Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phiep

Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 22:15

Hoi Bokkers!

Vandaag verscheen er op Vakantiepiraten een prachtig voorstel, namelijk een reis van 25 dagen in een camper door Canada voor een goeie prijs! To good to be true leek het wel! :D

Wie wil nu niet naar Canada! De ongerepte natuur, de prachtige wildernis al in al een geweldig avontuur en fotografeer kansen ten top!
In ieder geval voor Nadine (xNavatu) en ik a dream coming true.

Afbeelding

De reis gaat erom dat een camperbedrijf nieuwe campers heeft besteld die van Toronto naar Vancouver (4000 km) gebracht moeten worden. Hiervoor heb je 25 dagen waarin je kan doen wat je wilt, zolang de camper maar na die 25 dagen op de bestemming is. Dit allemaal vanaf 720 pp (4 personen) tot 890 pp (twee personen), hierbij is de vlucht inbegrepen. Natuurlijk keek ik of er addertjes onder het gras zitten en het lijkt erop dat je uiteindelijk uit zal komen op +/- 1000 euro pp voor reis, verzekeringen + 1 overnachting in een hotel. Wat je zelf moet betalen is de brandstof en het eten. Het gaat om de periode begin mei en is wel alleen in deze periode.

Nadine en ik willen heel graag de prachtige natuur gaan fotograferen en misschien kijken of we nog een stal of iets anders kunnen bezoeken. Het is voor ons de bedoeling om ons helemaal uit te leven op de fotografie in de wildernis van Canada. Maar we zoeken eigenlijk nog 2 mede fotografen/reizigers die met ons mee willen om dit geweldige avontuur samen te beleven.

Wie zou er met ons mee willen? :D
Laatst bijgewerkt door Phiep op 05-02-16 22:25, in het totaal 3 keer bewerkt

xNavatu

Re: Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:16

Stipje :D

Piekosjj

Re: Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:22

Ik hoop dat je er van bewust bent dat Canada echt gi-gan-tisch groot is, je voornamelijk zal rijden en het midden van het land vooral kale maisvlakten zijn? :+ Ik wil je nu echt niet in de put helpen, maar de mooiste natuur zit enkel rondom Vancouver/Calgary, Ontario heeft mooie bossen en meren maar de rest van het land is vrij leeg/saaierig.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 22:39

Piekosjj schreef:
Ik hoop dat je er van bewust bent dat Canada echt gi-gan-tisch groot is, je voornamelijk zal rijden en het midden van het land vooral kale maisvlakten zijn? :+ Ik wil je nu echt niet in de put helpen, maar de mooiste natuur zit enkel rondom Vancouver/Calgary, Ontario heeft mooie bossen en meren maar de rest van het land is vrij leeg/saaierig.

Op de website stonden er een hele hoop suggesties en we kunnen altijd nog wat andere dingen bezoeken, zoals stallen (kijken of het lukt). De suggesties leken mij erg mooi :D

Edit: Net even wat reisverhalen bekeken en best veel mensen doen het en de reisverhalen klinken goed :)
Laatst bijgewerkt door Phiep op 05-02-16 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:43

Jahoor!

In welke periode is het? Ik zou in dat geval wel heel graag wat meer tijd in het westen willen besteden. Inclusief bezoekje aan mijn oude baas (paardenfokker)

Ik heb destijds in 10 dagen 3000 km gereden, dat is ongeveer 35 uur rijden. Valt mee toch?

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 22:56

Kelly_ann schreef:
Jahoor!

In welke periode is het? Ik zou in dat geval wel heel graag wat meer tijd in het westen willen besteden. Inclusief bezoekje aan mijn oude baas (paardenfokker)

Ik heb destijds in 10 dagen 3000 km gereden, dat is ongeveer 35 uur rijden. Valt mee toch?

Eind april, begin mei. Na even gekeken te hebben lijkt het mij ook leuker om wat sneller naar het westen te gaan, maar als het lukt gaan we het zien. En idd valt mee :)

Qua periode is het begin rond eind april/begin mei, tot nog eind mei (25 dagen)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:09

Het komt eigenlijk heel slecht uit, precies tussen een heleboel activiteiten op het werk. Maar ik ga kijken!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 10:16

Kelly_ann schreef:
Het komt eigenlijk heel slecht uit, precies tussen een heleboel activiteiten op het werk. Maar ik ga kijken!

Laat het maar weten :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:03

Wat super gaaf. Ik kan niet. Maar wil dit wel graag volgen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:16

Piekosjj schreef:

Ach, dat valt best mee, kwestie van goed je routes plannen. Iets meer over noord rijden geeft al een heel ander beeld :j

Helaas past het echt niet in de agenda anders was ik graag mee gegeaan. Had ik gelijk wat familiebezoek kunnen doen :D

Als je daadwerkelijk die trip gaat doen, leg even contact met yarrah op Bokt, die is een ervaren Canada-reiziger.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 13:50

ikke schreef:
Piekosjj schreef:

Ach, dat valt best mee, kwestie van goed je routes plannen. Iets meer over noord rijden geeft al een heel ander beeld :j

Helaas past het echt niet in de agenda anders was ik graag mee gegeaan. Had ik gelijk wat familiebezoek kunnen doen :D

Als je daadwerkelijk die trip gaat doen, leg even contact met yarrah op Bokt, die is een ervaren Canada-reiziger.

Ik hoop dat het lukt en als dat zo is dan moeten we vast wel een mooie route kunnen uitstippelen.
Bedankt voor je tip! Als we het gaan doen zal ik contact met haar opnemen!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:57

Het lijkt mij heel gaaf om te doen. Maar ik weet niet of ik het momenteel kan betalen

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:59

Ik was hem ook al tegen gekomen en het lijkt me onwijs gaaf!
Helaas niet de mogelijkheid om zo'n tijd van huis te gaan ivm de dieren.

Ik volg dit topic wel, benieuwd (als jullie gaan) Hoe het was!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:04

Stel ik zou mee willen totwanneer heb ik nog se tijd om te zeggen of ik wel of niet mee zou willen?

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 15:11

speedfiets_2 schreef:
Stel ik zou mee willen totwanneer heb ik nog se tijd om te zeggen of ik wel of niet mee zou willen?

Jammergenoeg niet lang...
Het is een op=op actie en er zijn er nog maar een paar. Dus ik gok een paar dagen. Maar laat het maar weten

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:44

Ik had ook interesse maar ik lees nu hele, hele slechte recensies over de aanbieder. Durven jullie dat aan?

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 21:18

BelleFleur schreef:
Ik had ook interesse maar ik lees nu hele, hele slechte recensies over de aanbieder. Durven jullie dat aan?

Ik heb idd een paar slechte gelezen, maar ook goede. Heb al contact opgenomen met de organisatie en morgen krijg ik een speciale offerte. We kunnen altijd kijken wat daarop staat ;)
Aangezien ik ook genoeg goede heb gelezen ga ik niet uit van het slechte, we zullen het zien :)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:28

Kun je me de link geven naar de goede? Ik overweeg het echt maar kan me bv niet permitteren met verkeerde boekingen te zitten en dergelijke.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 22:31

BelleFleur schreef:
Kun je me de link geven naar de goede? Ik overweeg het echt maar kan me bv niet permitteren met verkeerde boekingen te zitten en dergelijke.

Natuurlijk!
Ik zoek zo de link weer op, nu niet in de gelegenheid.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:32

Is de aanbieder T.... T.... uit het noorden van het land? Daar heb ik in de US een paar reizen mee gemaakt en die waren allemaal prima georganiseerd.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:57

Neen Maflinger, WTC.

Dank je TS. Ik heb ook even een bericht gestuurd naar de organisatie.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:05

Want ontzettend jammer dat ik in die periode net voor mijn examens zit ;(
Was het een paar weken daarna was ik klaar geweest.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 23:21

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:29

Wat is de minamale leeftijd? ik ben 17 en dit lijkt mij een unieke kans!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:40

Ik heb eventueel ook interesse! Ik ben al eens in Canada geweest en heb ook op een onwijs gave stal gewerkt daar.

Wat zullen de kosten precies zijn en heb je een link naar de aanbieding?