Werken zomervakantie Engeland, ervaringen en tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Werken zomervakantie Engeland, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 14:57

Hoi allemaal!

Ik wil al heel lang voor een bepaalde periode naar Engeland om daar te werken. Engeland heeft mij altijd al ontzettend getrokken, het lijkt me zo'n leuk land om heen te gaan! Ik had het idee om te kijken of ik er een stageadres kon vinden, maar helaas mag je van mijn school geen stage lopen in het buitenland (alleen net over de Belgische of de Duitse grens, het moet namelijk met de auto te bereiken zijn). Dat lukt dus helaas niet, dus lijkt het mij onwijs leuk om er gewoon een zomer te gaan werken. Ik hoef er absoluut niet rijk van te worden, het gaat mij meer om de ervaring, dus werk op vrijwillige basis (tegen kost en inwoning) is ook goed. :j

Nu heb ik nog nooit zoiets gedaan, en ik heb geen idee wat er haalbaar is. Zelf zat ik te denken aan een bed and breakfast, om daar de kamers te verschonen en schoon te maken en dergelijke. Dat soort werk vind ik persoonlijk geen probleem om te doen, het soort werk maakt mij dan ook vrij weinig uit :) Maar, zou dat mogelijk zijn voor 6 weken of hebben ze liever iemand voor het gehele hoogseizoen? En hoe kan ik zoiets het beste aanpakken, gewoon een paar b&b's mailen/bellen met de vraag of dat mogelijk zou zijn, of kan ik het beter anders aanpakken? En, heb ik een visum nodig of niet?

Ik ben nog nooit in Engeland geweest, dus ik heb geen idee wat de leuke plekjes zijn voor zoiets. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de wat kleinere steden/dorpjes, woon zelf ook in een grote stad dus iets anders lijkt me wel een keer leuk :j

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden hierop! Als jullie zelf ervaringen hebben hoor ik dat ook graag. En als jullie tips hebben voor andere leuke soorten werk, of leuke steden en dorpjes lees ik dat ook heel graag! :D

Edit: Misschien handig om te weten: ik ben 17 jaar nu, ik wordt 18 op de laatste dag van de zomervakantie :)

Chantaliiejj

Re: Werken zomervakantie Engeland, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:39

Wat leuk dat je dit wilt, heb ik ook altijd willen doen.

Misschien kun je in dit topic even kijken?http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1824123

In dit topic hebben meerdere bokkers in het buitenland gewerk.
Succes :)

Esmee_RS

Re: Werken zomervakantie Engeland, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 16:47

Bedankt voor je reactie! Ik ga straks eens even kijken! :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 16:58

Chantaliiejj schreef:
Wat leuk dat je dit wilt, heb ik ook altijd willen doen.

Misschien kun je in dit topic even kijken?http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1824123

In dit topic hebben meerdere bokkers in het buitenland gewerk.
Succes :)

Ik heb even in het topic gekeken, maar er zit toch niet helemaal bij wat ik zoek. Veel mensen hebben ook gewerkt op stallen, en dat zoek ik eigenlijk ook niet.

Veel sites met vacatures hebben vacatures in van die "zomervakantielanden" (Spanje, Portugal, Italië etc.), en eigenlijk niks in Engeland.
Au pair heb ik ook naar gekeken, maar dan moet je vaak 18 zijn en 2 tot 3 maanden beschikbaar zijn, maar ik ben 17 en ben 6 weken beschikbaar. Dus als iemand nog tips heeft, heel graag :o