maar ze maken eigenlijk nooit uitzonderingen daarin.
Ik heb wel andere sites gevonden die iets soortgelijks aanbieden maar die bieden dan weer geen boerderijwerk aan. Alleen andere soorten werk in Australië.
Nu vond ik ook sites waarop je zelfstandig opzoek kunt naar een werkgever in Australië. Maar dan moet je echt alles zelf regelen, dat vind ik op zich niet erg om te doen maar misschien niet de veiligste optie, aangezien je toch voor langere tijd aan de andere kant van de wereld zit.
Een voordeel van die sites is dat er veel minder eisen aan je worden gesteld. (Verschilt wel per werkgever, maar de meesten vragen toch niet om een rijbewijs.)
Nu vroeg ik me af, zijn er hier mensen die op een paarden ranch of boerderij in Australië hebben gewerkt? Via wat voor organisatie/site hebben jullie dit gedaan en hoe was het?
Ik zou het erg fijn vinden als jullie hier wat informatie kunnen achterlaten.
Alvast bedankt!