Ik wil al heel lang voor een bepaalde periode naar Engeland om daar te werken. Engeland heeft mij altijd al ontzettend getrokken, het lijkt me zo'n leuk land om heen te gaan! Ik had het idee om te kijken of ik er een stageadres kon vinden, maar helaas mag je van mijn school geen stage lopen in het buitenland (alleen net over de Belgische of de Duitse grens, het moet namelijk met de auto te bereiken zijn). Dat lukt dus helaas niet, dus lijkt het mij onwijs leuk om er gewoon een zomer te gaan werken. Ik hoef er absoluut niet rijk van te worden, het gaat mij meer om de ervaring, dus werk op vrijwillige basis (tegen kost en inwoning) is ook goed.

Nu heb ik nog nooit zoiets gedaan, en ik heb geen idee wat er haalbaar is. Zelf zat ik te denken aan een bed and breakfast, om daar de kamers te verschonen en schoon te maken en dergelijke. Dat soort werk vind ik persoonlijk geen probleem om te doen, het soort werk maakt mij dan ook vrij weinig uit

Ik ben nog nooit in Engeland geweest, dus ik heb geen idee wat de leuke plekjes zijn voor zoiets. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de wat kleinere steden/dorpjes, woon zelf ook in een grote stad dus iets anders lijkt me wel een keer leuk

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden hierop! Als jullie zelf ervaringen hebben hoor ik dat ook graag. En als jullie tips hebben voor andere leuke soorten werk, of leuke steden en dorpjes lees ik dat ook heel graag!

Edit: Misschien handig om te weten: ik ben 17 jaar nu, ik wordt 18 op de laatste dag van de zomervakantie